Hallo (Keolis) Blauwnet

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Hallo (Keolis) Blauwnet

Bericht door Joshua »

Een nieuwe concessie, een compleet nieuwe merknaam. Tijd voor weer een leuke treintour met oude en nieuwe treinen.

Dit verslagje bestaat uit twee dagen, wel te verstaan 22-11-2017 en 12-12-2017.

22-11-2017 begon mijn reis natuurlijk op Arnhem Velperpoort waar ik de direct de sprinter pakte naar Zutphen. Hier begint mijn verslag. Want ik had hier meteen de leuke verrassing de Syntus Lint aan te treffen in de nieuwe kleurstelling van Keolis Blauwnet.
Afbeelding
Maar ook nog een treinstel in de oude kleuren.
Afbeelding

Van hier ging ik door naar Zwolle, want mijn lievelingstrein, de Buffel, wilde ik nog op de foto hebben voor deze zou verdwijnen.
Afbeelding

De nieuwe Keolis Blauwnet Flirt 3 stond er ook al, dus ook hier wilde ik maar meteen een foto van hebben.
Afbeelding

Toen een stukje gereisd met de Vechtdallijnnen, wat ook gewoon onderdeel is van Blauwnet nu. Dus daar ging ik naar Märienberg.
Hier wilde ik heel graag de Arriva Lint op de foto krijgen, maar dat zat er helaas niet in. Ik had iets meer geluk met de GTW:
Afbeelding

Van daaruit ben ik eigenlijk naar Almelo gegaan waar ik met de geliefde buffel nog naar een vriend in Enschede ben geweest. In Enschede ging de Duitse trein natuurlijk ook op de foto, want ook hiervoor moet je nu inchecken bij Blauwnet:
Afbeelding

Er ging een tijd voorbij, ik had een paar dagen in Ierland gezeten, veel gewerkt, enz. En opeens lag er sneeuw, waren er nieuwe CICO's in de grond gestampt en was het bye bye Buffels, hallo GTW 3!

Het was 12-12-2017 en ik had deze dag een halve werkdag tot 12 uur. Met camera in mijn tas werd ik heel blij, want de plek waar ik werk, Station Nijmegen stond letterlijk helemaal vol geparkeerd met Buffels.
Afbeelding
Afbeelding

Daar ging ik op naar Zwolle, want de nieuwe Keolis Blauwnet concessie was van start gegaan. Op de plek waar ik een paar weken eerder nog de Buffel op de foto had gezet stond nu dan deze mooie Flirt 3.
Afbeelding

Deze keer ging ik weer met Arriva mee, maar nu een station verder naar Hardenberg.
Wat mij een paar weken eerder niet lukte, lukte me nu wel. Ook al was ik niet helemaal tevreden door dat de zon nogal erg vel op de trein scheen.
Afbeelding

Nieuwe poging dan maar in Almelo.
Afbeelding

In Almelo hadden ze een aantal overstappunten al omgebouwd, maar nog niet allemaal.
Afbeelding
Afbeelding

Daar de Keolis Blauwnet Flirt 3 Hengelo genomen en daar weer door naar Zutphen. Daar was de Syntus CICO ook heel mooi vervangen voor de Blauwnet CICO.
Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Hallo (Keolis) Blauwnet

Bericht door busfanNL »

Leuk verslagje over het begin van Keolis. :pos: *trein* Het zijn wel mooie treinen die flirtjes en ook erg luxe heb ik gelezen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Hallo (Keolis) Blauwnet

Bericht door Joshua »

busfanNL schreef:Leuk verslagje over het begin van Keolis. :pos: *trein* Het zijn wel mooie treinen die flirtjes en ook erg luxe heb ik gelezen.
Ze zijn van binnen ook heel mooi. Hier heb ik helaas geen foto van omdat de treinen best wel druk waren en ik het niet netjes vind dan in een volle coupe met mijn camera foto's te gaan schieten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Hallo (Keolis) Blauwnet

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast