Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
DEN HAAG - Er komt een tweede 'hoogfrequente' spoorlijn tussen Den Haag en Rotterdam.
De ministers Camiel Eurlings (Verkeer) en Jacqueline Cramer (Milieu) hebben dat donderdag besloten samen met de regionale bestuurders.
Bron: nu.nl
Iemand die hier iets meer van weet? Verder gaat het artikel alleen over de nieuwe A4.
De ministers Camiel Eurlings (Verkeer) en Jacqueline Cramer (Milieu) hebben dat donderdag besloten samen met de regionale bestuurders.
Bron: nu.nl
Iemand die hier iets meer van weet? Verder gaat het artikel alleen over de nieuwe A4.
Het is een spectrum.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Laat me raden: Men doelt hier op stedenbaan...
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Dat lijkt mij ook, maar Stedenbaan gaat toch gewoon over Rotterdam-Den Haag over de Oude Lijn?
Het is een spectrum.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Ja dat is wel de bedoeling. Ik kan me niet voorstellen dat er vandaag opeens een geheel nieuw treintracé is bedacht. Ik vind het wel een sterk persbericht om de groene ridders tevreden te houden.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Ik denk dat ze de viersporigheid Rijswijk Zuid-Schiedam aansl. bedoelen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Is daarover al wel wat besloten dan?
In ieder geval wordt de A4 Delft - Schiedam aangelegd, las ik vandaag in een nieuwsbrief van V&W. Maar da's voor een ander forum volgens mij.
In ieder geval wordt de A4 Delft - Schiedam aangelegd, las ik vandaag in een nieuwsbrief van V&W. Maar da's voor een ander forum volgens mij.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Het zou gaan om een nieuw aan te leggen lijn. Zie TV West: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/34071
DEN HAAG - Er komt toch een tweede 'hoogfrequente' spoorlijn tussen Den Haag en Rotterdam, zo meldt het ANP.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Dat dacht ik in eerste instantie ook, omdat zoiets ook in het radiobericht werd gezegd (aan de hand daarvan heb ik er op nu.nl even een artikeltje bijgezocht). Later dacht ik aan Hoek van Holland - Den Haag, omdat zoiets ook al eens geopperd is en HvH formeel Rotterdam is. Langs het nieuwe tracé van de A4 wellicht? In ieder geval een project om te blijven volgen dus.
Het is een spectrum.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Ik geloof er geen snars van. Hier is nog nooit ook maar iets over in de media gebracht en nu zou men opeens hebben besloten een compleet nieuwe lijn aan te leggen tussen Rotterdam en Den Haag . Het zal wel gaan om de complete spoorverdubbeling tussen Rotterdam en Den Haag in combinatie met frequentieverhogingen ihkv Stedenbaan.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Het is een bekendmaking van 1904 die een tijdje is blijven liggen. Maar het gaat over de Hofpleinlijn
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Zojuist heb ik vernomen dat de lijn op 01-04-2015 wordt geopend. ;)
Het is een spectrum.
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Je ziet hopelijk toch wel welke datum dat is?
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Pimz0r, wat ben jij een ontzettende lutser
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Dankuwel :D .
Re: Nieuwe spoorverbinding Rotterdam-Den Haag
Uit de brief van de ministers (http://www.verkeerenwaterstaat.nl) van vandaag:
De bereikbaarheid van de Zuidvleugel wordt verder versterkt door diverse spoorprojecten. Het betreft:
•Het uitvoeringsproject spoortunnel Delft;
•De uitvoering van de Nieuwe Sleutelprojecten Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal. Op de corridor Den Haag –Rotterdam spelen tegelijkertijd de aanleg Station Schiedam Kethel/Spaland en de afkoppeling van de Hoekse Lijn;
•Ondersteuning van het Stedenbaan-concept. Dit initiatief van de regionale overheden in de Zuidvleugel is gericht op een duurzame verstedelijking door stationslocaties te verdichten en het rail-openbaar vervoer te intensiveren (De afgelopen jaren was er een jaarlijkse groei op dit traject van 7 procent).
...
Op het gebied van Spoor heeft het kabinet de ambitie om de kwaliteit van het vervoer op het spoor op een hoger plan te brengen. Voor de korte termijn loopt het actieplan Groei op het Spoor. Daarnaast wordt er gewerkt aan het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). Voor het verbeteren van de kwaliteit van het personenvervoer en het verwerken van meer goederenvervoer over het spoor zijn in de Beleidsbrief Netwerkaanpak van 19 november 2007 vier speerpunten genoemd:
1.Hoogfrequent spoorvervoer waarin toegewerkt wordt en naar zes intercity’s en zes stroptreinen per uur tussen Rotterdam en Den Haag;
2.Samenhangende regionale OV-systemen waarvan het spoorvervoer –met name de Sprinter- de ‘backbone’ vormt, met goede aansluitingen in de keten op het vervoer per bus, tram en metro;
3.Kwaliteit reistijden naar de landsdelen;
4.Een toekomstvaste routestrategie goederenvervoer per spoor.
De bereikbaarheid van de Zuidvleugel wordt verder versterkt door diverse spoorprojecten. Het betreft:
•Het uitvoeringsproject spoortunnel Delft;
•De uitvoering van de Nieuwe Sleutelprojecten Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal. Op de corridor Den Haag –Rotterdam spelen tegelijkertijd de aanleg Station Schiedam Kethel/Spaland en de afkoppeling van de Hoekse Lijn;
•Ondersteuning van het Stedenbaan-concept. Dit initiatief van de regionale overheden in de Zuidvleugel is gericht op een duurzame verstedelijking door stationslocaties te verdichten en het rail-openbaar vervoer te intensiveren (De afgelopen jaren was er een jaarlijkse groei op dit traject van 7 procent).
...
Op het gebied van Spoor heeft het kabinet de ambitie om de kwaliteit van het vervoer op het spoor op een hoger plan te brengen. Voor de korte termijn loopt het actieplan Groei op het Spoor. Daarnaast wordt er gewerkt aan het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). Voor het verbeteren van de kwaliteit van het personenvervoer en het verwerken van meer goederenvervoer over het spoor zijn in de Beleidsbrief Netwerkaanpak van 19 november 2007 vier speerpunten genoemd:
1.Hoogfrequent spoorvervoer waarin toegewerkt wordt en naar zes intercity’s en zes stroptreinen per uur tussen Rotterdam en Den Haag;
2.Samenhangende regionale OV-systemen waarvan het spoorvervoer –met name de Sprinter- de ‘backbone’ vormt, met goede aansluitingen in de keten op het vervoer per bus, tram en metro;
3.Kwaliteit reistijden naar de landsdelen;
4.Een toekomstvaste routestrategie goederenvervoer per spoor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten