veolia bussen wit blauw

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

veolia bussen wit blauw

Bericht door racingweirdo »

Ik fietste net over de cbsweg(te Heerlen) langs de voormalige hermes stalling(nu gedeeltelijk in gebruik voor veolia) en zag tot mijn stomme verbazing helemaal achter op het terrein een rij vrij jonge(1 a 2 jaar schat ik) bussen staan.

Niet gek natuurlijk maar deze hadden niet de gebruikelijk veolia kleuren maar wit-blauw, Dezelfde kleurstelling als de gvb.(als ze niet in Limburg stonden, had ik gezegd dat het een gvb bus was)

Eens stel oude bussen met dezelfde wit-blauwe kleurstelling reden ook op pinkpop rond en werden door een veolia bestuurder bestuurd.

Is veolia van plan, de rode huisstijl te verlaten en in te ruilen voor wit blauw?

Of staat er iets anders te gebeuren met deze bussen?
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door |Pim| »

ik denk dat ze er voor reserve staan voordat als er bussen kapot gaan. of bij speciale evenementen zoals je zelf zij.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door racingweirdo »

Pimz0r schreef:ik denk dat ze er voor reserve staan voordat als er bussen kapot gaan. of bij speciale evenementen zoals je zelf zij.
Inderdaad bij die oude bussen kan ik me dat voorstellen, die waren inderdaad uit de tijd tot iedereen nog in dezelfde bus reed.

Maar de bussen die achter op het terrein stonden waren redelijk jong, Volledig opgepoetst en glimmend.
Ik schat dat ze ongeveer een jaar tot maximaal twee jaar oud waren.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door |Pim| »

misschien dat ze hier dan voor onderhoud waren als dat niet kan in de concessie veluwe. Hier in west brabant rijden ook blauw witte rond van veolia terwijl het hier eigenlijk rood-wit is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door Geert »

Wit met blauw is de huisstijl van BBA/connex, de voorloper van het huidige Veolia. Dit zullen dus wel ex-BBA-bussen zijn.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door racingweirdo »

Geert schreef:Wit met blauw is de huisstijl van BBA/connex, de voorloper van het huidige Veolia. Dit zullen dus wel ex-BBA-bussen zijn.
Dat kan niet, die oude bussen die op pinkpop reden kunnen best oude troep zijn van bba/connex.

Maar de bussen achter de stalling, waren daar veel te nieuw voor.


Zal overmorgen foto maken, en kijken of ik verder het terrein opmag.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door JeePee »

Veolia rijdt op de Veluwe met blauw/witte bussen evenals een aantal bussen in Brabant. De bussen op de Veluwe zien er nog aardig nieuw uit, misschien dat er daar een paar van naar Limburg zijn afgezakt.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door tsov »

Veolia heeft na het verliezen van De Kempen en eerder Brabant wat wit-blauwe zooi over, dit kunnen Van Hools zijn
Afbeelding
Amba's
Afbeelding
of Citaro's
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door Marc »

Er rijden in Heerlen ex-Brabantse Citaro's mee voor het vervoer van/naar de Hogeschool, waarschijnlijk heb je die gezien.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door racingweirdo »

ik zal vrijdag een foto maken, ben toch niet overtuigd door de hier geplaatste antwoorden en fotos.


bedankt allemaal.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door Karl »

Want op die foto verschijnt dan namelijk plots de komst van die bussen?
Het is een spectrum.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door Bastiaan »

tsov schreef:Veolia heeft na het verliezen van De Kempen en eerder Brabant wat wit-blauwe zooi over, dit kunnen Van Hools zijn, Amba's of Citaro's
... of Integro's :wink:
Afbeelding
giuseppe
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 jul 2008, 18:19
Locatie: Maastricht

Re: veolia bussen wit blauw

Bericht door giuseppe »

In Heerlen rijden iig ook een paar Van Hool AG300 in de pendeldienst naar de Hogeschool (Gaan misschien ook in Maastricht ingezet worden op de 1 euro zondagen)
http://www.veolia-transport.nl/company/ ... ktebussen/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten