De eredivisie

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: De eredivisie

Bericht door Maik »

Mijn glazen bol zegt dat Twente dat gaat winnen. Wel mooie goals van Feyenoord vanmiddag :o .
Pommes.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: De eredivisie

Bericht door JeePee »

2 jaar geleden stond Feyenoord nog gedeeld eerste bij de winterstop. We weten hoe dat eindigde. Alleen in 020-zuid maakt 1 zwaluw al een hete zomer. Komend weekend staan ze weer met beide poten in de Hollandse klei en staat Twente op eenzame hoogte :)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Wat een pijnlijke typefout JeePee...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De eredivisie

Bericht door Mark »

JWM schreef:
Mark schreef:
JeePee schreef:Tuurlijk niet, Twente bovenaan. Zo blijft het ook :)
Ook na komend weekend, als Twente thuis speelt tegen RKC Waalwijk... :lol:
Nope, Feyenoord klapt er nog even overheen. Volgende week de kraker in de eredivsie tussen de gedeelde koplopers Feyenoord en Twente.
Leuk... vorig jaar bij Feyenoord-uit na afloop nog in een charge van de ME terechtgekomen, waarna we met de bussen een uur vast werden gehouden bij het uitvak... maar zondag weer met frisse moed erheen :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De eredivisie

Bericht door Vinny »

JeePee schreef:2 jaar geleden stond Feyenoord nog gedeeld eerste bij de winterstop. We weten hoe dat eindigde. Alleen in 020-zuid maakt 1 zwaluw al een hete zomer. Komend weekend staan ze weer met beide poten in de Hollandse klei en staat Twente op eenzame hoogte :)
020 = Amsterdam
010 = Rotterdam

013 = Tilburg :lol:

Maar los daarvan heb ik er een grafhekel aan om steden te benoemen naar het netnummer van de KPN. Jammer dat dit ook in het studentenwereldje aan populariteit wint :neg:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Vitesse moet komend weekend toch echt 's gaan winnen, tgaat anders echt verkeerd zo :roll:
Wel mooi dat Feyenoord gewonnen heeft :P
Ze zullen geen kampioen worden dit seizoen, maar een top 3 plaats moet wel lukken denk ik :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Beste Ronzol, Als je thuis niet eens gelijk weet te spelen tegen degradatieploeg ADO dan zie ik het wel heel somber in voor Vitesse. Waarom is het Gelredome trouwens zo ontzettend leeg tot nu toe dit seizoen? Vorig jaar zaten er 20.000 man per wedstrijd maar zaterdag zaten er amper 14.000 man. En dat bij een capaciteit tegen de 30.000 plaatsen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Ik zie het ook somber in voor Vitesse dit seizoen. Het wordt knokken om in de eredivisie te blijven.
Nu doet Vitesse het de laatste jaren toch vaak wel wat beter tegen topploegen dan tegen directe concurrenten/gelijkwaardige clubs, maar toch, het gaat gewoon niet goed en ik zie het ook erg somber in, dat dat even duidelijk mag zijn.

Waarom het stadion tot nu toe vrij leeg is? Dat was vorigjaar ook het geval geweest als Vitesse niet die acties had gehouden dat je voor nagenoeg voor een prikkie 1 of meerdere wedstrijden kon bezoeken.
Vorigjaar daardoor de wedstrijden Vitesse - SC Heerenveen (1-0) en Vitesse - Ajax (4-1) kunnen zien.
Geloof iets van €45,- (of nog goedkoper) in totaal ,met z'n tweeën naar deze 2 wedstrijden (1e was op een dinsdag, 2e wedstrijd op een zondag). Ja, toen zat het stadion wel aardig vol.

Persoonlijk vind ik die capaciteit van 30.000 man voor een club als Vitesse wel erg veel. Alleen in de 1e 2 seizoenen, toen het stadion net gebouwd was, zat het stadion regelmatig vol.

Nuja, een beetje hoop hou ik nog wel. Vorigjaar ging het in de 1e helft ook dramatisch slecht, maar na de winterstop speelde ze zelfs even mee om de play-offs voor Europees voetbal, en hadden ze toch wel ruim voor het einde van het seizoen zich safe gespeeld van degradatievoetbal.
Het kan alle kanten op, zeker met Vitesse.

Het allergrootste probleem is dat Vitesse gronisch geldgebrek heeft, en dus weinig tot geen nieuwe aankopen kan doen om de ploeg naar een hoger niveau te brengen. Degradatie zou voor Vitesse echt het faillissement betekenen.

Gelukkig gaat het met Feyenoord voorlopig wel goed, dat is weer een kleine troost :D
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

30.000 plaatsen is met de sportieve resultaten van de laatste tijd inderdaad teveel. Maar als je kijkt naar subtoppers (wat Vitesse ook ooit was) zoals Heerenveen (26.000), Utrecht (24.000), Twente (23.000) en Groningen (22.000) die allen uitbreidingsplannen hebben is de Gelredome niet overdreven groot.
Ronzol schreef:Geloof iets van €45,- (of nog goedkoper) in totaal ,met z'n tweeën naar deze 2 wedstrijden (1e was op een dinsdag, 2e wedstrijd op een zondag). Ja, toen zat het stadion wel aardig vol.
Ook enig idee waarom ze geen vergelijkbare acties hebben dit jaar? Ik zou me ook 2x bedenken om 25 euro te betalen met Vitesse-Ado in het achterhoofd. Lege stoeltjes leveren helemaal niks op. Naast de entreeprijs brengen bezoekers ook geld op door een biertje en een shirtje. ik neem aan dat het grootste deel van die 14.000 bezoekers van afgelopen weekend toch al een seizoenskaart heeft dus zoveel inkomsten uit de losse verkoop gaan er niet mee verloren.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: De eredivisie

Bericht door Freek »

Ik had ergens gehoord dat er maar 8000 seizoenskaarten waren verkocht. Overigens hadden ze de wedstrijd tegen Feynoord moeten winnen. Was dat gebeurd dat had Feyenoord niet eerste gestaan en had Vitesse meer punten gehad. Waren de verhalen heel anders geweest. Kortom, zoals wielrenners dat zeggen, de weg naar Parijs is nog lang.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Apeldoorn en Doetinchem zijn niet zo ver vanaf Arnhem :lol:.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:30.000 plaatsen is met de sportieve resultaten van de laatste tijd inderdaad teveel. Maar als je kijkt naar subtoppers (wat Vitesse ook ooit was) zoals Heerenveen (26.000), Utrecht (24.000), Twente (23.000) en Groningen (22.000) die allen uitbreidingsplannen hebben is de Gelredome niet overdreven groot.
Vitesse was ooit een aantal jaar een subtopper. Toch denk ik dat voor Vitesse een stadioncapaciteit van 23.000 tot max. 25.000 echt genoeg is.
Twente, Heerenveen, Utrecht, zijn de enige echt grote topclubs in hun omgeving die al jaren in de eredivisie zitten.
In de buurt van Arnhem heb je naast Vitesse ook nog NEC, De Graafschap en ook nog Go Ahead Eagles (Deventer), die allen vrij regelmatig, (NEC al jaren), in de Eredivisie spelen. Dat kaapt dus al veel potentiële bezoekers.
In die zin vind ik het Gelredome toch net een maatje te groot voor deze club.
JWM schreef:Ook enig idee waarom ze geen vergelijkbare acties hebben dit jaar? Ik zou me ook 2x bedenken om 25 euro te betalen met Vitesse-Ado in het achterhoofd. Lege stoeltjes leveren helemaal niks op. Naast de entreeprijs brengen bezoekers ook geld op door een biertje en een shirtje. ik neem aan dat het grootste deel van die 14.000 bezoekers van afgelopen weekend toch al een seizoenskaart heeft dus zoveel inkomsten uit de losse verkoop gaan er niet mee verloren.
Dat het er nu niet is, wil nog niet zeggen dat het dit jaar ook helemaal niet komt. Volgensmij kwamen de acties van vorigjaar ook pas in de 2e helft van het seizoen. Het geld voor eten&drinken gaat volgensmij alleen naar het Gelredome en niet, (of een klein percentage) naar Vitesse, daar Vitesse geen eigenaar is van het Gelredome. Vitesse huurt dus eigenlijk bij het Gelredome. (volgensmij zijn er ook maar weinig clubs die daadwerkelijk eigenaar van het stadion zijn). Vitesse deelt dus ook niet mee in de winst van de vele concerten die in het Gelredome worden gegeven.
Laatst gewijzigd door AppleMoose op di 25 aug 2009, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Freek schreef:Ik had ergens gehoord dat er maar 8000 seizoenskaarten waren verkocht. Overigens hadden ze de wedstrijd tegen Feynoord moeten winnen. Was dat gebeurd dat had Feyenoord niet eerste gestaan en had Vitesse meer punten gehad. Waren de verhalen heel anders geweest. Kortom, zoals wielrenners dat zeggen, de weg naar Parijs is nog lang.
Het geringe aantal seizoenskaarten heeft ongetwijfeld wat te maken met de slechte prestaties van Vitesse de afgelopen jaren. Bovendien was er voor de start van het seizoen nog een hoop gezuer over de prijzen. Deze zouden flink verhoogd worden, maar die stijgingen zijn niet doorgegaan, mede door druk van de vaste Vitesse-aanhang

Ik denk dat veel mensen eerst een aantal wedstrijden afwachten eer ze een seizoenskaart willen aanschaffen.
Als Vitesse beter gaat presteren, is het goed mogelijk dat de kaartverkoop daarvan meeprofiteert.

En Vitesse had inderdaad van Feyenoord moeten winnen, maja, Vitesse is nu eenmaal een ploeg die niet goed met kansen weet om te gaan en dus weinig weet te benutten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Oud forumgebruiker

Re: De eredivisie

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:Maar los daarvan heb ik er een grafhekel aan om steden te benoemen naar het netnummer van de KPN. Jammer dat dit ook in het studentenwereldje aan populariteit wint :neg:
Precies, in Amsterdam vinden we Rotterdam gewoon zo onbelangrijk dat we het netnummer ervan niet eens weten :twisted:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De eredivisie

Bericht door Vinny »

Ik ken dan nog Dordrecht uit mijn hoofd (078) omdat mijn grootouders toen ze nog leefden daar woonden. Maar daar houdt mijn kennis over netnummering ook wel zo ongeveer op :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De eredivisie

Bericht door Meltrain »

Delft is 015.
Als je bijna een week lang op kamp wordt doodgegooid met het telefonnnummer van één of andere Delftse pizzazaak, dan leer je dat ook wel uit je hoofd. :lol:

Back on-topic: ik ben zeer benieuwd naar de wedstrijd van morgen en ik vermoed een gelijkspel (0-0). :)
Wel jammer overigens dat RKC Waalwijk nog steeds geen punten heeft... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De eredivisie

Bericht door Mark »

Weinig goals tot nu toe... :shock:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De eredivisie

Bericht door Mark »

Maar we staan wel voor... come on Twente! 8-)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De eredivisie

Bericht door mb90 »

...Stonden voor. :twisted: Op de valreep toch 1-1. Een eindstand waar ik wel mee kan leven en wat ik in de 2e helft niet meer zag gebeuren. Toen was Twente beter, Feyenoord in de 1e helft. Geen koploper meer, maar 2e is nog steeds netjes.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De eredivisie

Bericht door Mark »

Ja inderdaad. Twente heeft voor de zoveelste keer van de FC Luinge verloren. Jammer :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De eredivisie

Bericht door Meltrain »

Zolang Feyenoord aan het eind van het seizoen in de top-4 staat, zul je mij absoluut niet horen klagen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

En de eerste ontslagen trainer in de eredivsie van dit jaar is alweer een feit. De Noor Trond Sollied van Heerenveen is de (on)gelukkige.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De eredivisie

Bericht door JWM »

Dit weekend geen Eredivisie maar WK-kwalificatie. De Portugezen flikken het weer door vlak voor tijd in Denemarken nog even een puntje mee te sprokkelen. Poule 1 blijft dus nog enorm spannend met woensdag Hongarije-Portugal op het programma.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De eredivisie

Bericht door Vinny »

Er is dit weekend ook iets met vrouwenvoetbal. Ofzo... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De eredivisie

Bericht door Meltrain »

"Oranje-vrouwen stranden in zicht van finale
Het Nederlands vrouwenelftal is in de halve finale van het EK uitgeschakeld. Na verlenging bleek Engeland een maatje te groot: 2-1."
Lees verder: Voetbalprimeur
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten