Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ter aanvulling regiotaxi is voor de overheid een hartstikke dure vorm van (openbaar) vervoer. Een bijna lege bus laten rond rijden is zelfs nog goedkoper.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
De 100 lijnen vallen onder het spitsnetwerk.WALUIGI96 schreef:Nu komt alleen nog de vraag of 150 ook bij de stadsdienst van Helmond hoort? :)
Het grootste minpunt van deze dienstregeling is de terugkeer van de 2 uursdienst op zondag.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Moet ik wel zeggen dat het een verbetering is dat er zondagavond weer ritten rijden van lijn 23. Die ritten waren ook het drukst ivm de mensen die naar de kamers in Nijmegen/Eindhoven gaan.
Daarnaast zie ik in Ovinfo dat ze op lijn 23 en 25 kleinere busjes hebben (volgens mij Mercedes Sprinters).
Daarnaast zie ik in Ovinfo dat ze op lijn 23 en 25 kleinere busjes hebben (volgens mij Mercedes Sprinters).
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ja het zijn inderdaad CTS busjes. Ik dacht dat die dingen voor bravo flex gebruikt werden?WALUIGI96 schreef:Moet ik wel zeggen dat het een verbetering is dat er zondagavond weer ritten rijden van lijn 23. Die ritten waren ook het drukst ivm de mensen die naar de kamers in Nijmegen/Eindhoven gaan.
Daarnaast zie ik in Ovinfo dat ze op lijn 23 en 25 kleinere busjes hebben (volgens mij Mercedes Sprinters).
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Op zondag rijdt bravo flex niet, dus dan zijn de busjes ook beschikbaar
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Deze bron:Wubbo schreef:Bron?
http://www.socialekaart073.nl/rubrieken ... ervoer.pdf
Letterlijke tekst:
Maar let op: sinds kort is er een beperking van kracht voor de OV-reiziger. Als de OV-reiziger de
regiotaxirit ook met het reguliere openbaar vervoer kan maken is een bindend OV advies van
toepassing. Dit advies kan worden gegeven als men een reservering wil maken. De OV-reiziger mag dan
niet reizen met de regiotaxi tegen het tarief van € 1,95. De OV-reiziger mag het bindend OV advies
negeren om toch met de regiotaxi te reizen maar betaalt dan het hogere tarief van € 4,50 per zone.
Men krijgt een OV-advies als voor die rit het OV een redelijk alternatief is.
De reden is dat de regiotaxi ten opzichte van het OV een dure voorziening is. Er gaat per
reizigerskilometer veel meer subsidie naar de regiotaxi dan naar het OV. De provincie vindt dat het
beschikbare subsidiegeld zo goed mogelijk besteed moet worden. Ze wil de regiotaxi dus alleen
inzetten voor ritten die men niet goed met het OV kan maken.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Daar staat geen vergelijking met een bepaalde bus, alleen voor het grote geheel.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Waarom is de halte suyslaan van lijn 9 richting station op dezelfde plaats blijven staan? Om de hoek op de 1e lieven de keylaan lijkt mij praktischer. Er is daar een halteabri aanwezig en de huidige halte ligt half in het voorsorteervak voor rechtdoor/rechtsaf. Lijn 9 slaat daar linksaf.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Terecht punt.
De huidige halte is 4 maanden gelefen definitief aangelegd voor lijn 8.
Op dat moment was al sprake dat lijn 9 de route zou overnemen en dat de oude halte weer kon volstaan.
Echter in de planning van infra was al opgenomen dat de nieuwe halte er kwam.
Chauffeurs vinden de nieuwe halte ook idioot. Hij ligt 5 meter voor de linksaffer strook terwijl de bus naar rechts moet.
Typisch gevalletje van bureaucratie bij de gemeente.
De huidige halte is 4 maanden gelefen definitief aangelegd voor lijn 8.
Op dat moment was al sprake dat lijn 9 de route zou overnemen en dat de oude halte weer kon volstaan.
Echter in de planning van infra was al opgenomen dat de nieuwe halte er kwam.
Chauffeurs vinden de nieuwe halte ook idioot. Hij ligt 5 meter voor de linksaffer strook terwijl de bus naar rechts moet.
Typisch gevalletje van bureaucratie bij de gemeente.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
De eerste echte dag van Bravoflex zonder sneeuw is goed bevallen volgens het ED
https://www.ed.nl/helmond/reizigers-pos ... ~a6d4667b/
https://www.ed.nl/helmond/reizigers-pos ... ~a6d4667b/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik spot Brabant Altijd Vrij in de nieuwe tarieven. Goede zaak.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Volgens mij bestaat dit abonnement al best wel lang, ik had het vorig jaar ook al eens in de Arriva webshop zien staan.
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik heb er nog nooit eerder van gehoord.
"Een touringcar is geen bus"
- Super Citea Bros.
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
- Locatie: Eindhoven
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik zag vandaag een Mercedes-Benz Citaro G Facelift rijden op lijn 407. Het betrof de 9260 uit Almere.
Alweer de 5de "nieuwe" gelede bus. Maar geen enkele 12m bus. We hadden al zat geledes, maar er is wél een tekort aan stadsbussen. Ik zie regelmatig een Ambassador op de stadsdienst rijden, ook vaak buiten de spits. Ik heb er een paar keer in gezeten, heel oncomfortabel. Heb zelfs liever een MAN op de streek.
Btw heeft de waterstof Phileas nog een toekomst, ik zie ze al maanden niet rijden.
Alweer de 5de "nieuwe" gelede bus. Maar geen enkele 12m bus. We hadden al zat geledes, maar er is wél een tekort aan stadsbussen. Ik zie regelmatig een Ambassador op de stadsdienst rijden, ook vaak buiten de spits. Ik heb er een paar keer in gezeten, heel oncomfortabel. Heb zelfs liever een MAN op de streek.
Btw heeft de waterstof Phileas nog een toekomst, ik zie ze al maanden niet rijden.
MAN bus best bus.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ervaar je druke op de niet HOV stadslijnen of streeklijnen?
Laat het weten op http://www.oveindhoven.nl/busisvol
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6744701386
Laat het weten op http://www.oveindhoven.nl/busisvol
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6744701386
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Ik weet dat ik eigenlijk het webformulier moet invullen, maar ik wil hierbij melden dat lijn 23 sinds september vorig jaar een stuk drukker is geworden. Nog 'rustig' genoeg dat bijna iedereen kan zitten, of hoogstens een paar halten in de buurt van Helmond moeten staan.
Wel heb ik gehoord dat het kleine busje wat op zondag ingezet wordt te klein is. Vooral omdat daar een limiet van 8 aanzit en niet overschreden mag worden.
Wel heb ik gehoord dat het kleine busje wat op zondag ingezet wordt te klein is. Vooral omdat daar een limiet van 8 aanzit en niet overschreden mag worden.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
De kleine busjes vormen in combinatie met de lage frequentie van een keer per 2u waarschijnlijk een probleem.
Staanplaatsen zijn langer dan 15 minuten niet toegestaan dus daar zit een knelpunt.(neem aan vanaf Bakel)
Staanplaatsen zijn langer dan 15 minuten niet toegestaan dus daar zit een knelpunt.(neem aan vanaf Bakel)
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 11 jan 2018, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: RE: Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
In zo'n klein busje mag men niet eens staan omdat het voor de wet geldt als personenauto. Dus leuk voor de mensen als het busje vol is en ze 2 uur moeten wachten. Daarnaast rijden ze ook regelmatig te vroeg, dus ook dan moeten mensen 2 uur wachten.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 11 jan 2018, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Met staanplaatsen had ik het over reguliere ritten doordeweeks. De kleine busjes hebben geen staanplaatsen.
Hermes is volgens de concessie verplicht om dan vervangend vervoer in te zetten, maar in de praktijk gebeurd dat nooit waardoor men 2 uur moet wachten.
Hermes is volgens de concessie verplicht om dan vervangend vervoer in te zetten, maar in de praktijk gebeurd dat nooit waardoor men 2 uur moet wachten.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
HOV (400-lijnen) zijn uitgezonderd omdat... daar al de hoogste capaciteit bussen op rijden?huibf schreef:Ervaar je druke op de niet HOV stadslijnen of streeklijnen?
Toch heb ik ook wel eens bv een overvolle 406 gezien ‘s ochtends, in ieder geval tot Sportpark Eindhoven Noord.
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
De gemiddelde bezetting is op lijn 403, 406 en 407 lager dan lijn 2, 4 en 5.
Daarbij komt nog eens dat 406 en 407 niet rijden in de avond en weekend, 406 wel op zaterdag overigens.
Als je de dan de ritten van 2, 4 en 5 dan niet meetelt in de rustige uren dan zitten lijn 2,4 en 5 dus veel voller dan 406 en 407.
Maar alles voor HOV....
Daarbij komt nog eens dat 406 en 407 niet rijden in de avond en weekend, 406 wel op zaterdag overigens.
Als je de dan de ritten van 2, 4 en 5 dan niet meetelt in de rustige uren dan zitten lijn 2,4 en 5 dus veel voller dan 406 en 407.
Maar alles voor HOV....
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Er rijden nog geen Capacity L bussen of dubbelgelede bussen dus meer capaciteit kan altijd, alleen de meeste signalen komen van stads en streeklijnen.Odo schreef:HOV (400-lijnen) zijn uitgezonderd omdat... daar al de hoogste capaciteit bussen op rijden?huibf schreef:Ervaar je druke op de niet HOV stadslijnen of streeklijnen?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Hoe is nu de verdeling tussen 321 en 322? Heeft dit lijn 6 ook ontlast en hoe is de van de 404 naar nuenen?
Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018
Voor mijn idee zijn er de laatste tijd ook wat elektrische bussen betrokken geweest bij aanrijdingen, waardoor bussen ook iets langer uit de running zijn. Dat helpt ook niet echt mee.Super Citea Bros. schreef:Ik zag vandaag een Mercedes-Benz Citaro G Facelift rijden op lijn 407. Het betrof de 9260 uit Almere.
Alweer de 5de "nieuwe" gelede bus. Maar geen enkele 12m bus. We hadden al zat geledes, maar er is wél een tekort aan stadsbussen. Ik zie regelmatig een Ambassador op de stadsdienst rijden, ook vaak buiten de spits. Ik heb er een paar keer in gezeten, heel oncomfortabel. Heb zelfs liever een MAN op de streek.
Btw heeft de waterstof Phileas nog een toekomst, ik zie ze al maanden niet rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten