Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De nieuwe lijnen rijden binnen Amsterdam helemaal niet anders, de frequentie is wel een stukje hoger op de “stads”lijnen als 347/357/397. Voor mijn gevoel duren de verkeerslichten langer, bij sommige bussen wel erg lang. Kan ook te maken hebben, met het feit dat er ander (geleed) materieel rijdt, chauffeurs die nog ervaring moeten opdoen, ik weet het niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De betrouwbaarheid van de lijnen was voor 10 december vooral stad-uit ook niet echt goed, al was het toen meestal dat er maar twee bussen achter elkaar reden. Volgens mij zijn de Nassaukade, Van Baerlestraat en de Amstelveenseweg/Amsterdamseweg/Keizer Karelweg wel de grote boosdoeners voor de punctualiteit. Wat me wel opvalt is dat het Programma van Eisen destijds heeft aangegeven dat de punctualiteit vooral beoordeeld zou worden op de ritverdeling en niet op de punctualiteit van de individuele rit, maar dat daar niets mee gedaan wordt. Het zou namelijk zo moeten zijn dat als een colonne aankomt op het eindpunt dat ze niet in colonne weer teruggaan, maar weer een normale verdeling proberen op te bouwen, maar ik zie zelfs bij Nieuwezijds Kolk bussen van dezelfde lijn vlak achter elkaar aan. Ook zou het handiger zijn om lege bussen in een colonne bij Elandsgracht al te laten keren, dan kan de frequentie op terugweg tenminste een beetje gefatsoeneerd worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zag het al een paar keer op ovzoeker, maar vandaag ook echt, dat een 347 naar het Haarlemmermeerstation gereden is en daar zijn tijd afwacht om op het Stadionplein er weer tussen te gaan. Maar ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is.
Edit: Nassaukade ri. Overtoom/Leidsebosje was na het middaguur een regelrechte ramp.....
Edit: Nassaukade ri. Overtoom/Leidsebosje was na het middaguur een regelrechte ramp.....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op lijn 347/357 rijden teveel bussen. Het is niet normaal om 16x/uur met een gelede bus te rijden. En dan ook nog een route op de buitenring, die notoir bekend staat om zijn verkeersdrukte. Uiteindelijk moeten die auto's natuurlijk optieven, in de stad kan je prima zonder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het helpt natuurlijk ook niet mee dat de bussen op het Museumplein en in de Paulus Potterstraat niet op de trambaan mogen/kunnen en dat die ellendige omleiding via de Beethovenstraat nog steeds voortduurt...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Klopt Suus, heb ik ook al eerder hier beweerd. In de spits is deze frequentie prima, maar overdag tussen de spitsen kan het ook wel een tandje minder m.i. Overigens rijdt alleen lijn 347 grotendeels geleed, op een enkele uitzondering na, bij de 357 is het juist omgekeerd, daar zijn de gelede bussen uitzondering. Maar als ik er even van uitga, dat de Citaro G en de MAN-bussen op beide lijnen in de loop van volgend jaar 1 op 1 uitgewisseld worden door elektrische VDL’s dan rijdt wel 90% straks geleed.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee, klopt, maar gaat ook nooit gebeuren, dat ze daar op de trambaan mogen. Omleiding Stadionweg/Beethovenstraat zou half februari over moeten zijn, als ik de berichten mag geloven.tsov schreef:Het helpt natuurlijk ook niet mee dat de bussen op het Museumplein en in de Paulus Potterstraat niet op de trambaan mogen/kunnen en dat die ellendige omleiding via de Beethovenstraat nog steeds voortduurt...
Denk dat de “overheden” het allemaal wel prima vinden zo. Men concentreert zich nu op de opening van de NZL en dan worden ook de Amstelveen-Amsterdam routes anders, lees: minder bussen in de binnenstad.
En als over een paar jaar de UTH lijn klaar is, dan houden de 347/348 ook op te bestaan, wordt het nog rustiger.....
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De toekomst is goud, makkers.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als bij de vervoerder en de concessieverlener dezelfde minkukels aan het roer blijven staan als de afgelopen jaren dan is de toekomst van het OV in de regio Amsterdam gedoemd om te gaan mislukken!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zag vanavond even na zessen een defecte bus op de (tijdelijke) halte Museumplein staan, ik dacht de 2227 (of anders de 2722). Zo te zien hing de deur op de stoep. Als dat zo is, waarom openen de deuren van knielbussen dan niet naar binnen?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat zal de 2722 zijn geweest. Ik zat gisteren in een R-net Iveco op lijn 347, die had ook problemen met openen en sluiten van de uitstapdeuren. En ja die deuren van die Iveco’s openen inderdaad naar buiten.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Heeft Connexxion niet geleerd van de Procity?
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgende probleem voor Connexxion: Sommige van hun bussen (ik weet uiteraard niet welke) loggen busstation Uithoorn als "63562 (naam volgt nog)". Ik vermoed dat het hier steeds gaat om ritten die vanaf lijn 347 (waar ik uitcheck) doorrijden als 342. Ook de melding "34202 (naam volgt nog)" is bij mij een keer voorgekomen bij checkin op 347, het kan zijn dat die rit van de 342 af kwam. Aangezien beide codes niet in het geldigheidsgebied van mijn abonnement liggen, heb ik nogal wat teveel betaald.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zijn het wellicht haltes op een nieuwe plek? Ik zie dit bijvoorbeeld ook bij het nieuwe busstation van Tilburg NS.
🍉
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het zijn wel andere halteperrons dan voor 10 december ja. De 347 vertrekt vanaf de voormalige Syntus Utrecht halte (hoewel dit tot december 2016 ook Connexxion was) en de 342 vanaf de voormalige Arriva halte. Hebben alle haltes op een busstation echt een eigen ci/co code? Dat lijkt me vreselijk foutgevoelig als er wegens werkzaamheden eens een ander halteperron gebruikt wordt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Elk perron heeft zijn eigen code inderdaad, en die perrons vallen weer samen onder een bushalte. Overigens is het niet zo dat als je op een ander perron staat (omdat het eigenlijke perron bezet is) je ineens ergens anders in/uitgestapt bent: het systeem (Infoxx/EBS/Albatros/enz) verwacht namelijk een bepaald perron. Sta je er naast dan val je gewoon binnen de marge, maar sta je aan de andere kant van het busstation dan zal het systeem mogelijk een 'van route' geven, omdat je buiten de verwachte route (namelijk via perron A ipv via perron Q, ik noem maar wat) komt.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In 2020 worden de Capacity's van lijn 300/397 vervangen.
Maar welke bussen gaan hun plaats innemen dan?
Maar welke bussen gaan hun plaats innemen dan?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat zouden dan 21m elektrische bussen moeten zijn. Die moeten alleen nog wel ontwikkeld worden, maar wie weet tegen die tijd?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Jammer dat er voor Amstelland geen lijnfolders of dienstregeling"boekje" wordt uitgegeven. Blijkbaar vindt Connexxion dit voor deze regio niet meer nodig. Of valt dat ook onder de noemer "OV van wereldklasse".
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is toch niet nodig?? Er wordt zo frequent gereden dat je busloos naar de halte kan stappen en er komt wel een bus...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
...klopt... een willekeurige bus....of die gaat naar waar jij wilt is vers 2.... _O-
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zelfs de vertrekstaten in de bushaltes (van R-NET) geven geen exacte vetrektijden meer voor een groot deel van de dag. Bij de 300 is t zelfs zo dat enkel de vertrektijd van eerste en laatste rit van de dag getoond wordt. Daarna volgt achter elk uur: "Rijdt elke 5-8 minuten" (waarbij '5-8 minuten' variabel is tussen bijvoorbeeld '6-10' of '10').
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Welke stallingen horen bij de concessie? En wat zijn hun vestigingsnummers? :? #dtv
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Stallingen zijn Haarlem,Hoofddorp,Schiphol en Uithoorn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Was het maar weer Hoofddorp dan kon ik lopen Haarlem Jvk, Schiphol Noord, Schiphol Zuid (Rozenburg), Amstelveen (nu nog tijdelijk Uithoorn)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten