(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Meltrain »

Dat ook ja. :lol:
Lijn 90 kan ik nog lezen, 192 niet op die foto.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Over kleine letters gesproken: het viel me op dat in lijn 38 R'dam Crooswijk - Schiedam de haltenamen op het display weer hoofdletters hadden :D. Het was kennelijk erg lastig om dat te realiseren, sinds december waren het kleine letters. Zag er erg amateuristisch uit (hoewel er nog steeds "STATION SCHIEDAM CENTRU" oid bovenin staat :roll:)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

De andere haltes op het Zuidplein zien er beter uit. Op wat streepjes en hoofdletters na bij Arriva zijn ze foutloos. Het zal dus wel een combi Arriva DAV en tijdelijke haltes zijn wat niet goed te combineren is. :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Hoe ziet overigens de definitieve indeling er uit? Hij gaat vanaf morgen in, maar ik kan het niet vinden.. Of kijk ik scheel? :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Zo :wink: :
http://www.ret.nl/over-ret/nieuws-en-pe ... plein.ashx

Had hem al bij het Zuidplein-topic gezet, maar hier kan vast ook geen kwaad. Het is overigens wel goed zoeken op het internet, want alleen RET en Qbuzz laten het zien. Arriva en Connexxion alleen fase 1 en Veolia helemaal niets.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag even bij Veolia in Haaglanden wezen kijken, waarbij zomaar ineens herinneringen opkwamen aan Arriva in Dordrecht op 1-1-2007 :P Zo stapte ik om 16.10 uur bij Den Haag Leyenburg in lijn 37 naar Delft die daar om 15.49 had moeten vertrekken... de bus voor de volgende rit was er eerder aangekomen.
Op die rit had ik ook een kennelijk nieuwe chauffeur die de route wel kende, maar toch ook niet helemaal: in Delft gingen we via de normale rijbaan i.p.v. de tram/busbaan.

Verder nog wat bussen met filmbakprobleempjes: de 6673 filmde slechts een lijnnummer en had vanbinnen een klok die deed vermoeden dat het 2 uur 's nachts was. En Van Hool 172 van de stadsdienst Delft heb ik op drie verschillende ritten zien rijden met slechts "sorry geen dienst" op de film.

Overigens beschikken de aardgasbussen ook over een navigatiesysteem, al waren daar zo te zien niet de busroutes in ingeprogrammeerd.
Maargoed, over het algemeen leek het nog best redelijk te lopen, al komt morgen natuurlijk de echte grote test.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daantje »

Ik ben benieuwd hoeveel mensen er morgen raar opkijken als er ineens een rood-witte bus ipv een groene verschijnt :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vast genoeg, zag vanmiddag ook al de nodige mensen kijken van wat komt daar nu langs. Overigens, langs de route van lijn 130 in Den Haag hingen zelfs nog gewoon Connexxion-vertrekstaten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Karl »

Na Brabant en Limburg echt weer een Veolia implementatie dus. Komt daar ook de 15% besparing tov CXX en Qbuzz van?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag rijdt RET-Buslijn 50 voor het laatst. Deze Airport-Express was geen succeslijn. Hij reed vanaf 14 december 2008, maar reed de ritten met vrijwel lege bussen. Alleen tussen CS en Rotterdam Airport zaten soms een handje vol mensen in de bus, maar daar rijdt ook lijn 33. Hier nog een laatste plaatje van dit aparte lijntje zonder vaste frequenties:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Oh gaat-ie weg? :lol: Ik vond het altijd wel een grappige lijn, maar echt vol zat-ie meestal niet ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Maargoed, over het algemeen leek het nog best redelijk te lopen, al komt morgen natuurlijk de echte grote test.
Ik ga morgen denk ik even een kijkje nemen, ik ben benieuwd. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door webguy »

Arriva zoekt trouwens een regiomanager voor Dordrecht en omstreken stond zaterdag in de Volkskrant. Interessant genoeg wordt het woordje OV of bus geloof ik niet genoemd in de hele advertentie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Ow, gaat goed dan... ze hebben nog maar net weer een vestigingsmanager voor Gorinchem, Meerkerk en Tiel :P Die drie vestigingen zijn zo ongeveer een half jaar aangestuurd vanuit vestiging Dordrecht (waarvan de vestigingsmanagers het er ook maar bij deden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Vanmiddag was er iets met de metrotunnel in Amsterdam, er reden eerst geen metro's op CS, en na een omreisroute met de tram naar Weesperplein mocht ik zo'n beetje als eerste er weer in. Toezichthouder zei dat het 5 minuten zou duren voordat er een metro kwam, maar ik was nog niet beneden en de 54 kwam al aanrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Raymond »

De Randstadrail Erasmuslijn had ook problemen, al werden die niet kenbaar gemaakt: Om 14.39 vertrokken uit Den Haag Centraal en vervolgens gelijk 10 minuten stil gestaan voor de aansluiting bij Laan van NOI, omdat er volgens de omroep een HTM Tram voor mocht. Een blik op de DRIS in Leidschenveen leverde op dat richting Den Haag er de komende 35 minuten geen metrovoertuig meer kwam, dus er was ook nog een dienst uitgevallen en de rest vertraagd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Nadat een week lang de zomerdienst nog op de DRIP's in Dordrecht te zien was, hadden ze die dingen vandaag maar uitgezet. Geen informatie is nog altijd beter als verkeerde informatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Afgelopen zaterdag liet ik al de fouten zien op de tijdelijke lijnstickers van de halte X op het Rotterdamse Zuidplein. Sinds vandaag vertrekken de bussen vanaf die halte weer vanaf de gebruikelijke halte V en hangen er definitieve (alleen nog geel net als de rest i.p.v. Arriva-blauw) lijnstickers. Verbazingwekkend genoeg nog steeds met exact dezelfde fouten als bij de tijdelijke stickers van de halte X. :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Zijn die gele stickers soms door de RET geproduceert? Infrabeheer DAV doet namelijk alleen nog maar aan groene stickers is m'n waarneming tot op heden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Ik heb geen idee wie ze gemaakt heeft. De lijnen van de RET zelf hebben wel gewoon de rode, blauwe en groene stickers met ook een ander lettertype dan de gele van de streekbussen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Goed, de RET heeft de zomerdienstregeling weer ingeruild voor de normale dienstregeling. Wel zo prettig en weer ouderwets proppen vanmiddag (rond 17:00) in de metro. Ik moest weer bedelen om een zitplaats :wink:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Meltrain »

Overigens zit er wel één klein foutje in: lijn 192 gaat naar Dordrecht volgens die folder. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Nog even terugkomend op de lijnstickers van de halte V op het Zuidplein in Rotterdam die vol fouten staan. Daarover had ik een klacht ingediend bij Arriva, omdat het lijnen van Arriva waren en vandaag werd ik teruggebeld door de klantenservice. Het is een fout van de gemeente Rotterdam. Die heeft de stickers laten maken. 11 dagen geleden heeft de beheerder buitenruimte van Arriva contact opgenomen met de gemeente en die laat nu nieuwe maken. Dus over niet al te lange tijd moeten er nieuwe stickers hangen. :) De (deel)gemeente zal dan ook wel de fout gemaakt hebben met lijn 192 bij de indelingstekening, want ook op de grote vellen op het busstation zelf staat het fout.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten