Lijnfilm Arriva

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Lijnfilm Arriva

Bericht door Marc »

Momenteel ben ik een programma aan het maken waarmee je zelf kunt spelen met Arriva-bestemmingen. Het lettertype heb ik zelf gemaakt met behulp van foto's die ik op internet gevonden heb (ik ben uitgegaan van de Citaro-G uit Groningen, maar er zijn bussen die gebruik maken van hetzelfde lettertype). Ik mis echter nog enkele letters, daarom dit verzoekje. Heeft iemand goede foto's van een MAN Lion's City, Citaro-G of Q-liner waarbij de lijnfilm goed te lezen is?

Ik ben nog op zoek naar de letters:
Groot formaat: 9, Q, X, Y
Klein formaat, dik: F, J, Q, V, X
Klein formaat, dun: F, Q, Y

Uiteraard laat ik het eindresultaat ook zien :wink:.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Lijnfilm Arriva

Bericht door Marc »

Ik ben nog bezig met knutselen, maar dit is een voorlopige testversie van de lijnfilm. Ik ben bij de bestemmingscode tot begin 400 gekomen, de rest moet ik nog (de bestemmingen van Groningen/Leeuwarden zitten er allemaal in). Ook missen nog de genoemde letters, maar deze hoop ik nog via internet bij elkaar te krijgen.

Voordat je het exe-bestand laat draaien, dien je eerst de bijgeleverde fonts te installeren.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Lijnfilm Arriva

Bericht door Mark »

Hij werkt :D

Ik draai echter op 1024x768, en bij mij is de bestemming te breed voor het scherm. Ook doet de X het niet ;)

Verder een geinig programmaatje :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Lijnfilm Arriva

Bericht door tsov »

Geinig :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Lijnfilm Arriva

Bericht door Stefan »

Op m'n laptop draai ik 1280x800, maar de lijnfilm is hier nog wat te groot voor, helaas. ;) Maar voor de rest, best grappig ja! :pos:

Ik heb even naar de bestemmingen van de HWGO gekeken en ik heb wat foutjes gevonden (althans, ik kijk naar de "schrijfwijze" zoals het hier op de films weergegeven wordt ;) ), uiteraard help ik 'r graag mee, ik hoop dat je er wat aan hebt. :P Ik heb de juiste spellingswijze van de verschillende bestemmingen even opgesomd voor je. :)

Code: Selecteer alles

402: Barendrecht NS-Station
405/406: Dordrecht CS via Dordwijk
407: Dordrecht CS via Amstelwijck
418: Hellevoetsluis (Spijkenisse)
420: Hellevoetsluis Mandenmaker
Ik zag overigens dat je de haakjes ook nog niet had, misschien dat je wat heb aan de onderstaande foto. Zo niet, dan wil ik binnenkort nog wel een andere foto maken. ;)

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Lijnfilm Arriva

Bericht door Marc »

Ik zal zeker eens kijken of de resolutie veranderd kan worden. De op/aanmerkingen heeft over de schrijfwijze van de bestemmingen zijn altijd welkom.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten