Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door regenmaker »

Dat laatste klopt denk ik wel. Voor beide concessies in Utrecht heeft Connexxion na verlies rechtszaken aangespand.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Daniel »

Regio Utrecht heeft Connexxion de nieuwe concessie zelfs 3 jaar weten te vertragen, maar uiteindelijk heeft daar toch kwaliteit gezegevierd. En dat is meestal niet waar Connexxion nou z'n concessies mee wint.

Maar ben benieuwd wat EBS gaat opleveren voor Voorne Putten. Een nieuwe vervoerder in een gebied wat jaren bij dezelfde gezeten heeft wil nogal eens frisse ideeën opleveren die goed kunnen uitpakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door ICE105 »

Milco schreef:Netjes! En dat het in Waterland een puinhoop was betekent niet dat dat hier ook geldt... In Waterland hebben ze het inmiddels keurig opgelost en scoren ze jaarlijks erg hoog in de peilingen :)
Het biedingsteam van EBS bestaat voor een groot deel uit ex-Qbuzz medewerkers die na het Limburg drama daar transfervrij mochten vertrekken, ik heb er wel vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Als datzelfde team ook de inschrijving in DAV heeft gedaan, zijn die medewerkers dus tegen hun oude werkgever aan het bieden. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door flipje »

EBS was nou niet bepaald succesvol met hun bieding in: AML, Haarlem-IJmond, Noord-Holland Noord, Provincie Utrecht en Almere..
Maar ik ben benieuwd wat EBS voor Voorne-Putten in petto heeft. Ik vraag me wel af of ze het gaan redden met 12 meter bussen (Connexxion zet nu +/- 12 gelede bussen in).
Tuktuks worden gegarandeerd een flop! In de Kop van Overijssel hebben verschillende ondernemers ism gemeenten en provincie ook pilots gehad met tuktuks. Die dingen stonden meer stil dan dat ze gereden hebben. Ik zou het geld investeren in een fatsoenlijk taxibusje.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door DrechtBlub »

TukTuk's hebben ook op een bepaalde manier wel weer charme en past qua culturele diversiteit die je in Rotterdam en omliggend stadsgebied past wat dat betreft toch ook prima in het straatbeeld. Ik ben heel er benieuwd,- en ik hoop dat het niet zoals Breng Flex of Bravo Flex veel reizigers in de kou gaat zetten die niet meer met de bus treinoverstappen kunnen maken, niet naar school kunnen of helemaal niet kunnen omdat in de spits er geen busjses meer beschikbaar zijn omdat je simpelweg niet tegelijk met één busje naar 2 wijken kan rijden. :') - Dat het TukTuk's zijn, vooral geschikt voor korte afstanden, duid in ieder geval aan dat je waarschijnlijk niet de hele regio of een grotere wijk aan OV gaat ontbreken zoals in Helmond.
busfanNL schreef:
Mdk schreef:
regenmaker schreef:
Mdk schreef:49 nieuwe 12-meter gasbussen dus, welke kunnen dat worden?
MAN Lion's City CNG is wel de meest bekende denk ik.
rijden er ook niet een aantal mb's met een gastank in Apeldoorn? of heb ik dat fout? voor de rest idd veel lion's city, maar zijn er ook nog andere bedrijven die het doen, maar die we in nl weinig zien, een scania of volvo bijvoorbeeld? VDL heeft Volgensmij niets dat op gas rijdt.
Verder misschien nog iets van de fransen of misschien zelfs de britten?
Misschien de Citaro NGT van Mercedes-Benz. https://www.mercedes-benz.nl/content/ne ... o_ngt.html
Dat is toch een gasbus of niet?
Kijkend naar het feit dat ze al veel met scania rijden zou je ook wel eens Scania CNG kunnen gaan zien. Ik zie trouwens nergens wat staan dat het alleen 12m bussen worden (Of ben ik kippig?) - Scania maar ook bijvoorbeeld Van Hool en mercedes leveren ook gelede CNG bussen aan. (Van Hool zelfs dubbel geleed)
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

In het artikel van de MRDH staat dat er 49 bussen van 12 meter komen.
Echter, als dit overzicht nog steeds actueel is, zijn er nu 60 bussen in deze concessie, waarvan 12 geleed. Ik vraag me dus af hoe EBS het denkt te redden met 49 bussen. :?

Die tuktuks dienen alleen maar als deur-halte-verplaatsing. Wel komen er nu enkele "luxe taxibussen".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door dylanwild94 »

Er rijden momenteel maar 10 gelede bussen in voorne-putten. Ik zal nu gelijk de wiki even actualiseren. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

:pos:

Nu ik er even over nadenk, lijkt de concessie VPR best wel op Waterland.
Ga maar na:
  • Beide concessies kennen relatief korte streeklijnen die vooral op één grote stad zijn gericht
  • Beide concessies hebben een belangrijke busbaan
  • Beide concessies kennen één plaats (Purmerend resp. Hellevoetsluis) waarvandaan er vanuit meerdere wijken rechtstreekse bussen naar (een metrostation vlak bij) de grote stad gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door dylanwild94 »

En beide concessies hebben een dorp dat geen r-net waardige verbinding nodig heeft maar waar je wel het beste een R-net lijn heen kan sturen omdat dat omlooptechnisch wel het handigst is. (De Rijp en Rockanje.)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Andrei »

En beide concessies hebben als doelstad een plaats met “-terdam”!
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 22 dec 2017, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk ondertekening verwijderd
Constantia et labore.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door dylanwild94 »

Bestaat Spijkenisseterdam dan. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Andrei »

Sssht!
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 22 dec 2017, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk ondertekening verwijderd
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Suus »

Lijn 104 gaat volledig naar Connexxion, dat scheelt mogelijk wat bussen.

Ook blijft het aantal DRU’s ongeveer gelijk maar wordt ook tot later doorgereden. En het feit dat er iets met TukTuk’s wordt gedaan geeft een hint dat het net in Spijkenisse mogelijk dunner wordt en het nog meer streekdienst wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door dylanwild94 »

Ik vermoed dat lijn 81 eruit gaat en vervangen wordt door de TukTuks.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Andrei »

Suus schreef:Lijn 104 gaat volledig naar Connexxion, dat scheelt mogelijk wat bussen.
Scheelt ook kosten voor de gemeentes op VPR!

Benieuwd wanneer de plannen van EBS online staan, iemand een idee?
Constantia et labore.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk in de loop van volgend jaar.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door arjano1978 »

De gedeelte Ouddorp en Hellevoetsluis wordt door de provincie Zuid Holland betaald. Gelezen op de AD vanmiddag!! Dus dat scheelt ook al?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Durashift »

Dat de MRDH tuk-tuk's serieus neemt... :roll:
Op een dag als vandaag.. in zo'n ding van huis naar halte rijden.. :?:


Hopelijk zit daar wel de verplichting aan vast dat het de elektrisch aangedreven versie wordt.. want met zo'n niet zo schone, lawaaiige, bromfietsmotor wordt de lokale luchtkwaliteit niet beter.. en dat in een tijd dat OV vervoer toch vooral zero-0 emissie moet worden.
Spoiler: show
Afbeelding
https://www.mangomobility.nl/1861/E-tuktuk.html
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Roeland »

Milco schreef:Wie zegt dat lijn 81 blijft bestaan? We kennen de gedetailleerde plannen van EBS nog niet. ;)
Hoe worden de stadslijnen in Spijkenisse trouwens gebruikt? De 84 naar Maaswijk zal wel goed lopen, gelet op de hoge frequentie.
Maar lijn 81 is wel een heel korte stadslijn, ik vraag me af hoeveel mensen daar nou echt gebruik van maken.
En worden lijn 84 en 105 tussen Centrum en De Akkers veel gebruikt?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Daelea »

Staat allemaal netjes vermeld in het vervoerplan 2018 :)
https://mrdh.nl/system/files/presentati ... enburg.pdf

Dat is overigens ook eigenlijk het enige wat er in het vervoerplan stond :')
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Andrei »

Thom69 schreef:Staat allemaal netjes vermeld in het vervoerplan 2018 :)
https://mrdh.nl/system/files/presentati ... enburg.pdf

Dat is overigens ook eigenlijk het enige wat er in het vervoerplan stond :')
Pagina niet gevonden!
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 22 dec 2017, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk ondertekening verwijderd
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Suus »

Lijn 105 zou in 2017 of 2018 wel eens de miljoen reizigers kunnen halen :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Roeland »

Thom69 schreef:Staat allemaal netjes vermeld in het vervoerplan 2018 :)
https://mrdh.nl/system/files/presentati ... enburg.pdf

Dat is overigens ook eigenlijk het enige wat er in het vervoerplan stond :')
Dankjewel, maar deze cijfers geven helaas niet zoveel info over de deeltrajecten van lijn 84 en 105. Zijn die 980.000 105-reizigers voornamelijk Rozenburgers, of betreft een fors deel daarvan de stadsroute in Spijkenisse?
Idem op lijn 84: reizen die 675.000 mensen bijna alleen maar tussen Maaswijk en Centrum, of ook tussen Centrum en De Akkers?
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door MarkNL »

Wat je vaak wel ziet is dat (met name) bus 84 en 105 tussen De Akkers en het centrum erg rustig zijn. De 84 doet tussen het centrum en De Akkers niet echt hele drukke wijken aan. De 105 legt een wat langere afstand af door de wijken Vriesland, Akkers, Waterland en Groenewoud en trekt zodoende iets meer verkeer, met name uit Waterland. De 84 is tussen Maaswijk en Spijkenisse Centrum (metrostation) dan weer stuk drukker. Vrij logisch, want de Maaswijk ligt een stuk verder van de metrostations af. Hoe het in Noord is en richting Rozenburg weet ik niet zo goed, dat zijn plekken waar ik niet zo vaak kom.

Maar je merkt aan alles dat de bus in Spijkenisse zelf veel concurrentie heeft van de metro en de fiets. Dat is een open deur, maar wel belangrijk om te onthouden. Mensen zijn toch wel bereid een wat langere afstand te lopen of te fietsen naar een metrostation (er zijn bewaakte cq. afgesloten stallingen). In de haltes die grofweg binnen 1-1,5 km van een metrostation liggen trekken weinig reizigers, met als uitzondering de haltes in het stadscentrum. Nu woon ik vrij dicht bij het metrostation De Akkers en zie ik ook vrij regelmatig de bussen voorbij komen. In de spits is er nog wel enige aanvoer van reizigers uit de 84 en 105 (in de ochtend, avondspits omgekeerd), maar dat droogt flink op in de daluren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten