Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Suus »

Volgens mij heeft de HTM ook apparatuur van VIX in de nieuwe trams. In het buitenland heb ik het ook al gezien, ik meen in Göteborg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat de 4001 ermee rondrijdt is al wel een aantal keer in dit topic langsgekomen volgens mij, in ieder geval rijden de Ebusco's ook met van die dingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

De Ebusco's hebben deze ook. De nieuwe bussen in AML zullen deze ook krijgen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door UtrechtOV »

CiraroLE op lijn 3 net.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

U-OV Amba met (schamp)schade:
Spoiler: show
Afbeelding

Bij een ongeval met een stadsbus en twee personenauto's in Houten is een gewonde gevallen. Het ongeval gebeurde even voor 13.00 uur op de kruising van de Rondweg met De Staart.

Op dat punt zijn twee rijstroken voor verkeer dat vanaf De Staart naar rechts wil afslaan. De twee auto's, een zwarte Ford en een grijze Fiat, wilden daar zij aan zij de bocht door.

Net op dat moment kwam de stadsbus van links de kruising over. De Ford-bestuurder kon niet meer op tijd remmen en ramde de bus aan de zijkant. De Ford werd meegesleurd door de bus en knalde daarop tegen de Fiat aan, die op zijn beurt weer tot stilstand kwam tegen de stoep. De stadsbus rolde door en kwam half in de berm terecht.

Een van de automobilisten raakte gewond en is meegenomen naar het ziekenhuis. De buschauffeur en de andere bestuurder kwamen met de schrik vrij. In de bus zaten nog een aantal passagiers, maar geen van hen raakte gewond.

Een berger heeft de twee auto's weggesleept. De bus kon op eigen kracht verder, maar heeft wel een fikse reparatie nodig voor hij weer in de dienstregeling kan worden ingezet.

Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1694164/
Het verhaal zo lezende en de foto's bekijkend, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat de bus bestuurder niet geheel vrijuit gaat. Anders zouden de 2 personenauto's allebei door rood (of diep oranje) en tegelijkertijd hebben gereden. Zoiets gebeurt meestal juist bij vertrek van een voorsorteerstrook i.c.m. groen verkeerslicht.

De Ford bestuurder zal wel verrast zijn door de bus.. Fiat 500 bestuurder kon nog wel stoppen maar is de pineut door de draai die de Ford auto maakte doordat de bus van links kwam... :?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

In heel Utrecht scrolt de tekst 'op nieuwjaarsdag rijden de bussen en trams volgens zondag dienstregeling. Gelukkig nieuw jaar!' op de DRIS-Panelen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Mij passeert net op het 5 Mei plein een CAF als testrit. Wist niet dat die dingen hier al kwamen? :o
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door n-evo »

Ze staan toch in de remise in Nieuwegein?

Blijf het een apart gezicht vinden geen deuren in de kopbakken.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door matje82 »

Weet iemand wanneer de Ambassadors uit 2008 worden vervangen of gaan deze mee tot eind 2023?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

n-evo schreef:Ze staan toch in de remise in Nieuwegein?
Mjah blijkbaar :lol: Zo up-to-date ben ik niet met non-trein spul blijkbaar :mrgreen:
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

matje82 schreef:Weet iemand wanneer de Ambassadors uit 2008 worden vervangen of gaan deze mee tot eind 2023?
2019-2020
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

matje82 schreef:Weet iemand wanneer de Ambassadors uit 2008 worden vervangen of gaan deze mee tot eind 2023?
Het antwoord op dat laatste is nee in elk geval, maar geen idee wanneer ze nu precies vervangen zouden worden. Dacht 2020 met dan verplichte overname door de volgende vervoerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Kan het niet zijn dat dit samenhangt met de opening van de Uithoftram en het materieel dat vrijkomt door kan schuiven naar lijn 28 en er daardoor huidig stadsmaterieel naar de streek kan?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk niet dat die verschuiving groot genoeg is om alle Ambassador's buiten dienst te stellen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De geledes moet zo echter wel lukken, dan zouden er alleen nog nieuwe 12-meters aangeschaft hoeven worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovforens »

U-ov gestopt met rijden ivm winterweer.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ tot 18 uur.

https://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen/5363

Hier, op het uiteinde van de -zuidelijke- heuvelrug is het nu gestopt met sneeuwen. Ligt wel een redelijk pas sneeuw. *bus*
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door OVinspecteur »

Sneeuw met een viscositeit van 0,0 zonder opvriezing. En dat vindt Qbuzz genoeg om maar helemaal niet meer de weg op te gaan. Waar gaat dit heen jongens? Wat een ontiegelijke aanfluiting is dit. Qbuzz heeft echt wat uit te leggen over wat er vandaag gebeurd is. En de provincie ook als ze dit gedrag OK vinden. :N :oops:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Je hebt gekeken hoe de situatie op de weg was, met meer dan 100 ongevallen?

Ik was vandaag niet in Utrecht maar las berichten uit Den Haag (waar het meestal iets warmer is dan in Utrecht in de winter) waar auto's (en de sneeuwschuiver) het viaduct niet op kwamen.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

OVinspecteur schreef:Sneeuw met een viscositeit van 0,0 zonder opvriezing. En dat vindt Qbuzz genoeg om maar helemaal niet meer de weg op te gaan. Waar gaat dit heen jongens? Wat een ontiegelijke aanfluiting is dit. Qbuzz heeft echt wat uit te leggen over wat er vandaag gebeurd is. En de provincie ook als ze dit gedrag OK vinden. :N :oops:
Het was gewoon gevaarlijk op de weg.
ANWB: 'Ga vooral niet de weg op als het echt nodig is'. Veiligheid passagiers moet altijd voorop staat, dus dit was het enige juiste besluit in mijn ogen. (ook al was het wel jammer dat ik juist voor de zekerheid met de bus was gegaan maarja :D )
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het is dubbel. Ik heb Syntus gewoon zien rijden met lijn 50 door Zeist. U-OV nergens te bekennen.

Andere kant. De busbaan van de N237 was helemaal onder gesneeuwd en heel Zeist was ook drama. Dus ja.. Twee kanten.

Ik ga meerdere malen per naar Zwitserland. Afgelopen mei begon het daar nog te sneeuwen. Ik heb mijn ogen uit gekeken. PostBus die naar boven rijdt, wegen helemaal clean en ook gewoon het leven dat door gaat.

Ik zat nog te denken: hang voor die bussen een schuiver en je kan rijden. :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door ovforens »

Ik ben van De Bilt naar Utrecht gereden omstreeks 14:00 met de auto. De wegen waren zeer slecht. De busbaan Biltstraat was op het oog niet gestrooid of geschoven.

De gelede Citaros zijn duwbakken en erg glibberig met een beetje gladheid. In de avond zijn de gelede bussen bij heraanvang dienst vervangen door standaardcitaro's zoals te zien op Ovinfo.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door OVinspecteur »

Het is natuurlijk logisch dat er met dit weer langzamer gereden wordt en dat de dienst daarom wordt uitgedund. Maar je kan niet van mensen verlangen dat ze zich de hele dag maar opsluiten. Het enige exceptionele is dat het de eerste sneeuwbui van deze winter betreft en dat-ie iets eerder is dan normaal. Er zijn in Europa genoeg plekken waar het een half jaar van dit soort weer is en daar gaat het leven ook gewoon door. Qbuzz dient hier gewoon op voorbereid te zijn.

Ik kan geen andere conclusie trekken dan dat de provincie een forse claim bij Qbuzz moet indienen om te voorkomen dat we straks de halve winter zonder openbaar vervoer zitten als die wat strenger is dan gebruikelijk.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Alle organisaties die ook maar iets hiermee te maken hebben, hebben geadviseerd om niet de weg op te gaan. Om dat advies in de wind te slaan zou voor een busbedrijf mijns inziens erg onprofessioneel zijn. Veiligheid gaat voor alles. Als mensen daardoor even niet wegkunnen zei dat zo, hoe vervelend dat ook is. Voor die drie uur op zondag is dat denk ik heus wel overkomelijk.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 dec 2017, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

OVinspecteur schreef: (..) Er zijn in Europa genoeg plekken waar het een half jaar van dit soort weer is en daar gaat het leven ook gewoon door.

(..)
Ik hoorde een zegsman van RwS op radio 1 vanavond vertellen dat juist andere wegbeheerders uit Europa naar hier komen om kennis omtrent gladheids bestrijding i.c.m. ZOAB te vergaren.

Kortom, in die delen van Europa is er nog wat traditioneler asfalt waar de sneeuw niet zo in gaat plakken/vastvriezen als in ZOAB.. iets dat wij hier weer graag willen hebben ivm waterafvoer én geluidverlaging...
Tja, keuzes.. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten