Concessie Haaglanden Streek (2009-2019)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door WSM »

Chauf21 schreef:Bussen die bij een halfuursdienst achter elkaar aan rijden, ritten die veel te vroeg of te laat rijden dan wel overgeslagen worden
En dat op een zondag (!).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door WSM »

Bee schreef:Ik ga nog eens even kijken of dat livetracking via internet werkt :P
En, werkt het?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Ten eerste is het echt heel erg traag, maar alle haltes staan al wel op Google Maps aangegeven. Alleen heb ik slechts één halte gevonden waar het werkt: Naaldwijk, Pijle Tuinen. Bovendien weet ik ook niet of het ook echt klopt, aangezien de tijden die er staan aangegeven precies volgens de dienstregeling zijn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ah, okee. In Zoetermeer en Delft kan de situatie dus heel anders zijn.
Zie mijn bericht in het reiservaringen-topic: ook in Delft e.o. loopt het nog niet helemaal lekker. Heb vandaag in maarliefst twee Veolia-bussen gezeten: van eentje werkte de filmbak maar half (alleen lijnnummer) en de andere reed met ruim +20.

Aardgasbus over de snelweg is ook geen succes trouwens... lijn 37 gaat van Wateringseveld naar Delft 'n stukje over de A4 en daar voegden we met 60 km/u in. Pas toen we alweer uit moesten voegen reed de bus 80 km/u...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door mb90 »

Dat kan dan nog leuk worden met zo'n aardgasbus op de voormalige interliners die voor een flink deel over de snelweg gaan. De rijtijden van bijvoorbeeld lijn 86 zijn hetzelfde gebleven met aansluitingen in Naaldwijk. Ben benieuwd hoe het daarmee zal gaan.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Bastiaan »

Ik heb vanmiddag gereisd met de 45 tussen Den Haag en Leiden en mijn ervaring hiermee was over het algemeen wel goed. De bus was mooi stil en reed ook juist lekker vlot door. De stoelen zijn wel vrij spartaans en een armleuning ontbreekt, waardoor mijn tas die ik naast mij had gezet bij de eerste bocht al op de vloer lag. Over het algemeen heb ik het toch goed uit kunnen houden op die stoeltjes, al lijkt het me wel een flinke comfortvermindering op de (voormalige) Interliners.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door WSM »

Bee schreef:Ten eerste is het echt heel erg traag, maar alle haltes staan al wel op Google Maps aangegeven. Alleen heb ik slechts één halte gevonden waar het werkt: Naaldwijk, Pijle Tuinen. Bovendien weet ik ook niet of het ook echt klopt, aangezien de tijden die er staan aangegeven precies volgens de dienstregeling zijn :)
Voor lijn 31 krijg ik dynamische reisinfo tussen Naaldwijk en 's Gravenzande. Wat dan weer wel apart is, is dat deze lijn tegen de tijd in rijdt: hij vertrekt later dan in Naaldwijk dat 'ie in 's Gravenzande aankom.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

FNV: 'Eerste dag Veolia niet probleemloos'

Bericht door Geert »

FNV: 'Eerste dag Veolia niet probleemloos'
Geplaatst op: zondag 30 augustus 2009 om 19:16
Laatst bijgewerkt: zondag 30 augustus 2009 om 22:15

Volgens FNV Bondgenoten verliep de eerste dag dat streekvervoerder Veolia in de regio Den Haag reed niet zonder problemen. Een woordvoerder zei op TV West dat buschauffeurs op andere lijnen rijden dan ze gewend zijn en niet altijd de weg kennen. Het navigatiesysteem slaat soms delen van de route over waardoor de bestuurder niet meer weet welke kant hij op moet. De bond zegt te vrezen voor meer problemen op maandag en spreekt van een slechte voorbereiding. Volgens Veolia gaat het slechts om wat kinderziektes die snel zullen worden opgelost.
Lees verder
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend niet veel beter: na bijna 25 minuten te hebben gewacht nog geen enkele Veolia-bus gezien (kwartiersdienst beide richtingen). Later via een alternatieve reismogelijkheid voor mij enkele wagens met "sorry geen dienst" zien rijden (sommige wagens achter/voor een wel in dienst zijnde bus). Jammer, maar op zich niet heel verwonderlijk aangezien het vandaag voor veel chauffeurs pas de eerste nieuwe werkdag is. Hopelijk dat het de komende dagen beter gaat.

RTVWest
Streekvervoerder Veolia geeft toe dat er van alles fout is gegaan op de dag dat het bedrijf het busvervoer overnam van Connexxion. [...] Op verschillende plekken plaatst Veolia nu borden met pijlen voor de buschauffeurs. De problemen moeten uiterlijk woensdag zijn verholpen, zegt een woordvoerder van het bedrijf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Hoewel naar moet ik toch even lachen om sommige ingezonden reacties op de RTV West site :)
Maandag 31 augustus, 16.30 uur
Een getergde ADO-fan:

Hadden we mooie GROEN/GELE bussen, worden ze nu plotseling ROOD/WIT! Erger kan natuurlijk niet voor de ADO-supporters, want die kleuren zijn van die club uit Amsterdam. Dus voor mij geen Veolia, ik pak liever de fiets of de tram!
:lol: :mrgreen: :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Karl »

En wat is de tram dan? Niet rood/beige?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door webguy »

En HTM bussen dan? :P Die zijn toch ook wit met rode accenten. Wat een kwaliteitsreacties allemaal wel niet :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Ik heb vanmorgen ook kennis gemaakt met Veolia in Delft. Samenvatting van onderstaand verhaal: ik ga een fiets kopen. ;)


Vanmorgen toen ik aankwam op het busstation zag het er daar een beetje chaotisch uit. Het leek echt alsof er twee keer zoveel bussen reden als normaal, bussen stonden geparkeerd bij de uitstaphalte, etc. Bij de haltes zelf waren de vertrekstaten van Connexxion vervangen door Veolia-exemplaren maar bij het pleintje in het midden onder het centrale bord met vertrektijden hingen nog Connexxion vertrekstaten. Het viel me op dat een aantal eindbestemmingen voor op het display van de bus anders waren. De bussen van Veolia vind ik niet mooi, ze hebben zo'n rare pukkel op het dak, lijkt net een skibox. Verder vind ik de bussen onlogisch ingedeeld, er zijn heel veel zitplaatsen tegen de rijrichting in en mijn ervaring is dat daar niet snel mensen gaan zitten waardoor er meer mensen stonden dan nodig was. De haltes werden in de bus aangegeven op een display maar gelukkig niet omgeroepen. Heen ging alles wel okee, bus ging op tijd weg en was op tijd bij mijn halte.

Terug was het een beetje ander verhaal. Ik had bus 80 richting Ikea die van het ziekenhuis naar het station een stuk door een woonwijk rijdt in tegenstelling tot de 128 die rechtdoor rijdt. De bus was op tijd maar vlak nadat ik ingestapt werd volgde een omroepbericht 'dames en heren, dit is de buschauffeur (ja, wie anders???), wij zullen nu gelijk doorrijden naar de krakeelpolderweg en het station' (waarom???) de bus was op tijd, hij wist blijkbaar dat dit niet de normale route was en de mensen die in die woonwijk staan te wachten moeten nu een half uur wachten op hun volgende bus en in de praktijk staan daar altijd veel mensen te wachten. Naja, ik was snel op het station, DACHT IK. Aangekomen bij het station bleek het daar weer een chaos. Geparkeerde bussen bij de uitstaphalte, etc. Na zes minuten wachten konden we eindelijk verder rijden, de chauffeur had nog steeds geen mensen uit laten stappen, ook niet na vragen of we eruit mochten. Daarna reed de bus ook nog door naar de halte zonder te stoppen en mensen uit te laten stappen bij de uitstaphalte. Ik dacht dat ik heel mooi op tijd was maar moest uiteindelijk nog rennen voor m'n trein door zoiets vaags :s

Ach, conclusie van dag 1: ik had op tijd de bus, m'n bus reed, ik was op tijd op m'n werk, ik had op tijd de bus terug en heb op het nippertje m'n trein nog gehaald en was op tijd weer thuis. Ik geef ze een paar dagen en hoop dat alles dan weer is zoals het was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daniel »

Zeker weten dat die bus op tijd was en niet een halfuur vertraging had? Gisteren kregen ze dergelijke vertragingen ook al voor elkaar, dus dan moet het op een werkdag in de spits helemaal lukken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Raymond »

Ik heb ook even een klein ritje gemaakt vanmiddag met Veolia en heb bij één halte zachtjes een halteomroep gehoord. Willekeurig in een bus gestapt en die bleek toen ik uitstapte maar +4 te hebben, dus dat viel reuze mee, vergeleken met waat ik eerder gelezen heb. Chauffeur leek redelijk de weg te weten. De stoelen in de bussen zitten beter dan ik verwacht had en het voorste gedeelte van de bus was lekker koel, het achterste gedeelte helaas niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Zeker weten dat die bus op tijd was en niet een halfuur vertraging had? Gisteren kregen ze dergelijke vertragingen ook al voor elkaar, dus dan moet het op een werkdag in de spits helemaal lukken...
Zoiets had ik vanmiddag ook inderdaad. Ik heb ruim een half uur op lijn 86 staan wachten in Naaldwijk. Uiteindelijk kwam er een bus, maar ik heb nog steeds geen idee of het de bus van 14.36u of van 14.51u was..

Overigens vind ik de Lion's City's geen verkeerde wagens, binnen de bebouwde kom kunnen ze aardig meekomen maar buiten de bebouwde kom en op de snelweg schieten ze echt te kort. Het optrekken gaat traag en met een topsnelheid van 80 km/h schiet het ook niet echt op..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Bastiaan »

Sneller dan 80 lijkt me ook niet de bedoeling, maar dat schiet inderdaad wel beter op, net als 150 rijden op de snelweg :wink:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

@ Ddrs: nee, dat weet ik natuurlijk niet, hij kwam voor mij iig op het goede moment ;)

Vandaag ging het helaas veel minder soepel. Het begon al met de defecte bovenleiding bij Delft zuid waardoor ik in een veevervoer pendeltrein gepropt werd tussen Rotterdam en Delft. Ik was om half acht op Totterdam Centraal maar was om tien voor half negen pas in Delft, ik dacht dan kan ik mooi nog bus 80 van 8.20 uur halen en ben ik nog redelijk op tijd op m'n werk. Die kwam maar niet en kwam maar niet en kwam maar niet en op een gegeven moment zag ik bus 128 van 8.30 uur komen en besloot ik om die maar te nemen. Die ging iets te laat weg op het station maar viel vlak voor de Irenetunnel stil. Bus werd gereset en we gingen weer verder. In de Irenetunnel viel ie weer stil en kwam ie echt niet meer vooruit en hoorde ik de buschauffeur al melden dat hij stil stond in de Irenetunnel in Delft met een LPG-storing en dat hij dit al verschillende keren eerder gehad had vandaag en dat ie nu echt niet meer boven kwam, er zou een monteur gestuurd worden. Vlak daarna kwam de bus toch weer op gang om bij het volgende kruispunt weer stil te vallen. Toen was ik het zat en heb ik maar gevraagd of ik eruit mocht en ben ik maar gaan lopen, dat bleek uiteindelijk ook sneller te zijn. Had m'n collega's al gebeld dat ik later was maar dat ik uiteindelijk om zo'n reden pas om 9 uur op m'n werk verscheen had ik vanmorgen niet verwacht. Gelukkig hadden ze al aangeboden om me te komen redden als het echt niets meer zou worden ;)

Toch maar verder sparen voor de fiets....
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door JeePee »

Zelfs voor jou doen is het wel erg embarmelijk zo he :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Vinny »

Aha, dat is de verklaring waarom het storingen regent in de zuid-westelijke Randstad. Daantje is terug aan het werk... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

JeePee schreef:Zelfs voor jou doen is het wel erg embarmelijk zo he :lol:
Het past mooi bij de rest van m'n rijtje ja, :?

En the story goes on....

Vanmorgen kwam ik netjes op tijd aan op het station van Delft om daar bus 128 van 8.00 uur te nemen. Deze kwam niet en kwam niet en kwam niet. Uiteindelijk kwam er een 128 maar die ging gewoon op de buffer staan wachten. Een meisje wat ook bij de halte stond is uiteindelijk gaan vragen waarom hij niet wegging, het bleek de bus van 8.30 uur te zijn, waar de bus van 8.00 uur gebleven was wist die chauffeur ook niet. Ik besloot maar om te wachten want de volgende bus, bus 80 van 8.20 uur zou toch nog niet komen. Uiteindelijk kwam er om 8.15 uur een bus 128 het busstation op rijden, mensen stapten uit en die kwam voor rijden bij onze halte. Toen gingen de deuren niet open, uiteindelijk een achterdeurtje waar alle mensen zich door naar binnen wurmden, we mochten gewoon gaan zitten en gratis mee want die man wilde ook zo snel mogelijk weg. Uiteindelijk weer met 20 min vertraging aangekomen op m'n werk :s

Vanmiddag hing het erom of ik op tijd klaar zou zijn om de bus te halen of niet, dat lukte uiteindelijk wel, bus 80 van 17.02 uur heb ik nooit gezien, bus 128 van 17.06 was op tijd maar naast de chauffeur stond een oudere vrouw 'hier rechts' *stilte* 'hier links' *stilte* 'hier rechts is de halte' etc. Ook nu mochten we gratis mee, dankte de chauffeur ons voor de medewerking toen we aankwamen op het station en omdat ik voor uit mocht stappen haalde ik nog net m'n trein.


Pffff, denk niet dat ze het leuk vinden op m'n werk dat ik deze week nog niet een keer op tijd geweest ben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Ze beloven dat morgen alles goed is. Nu ken ik de verhaaltjes van Veolia, dus ik wacht met spanning op de verhalen van morgen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Heute bij het instappen: goedemiddag! Nog hulp nodig met de route? -Ja, graag, hoe weet jij dat?
Blij toe dat ik 'm geholpen heb. Ben maar wat verder meegereisd om 'm wat tricky bochtjes te besparen, maar toen ik de volgende bus al achter ons zag, heb ik 'm maar geadviseerd achter díe bus aan te rijden ;)

Bij enkele andere bussen was wel Veoliabegeleiding aanwezig (en zelfs met dubbele begeleiding wordt het gepresteerd verkeerd te rijden :neg: ).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daniel »

Veolia had de inhoud van z'n introductiekrant vanmorgen ook maar in de Spits af laten drukken... niks over de problemen daarin natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Heb niets gezien, maar waarschijnlijk komt dat omdat de Spits net zoals de Metro regionale edities lijkt te hebben (ik heb soms een Spits met het katern Amsterdam, en soms niet op dezelfde dag)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten