Ombouw Hoekse Lijn
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat zie je m.i. helemaal juist. Maar ja NS ziet regionaal verkeer vaak vooral als kostenpost en gaat dan snijden en nogmaals snijden in de dienstregeling. De Hofpleinlijn had op een gegeven moment een bediening zoals die er nu is op Tiel - Elst. En nu is de lijn Alkmaar - Haarlem de pineut.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het grote voordeel van de ombouw naar een metrolijn is dat belangrijke bestemmingen als het centrum, het Erasmus medisch centrum en de Erasmus universiteit veel beter bereikbaar worden voor reizigers uit Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland. Dat had je niet kunnen bereiken met een gewone upgrade van de stations en materieel.busfanNL schreef:Please no. Ik vind dat het hoofdrailnet lekker bij NS moet blijven. Zo zie je maar weer wat er van komt als je dit soort projecten doet. Je had ook NS met een SLT of SNG of flirt erop kunnen laten rijden. En dan de stations opwaarderen en vaker rijden. :? Of zie ik dat verkeerd??JWM schreef:Ik ben benieuwd of er binnenkort nog een hoge pief van de RET het lef heeft om te pleiten voor een metro Dordrecht - Den Haag _O-
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het is ook een kostenpost voor de NS en de bediening is gewoon een gevolg van bedrijfseconomische redenen. NS moet geprikkeld worden er meer van te maken maar de beleidsbepalers in dit land kiezen over het algemeen liever voor een openbare aanbesteding.Dennenboom schreef:Dat zie je m.i. helemaal juist. Maar ja NS ziet regionaal verkeer vaak vooral als kostenpost
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hoe kan bij een verbouwing die in eerste instantie 6 maanden zou moeten kosten nu al bekend zijn dat er nog zeker 10 maanden bijkomen, zodat de uiteindelijke verbouwtijd op dik 18 maanden uitkomt, zeg maar een verdrievoudiging? :?
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nu maar hopen dat de bussen het zo lang vol houden, staan gemiddeld op 640.000 km...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik maak mij eerder zorgen of de reizigers het nog volhouden. Bussen zijn te vervangen, weggejaagde reizigers heb je niet zo snel terug :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik vind het eigenlijk niet zo erg. Het uitzendbureau waar ik werk heeft een project op deze lijn. Dus misschien rij ik wel nog wel met zo'n MAN op deze lijn. *bus* *bus* *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Echt veel alternatieven hebben ze niet.Suus schreef:Ik maak mij eerder zorgen of de reizigers het nog volhouden. Bussen zijn te vervangen, weggejaagde reizigers heb je niet zo snel terug :(
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De auto?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat zullen ze vast hebben opgestoken van het evaluatierapport van de aanleg van RandstadRail...Wubbo schreef:Hoe kan bij een verbouwing die in eerste instantie 6 maanden zou moeten kosten nu al bekend zijn dat er nog zeker 10 maanden bijkomen, zodat de uiteindelijke verbouwtijd op dik 18 maanden uitkomt, zeg maar een verdrievoudiging? :?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ja, want de beveiliging van de RandstadRail werkte na 2 maanden al....
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Maar wat is nou eigenlijk het probleem dat deze enorme vertraging veroorzaakt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Die moet je maar net hebben en dan kost het een vermogen om die te parkeren in Rotterdam centrum.Hendrik schreef:De auto?
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Je kunt ook - als je echt niet met de bus wilt - voor de afwisseling met de boot naar Harwich gaan, vervolgens met de trein naar Pancras en daar straks de Eurostar naar Rotterdam nemen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Als je met die verklaring aankomt bij de grenscontrole in Harwich denk ik dat je de keuze krijgt tussen de eerste boot terug nemen of een bezoekje aan de Mental Health Unit van de NHS... :X
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er wordt niet naar een reden gevraagd wanneer je de UK binnenkomt toch?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Zoals letterlijk elke grenswacht mogen Engelse grenswachten vragen om een reden tot bezoek.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat betekent nog niet dat ze het ook doen Normaal vragen ze niks.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik denk dat het wel mee valt. Er zijn veel "Railway Enthusiasts" in de UK die door onze bril gekeken best wel vreemde dingen doen. Daar is tripjes maken - hoe gek ook - een hele tak van sport. In een land als de USA denk ik dat je wel problemen zou krijgen.
Uit wiki:
Uit wiki:
Bashing
The term "bashing" is used by railway enthusiasts to mean several different things.
- "Bashing" used on its own is a general term for a railway enthusiast's trip, excursion or holiday involving train travel and observation.
- "Line bashing" is more focused, and would be an attempt to cover as much of a railway network as possible. This can also be called "track bashing" especially if the person wishes to try to cover individual sections of track such as crossovers and sidings, in addition to completing an "A to B" journey on each section of line. In the UK (especially), Germany, and to a lesser extent in other countries, railfans often use a special excursion train for railfans (usually known as a "railtour") to cover freight-only railway lines in order to complete their coverage of a country's rail network.[citation needed]
- "Shed bashing" is a term used by train spotters to describe going out to as many railway sheds (or depots) as possible. These were very popular in the 1950s and 1960s. As they required a permit and this could be hard to obtain some "shed bashers" were illegal.
Another development from trainspotting (almost unique to the UK) is the "haulage basher" or locomotive haulage enthusiast. These individuals attempt to ride behind or in the cab (some people do not count the latter as proper "haulage") of as many locomotives as they can, marking them off in a book as would a regular trainspotter. Even the shortest haulage will count, such as being hauled for a few hundred yards by a shunting locomotive when one portion of a train is being hooked up to another at a junction. In some cases fans who like the sound of a particular type of locomotive working hard hauling a train will ride behind them as much as possible, even following English-built locomotives exported abroad, Portugal's 1800 Class (similar to BR Class 50) being one example. "Haulage bashers" sometimes use unusual words and language known as "basherspeak"
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het lijkt me hoe dan ook handig als de RET een een stel gelede Citaro's van Connexxion (ex-Almere) overneemt, om zodoende de capaciteitsproblemen enigszins te verlichten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Gaat de MRDH daar dan ook mee akkoord? Ik denk het niet want die zijn een beetje allergisch voor gelede bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En de officiële reactie van de RET met daarbij de raadsbrief van de gemeente Rotterdam: https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... elijn.html
https://rotterdam.raadsinformatie.nl/do ... _50707_tds
https://rotterdam.raadsinformatie.nl/do ... _50707_tds
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Om de capaciteitsproblemen op te lossen komen er meer ritten, gaan lege ritten deels met reizigers rijden en worden de dienstregelingen aangepast.
Om reizigers te compenseren voor de aanhoudende overlast gaat het compensatiebedrag voor abonnementshouders omhoog van 15 naar 40 euro en wordt het kilometertarief op de vervangende buslijnen tot circa 50% verlaagd.
Om reizigers te compenseren voor de aanhoudende overlast gaat het compensatiebedrag voor abonnementshouders omhoog van 15 naar 40 euro en wordt het kilometertarief op de vervangende buslijnen tot circa 50% verlaagd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Als je dit in de raadsbrief zo leest vraag je je af of september 2017 überhaupt ooit haalbaar was...Gemeente Rotterdam schreef:In november is geconstateerd dat de werkzaamheden aan de baan door de problemen met kabels en leidingen en met de schouw- en vluchtpaden later klaar zijn dan gedacht; daarnaast loopt de ontwikkeling van software voor de spoorbeveiliging door complexiteit meer vertraging op. Verder zijn er nog enkele nieuwe tegenvallers in het project geconstateerd zoals kabel- en leidingwerk dat nog niet gereed is en dat de beweegbare bruggen bij Maassluis en Vlaardingen nog niet goed sluiten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten