Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Keolis presenteert nieuwe trein op station Zwolle VIDEO | Openbaar vervoerder Keolis Nederland heeft zaterdagochtend op spoor 13 van het station Zwolle de nieuwe trein gepresenteerd die vanaf morgen op de lijnen Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen gaat rijden. De blauw-witte trein is voorzien van moderne snufjes waaronder oplaadmogelijkheden voor de laptop en mobiel en wifi.
Ook RTV Oost bericht hier over: Nieuwe Blauwnettrein rijdt vanaf morgen op Kamperlijntje en traject Zwolle-Enschede Vanaf morgen rijden er geen gele, maar blauwe treinen tussen Zwolle en Enschede en tussen Zwolle en Kampen. Ze heten Blauwnettreinen en zijn van vervoerder Keolis. Vandaag was de officiële presentatie op station Zwolle.
Gedeputeerde Bert Boerman had de eer de trein te presenteren. "Door de komst van deze Blauwnettreinen kunnen we als provincie meer comfort bieden", vertelt Boerman. Boerman vervolgt: "Deze nieuwe treinen zijn schoner en rijden sneller. De aansluitingen zijn dan ook beter. Bereikbaarheid is erg belangrijk. Mensen kunnen hierdoor fijn wonen en werken in de provincie."
Veranderingen
Reizigers gaan volgens Emile Broersma van Keolis vooral meer comfort ervaren. "Het is een nieuwe trein met de modernste gemakken. Door de hele trein zijn er stopcontacten om bijvoorbeeld je mobiel op te laden." "Reizigers kunnen voortaan op een paal in- en uitchecken voor Arriva en Keolis. Alleen als je overstapt van de NS op Arriva of Keolis moet je in- en uitchecken. Dat is een stuk gemakkelijker."
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 09 dec 2017, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
En als ik goed kijk heb je die foto op station Raalte gemaakt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Overigens neemt men op de stations Heino, Raalte en Nijverdal de bestaande NS paaltjes over
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik vind de slogan wel goed. Als men de gemiddelde reiziger van dat traject wilt bereiken, welke te maken krijgt met een verandering van vervoerder en materieel.., is inspelen op een zo minimale wijziging in een verder gelijke omstandigheid wel zo handig, vind ik.
Ik stoor mij dan eerder aan de kleurkeuze... waardoor het woord 'blauw' juist niet in het blauw geschreven staat.
Doe dan een neutrale achtergrond.
Ik zit nu in de trein vanuit Kennispark en ik vind het fantastische treinen. Fijne stoelen, voldoende beenruimte, soepele voertuigen. Paaltjes werken ook snel. Nadeel is wel: de ruimte die de prullenbakken inneemt, zit je toch een beetje veel tegen de persoon naast je. Ook zijn de remleidingen nogal luid.
cassie127 schreef:Overigens neemt men op de stations Heino, Raalte en Nijverdal de bestaande NS paaltjes over
Niet helemaal... de palen zijn inderdaad overgenomen, maar er is een nieuwe cico ingeplaatst van hetzelfde model dat ook gebruikt wordt op de stations die ook bediend worden door NS.
Ja maar dus niet op station Raalte, Heino en Nijverdal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127 schreef:Ja maar dus niet op station Raalte, Heino en Nijverdal
Ja dus wel ;) was vandaag op zowel raalte als nijverdal. Het cico-element is vernieuwd en op de oude paal geplaatst. Het verschil met de NS-cico is zeer duidelijk. De nieuwe cico is plat en heeft bovenop wat symbolen. Zal straks een foto plaatsen van de cicos in raalte/nijverdal.
Mijn eerste rit met Keolis: chapeau. Hele nette treinen en zaken als zonneschermen zijn een mooie toevoeging.
Maar liefst drie conducteurs op de trein, die mensen die vergeten zijn om te checken keurig uitleggen dat volgende keer wel te doen.
Trein reed keurig op tijd en de WiFi werkt en is snel. De reisinformatie op de schermen is wel wat verwarrend en blijft lang hangen op stations waar je al bent geweest. Ook verspringen de tijden continu. Maar al met al lijkt het op een vlotte start!
cassie127 schreef:Ja maar dus niet op station Raalte, Heino en Nijverdal
Ja dus wel ;) was vandaag op zowel raalte als nijverdal. Het cico-element is vernieuwd en op de oude paal geplaatst. Het verschil met de NS-cico is zeer duidelijk. De nieuwe cico is plat en heeft bovenop wat symbolen. Zal straks een foto plaatsen van de cicos in raalte/nijverdal.
In Heino is echt gewoon de oude kaartlezer omgestickerd:
Trein is op het eerste gezicht prima, alleen werkt de automatische omroep nog niet (maar ik begreep dat deze op Zutphen-Oldenzaal ook kapot is sinds gisteren). En de trein van 21u uit Almelo naar Enschede gisteravond reed met een los drietjes ipv 2x drie, wat redelijk wat staplaatsen opleverde. Dat zal ook wel met de verstoring Aml-Wdn eerder die avond te maken hebben gehad.
De houders van de paaltjes zijn hetzelfde gebleven de apparatuur is veranderd. Ook de NS kaartautomaat op de stations zijn verdwenen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Het scherm en de scanner is dus volledig vervangen. Er zit dus nieuwe apparatuur in de oude paal. Maar dat was op die foto die hier staat nog niet het geval. Maak er straks wel een foto van
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Het lijkt er op dat iemand in de nacht van 9 op 10 december heel hard bezig is geweest om de de spullenboel (kaartautomaten en chippalen) van NS te vervangen door Keolis/Blauwnet-apparatuur.
Laatst gewijzigd door Floris op za 06 jul 2019, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wilde vandaag eigenlijk ook een kijkje nemen in Overijssel. Maar gezien de sneeuwval twijfel ik nog. Maar ben benieuwd hoe mensen de eerste werkdag BLAUWNET in de sneeuw gaan ervaren. Keolis krijgt wat dat betreft echt een vuurdoop.
Gaat Keolis ook eigen Blauwnet kaartautomaten plaatsen zoals dat door Arriva ook is gebeurt in bijvoorbeeld Limburg en Groningen/Friesland?
Het lijkt er op dat iemand in de nacht van 9 op 10 december heel hard bezig is geweest om de de spullenboel (kaartautomaten en chippalen) van NS te vervangen door Keolis/Blauwnet-apparatuur.
Om 00:05 was men in Heino al druk bezig met het demonteren van de NS kaartautomaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127 schreef:
De automaten die nu op de stations staan kunnen geen buitenlandse kaartjes verkopen en zijn gelijk aan automaten die Arriva elders in het land al heeft staan.
Joshua schreef:Gaat Keolis ook eigen Blauwnet kaartautomaten plaatsen zoals dat door Arriva ook is gebeurt in bijvoorbeeld Limburg en Groningen/Friesland?
Voor zwenzoka alleen op de stations die alleen door Keolis worden aangedaan: Kampen, (Stadshagen), Heino, Raalte en Nijverdal.