Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Worden er al vorderingen gemaakt met die stalling in Amstelveen :?:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

cxx3219 op lijn 382 schreef:In 2020 worden de Capacity's van lijn 300/397 vervangen.
Maar welke bussen gaan hun plaats innemen dan?
Een nieuwe 21-meter variant van de elektrische VDL Citea.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Een 21m elektrische bus, die op dit moment door niemand gebouwd wordt, vdl heeft voor zover ik weet ook nog niks bekend gemaakt over eventuele plannen voor een 21m ebus.
Bij twijfel altijd klagen
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door bartjemestrom »

Er was ook geen LLE99 elektrisch gepland, maar op verzoek van Arriva is die wel ontworpen. Dus op verzoek kan er heel veel :)
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Dat wist ik niet :shock: met een ordergrootte als die van aml is er natuurlijk een heleboel mogelijk, ook bij andere bus aanbieders. Ik wilde alleen even aanstippen dat er nog niks officieel is, en dat vdl op dit moment geen 21m in zn assortiment heeft, en hier ook niks over heeft geroepen.
Maargoed de keuze lijkt op het eerste oog logisch, het zorgt voor homogeniteit in het wagenpark, wat met het uitproberen van nieuwe technieken wel zn voordelen heeft, en op de tekeningen staan ze inderdaad als citea's.
Bij twijfel altijd klagen
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Durashift schreef::D

(..)
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/216933/Veel-vertraging-bij-nieuwe-dubbeldekkers-Het-is-vreselijk schreef:

(..)
Maatregelen
Een woordvoerder van Connexxion laat weten dat het traject tussen Haarlem en Amsterdam erg druk is en dat veel dubbeldekkers daardoor te laat zijn. Daar komt bij dat het in en uitstappen door de trap in de bus langer duurt dan gedacht. De vervoerder komt morgen met maatregelen om de vertragingen tegen te gaan.
Wellicht heb ik het gemist op dit forum.. wie weet wat nu precies de maatregelen zijn van Connexxion m.b.t. het tegengaan van de vertragingen?

Van deze pagina word ik weinig wijzer..
https://www.connexxion.nl/stand-van-zaken/1438

:?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Er komt personeel met zweepjes om mensen te motiveren sneller de trap op te lopen.
Mdk schreef:Dat wist ik niet :shock: met een ordergrootte als die van aml is er natuurlijk een heleboel mogelijk, ook bij andere bus aanbieders. Ik wilde alleen even aanstippen dat er nog niks officieel is, en dat vdl op dit moment geen 21m in zn assortiment heeft, en hier ook niks over heeft geroepen.
Maargoed de keuze lijkt op het eerste oog logisch, het zorgt voor homogeniteit in het wagenpark, wat met het uitproberen van nieuwe technieken wel zn voordelen heeft, en op de tekeningen staan ze inderdaad als citea's.
Dit gesprek is tig pagina's terug al gevoerd toen de PDF'jes openbaar kwamen waarin zo'n elektrische 21-meter VDL Citea stond afgebeeld. We zullen het verder moeten afwachten.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Onder het vermoedelijke motto "geen informatie is nog altijd beter dan desinformatie" zijn de tijden van lijn 130 nu van de electronische aanwijzer op perron G (busstation Uithoorn) gehaald. Op die aanwijzer scrollt nu de tekst dat lijn 130 vanaf perron I vertrekt (hetgeen klopt). Alleen jammer dat de aanwijzer op perron I alleen de tijden van de buurtbus toont (die in werkelijkheid van perron A vertrekt), en niet de tijden van lijn 130. Deze waarneming dateert van gisteren.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Maxim »

Vanaf 7 januari sturen wij het juiste bord aan :)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

(y)
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Morgen is dus de staking, maar Connexxion heeft blijkbaar toch een manier bedacht waardoor personeel op Schiphol toch van de parkeerplaats naar hun werk kunnen, aldus de Connexxion website:
Connexxion organiseert dat medewerkers van bedrijven die op Schiphol gevestigd zijn op de volgende trajecten kunnen worden vervoerd om bijvoorbeeld de personeelsparkeerplaatsen te bereiken:

Schiphol Zuidoost/P30 – Plaza – P5 - P40 - Knooppunt Schiphol Noord – Schiphol Oost – Schiphol Zuideinde vice versa.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Het is toch verboden om tijdens een staking vervangend personeel in te zetten?
Ik heb geen onderschrift
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Hoeft geen vervangend personeel te zijn? Kunnen ook werkwilligen zijn. Beter de werkwilligen bijelkaar op Schiphol laten pendelen, dan her en der in het lijnennet af en toe een bus laten rijden met iemand die niet meedoet.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Bedenk ook dat voor AML het afgelopen jaar heel veel nieuwe chauffeurs aangetrokken zijn. Best kans dat een deel daarvan wellicht niet gaat staken. Het is weliswaar hun recht maar wellicht zullen een aantal nieuwelingen gewoon rijden 'simpelweg omdat ze nieuw zijn'. Ben benieuwd hoe t met lijn 346 zal zijn aangezien die lijn door TCR gereden wordt...
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Als de chauffeurs van TCR onder de CAO streekvervoer vallen, en dat neem ik aan, zullen ze ook mee doen?
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Littlebusdriver »

Al meer dan 16 jaar, met de start van het Schiphol Sternet, is afgesproken dat de pendel P30- plaza/ NS - P40 altijd moet rijden. Ook tijdens stakingen van het OV. Destijds was dit besloten vervoer, alleen voor medewerkers op Schiphol. Met de start van het Schiphol Sternet is dit geïntergreerd zodat zowel Schipholwerkers als OV reizigers meer reismogelijkheden kregen. Maar de Luchthaven betaalt voor het deel van het personeelsvervoer. En onderdeel van die afspraken is dat dit vervoer altijd rijdt, bijvoorbeeld ook continue tijdens de jaarwisseling. Het is de vervoerder wel toegestaan dan alleen Schipholwerkers te vervoeren en dus niet de OV reizigers. In het verleden deed Connexxion dat, de laatste tijd niet meer. Wie Connexxion die bussen laat besturen is aan hen, desnoods huren ze mensen in, het is dan ook geen ‘besmet werk’.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

De betreffende lijn is inderdaad alleen voor medewerkers van Schiphol meldt Connexxion nu.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door lint41 »

Ook met een professionele routekaart :lol:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/b ... aking/5026
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Natorious »

Vandaag ff een rondje in de nieuwe concessie gemaakt en het kan aan de vakantie liggen, maar ik zag meestal toch aardig lege bussen rondrijden.

Ik begon bij het Rijksmuseum, waar ik wachtte op een Solaris op bus 397. Fijne, ruime bus. Vond het wel grappig om te zien hoe binnen 3 minuten er een file was ontstaan tot aan het Van Gogh omdat een bus maar geen wit licht kreeg :'). Op Schiphol Noord de 356, wederom een Solaris, richting Haarlem waarna ik een 346 (DUBBELDEKKER!!1!) terug naar Amsterdam nam. Het "terugschokken'' wat een mede-forumlid eerder beschreef tijdens het schakelen was aanwezig, maar het comfort en de snelheid maakt het echt een top bus.

Ik blijf me afvragen op basis van welke voorspellingen Connexxion besloten heeft om constant zulke hoge frequenties aan te blijven bieden ook buiten de spits. Dit is toch verre van rendabel of heeft Connexxion ergens een pot goud gevonden?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Men loopt alvast vooruit op de geprognotiseerde vervoersvraag in de komende jaren:

Afbeelding

Opmerking: bij Corridor 3 is geen rekening gehouden met de komst van de UTH en dus het vervallen van de R-net busverbindingen tussen Uithoorn en Amsterdam.
Laatst gewijzigd door fred1954 op do 04 jan 2018, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Overigens zie ik op dit moment op ovzoeker op iedere R-net lijn wel een of twee bussen rijden, ook op de TCR 346.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Mooi plaatje Fred,

Kan iemand me uitleggen wat de Airportexpress is??
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Lijn 397, de oude 197.....
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Ze verwachten heel veel van die lijn.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ja, en een toename van 131% is niet te realiseren met een nog (veel) hogere frequentie van de 397, dat kan de stad niet aan lijkt me. Tegen die tijd zal er wel iets anders op gevonden (moeten) worden, mocht de vervoersvraag zo sterk toenemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten