Hogesnelheidstrein officieel van start

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Suus »

Hogesnelheidstrein officieel van start
AMSTERDAM - De NS viert zondagmiddag een feestje. Minister Camiel Eurlings (Verkeer) geeft dan het startschot voor de officiële opening van de hogesnelheidstrein op het hsl-traject tussen Amsterdam en Rotterdam op Amsterdam Centraal.

De klanten van NS Hispeed kunnen vanaf maandag gebruikmaken van de snelle treinverbinding, waardoor zij in minder dan drie kwartier van de hoofdstad naar de Maasstad reizen.

NS verwacht dat in de spits vooral forenzen gebruik zullen maken van de snellere, maar duurdere verbinding.
Bron: nu.nl

Morgen ga ik voor twee euro met t1025 meerijden, heb die lijn zo lang in aanbouw zien liggen bij Benthuizen, nu werd het toch eindelijk een keer tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Caspar »

Hiermee komt ook een einde aan de omleiding van de t2200 bij een calamiteit tussen Sloterdijk en Voorhout. Die zal voortaan worden opgeheven tussen Leiden en Amsterdam.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Reiziger Delft »

Waarom is dat nu weer? Omdat het anders niet past? Fijn dat bestaande reizigers weer de dupe zijn :evil: Of wil men dat ik vanuit Delft via Rotterdam de Fyra pak. :neg:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Wubbo »

Past niet meer tussen Schiphol en Amsterdam C zonder andere treinen de vernieling in te helpen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Geert »

Blijft in Leiden dan de s2600 drie minuutjes wachten om aansluiting naar Asd te bieden vanuit de s2200, of zou je 15 minuten moeten wachten op de s2100?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Wubbo »

Ga maar uit van de s2100. Ga je wachten met de 2600, komt die in het pad te liggen dat een omgeleide s2200 ook zou hebben als je die via Schiphol zou sturen, en dat was nou juist het probleem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was ik geheel toevallig getuige van het openingsfeestje op Rotterdam Centraal (niet in Amsterdam dus zoals het artikel stelt!) wat overigens zwaar bewaakt werd... zelden zoveel politieagenten bij de toegang tot perron 3/4 gezien.
Wat toespraken en een hapje en drankje voor de hooggeplaatste personen en dat was het wel.

Vast niet geheel toevallig vertrok de openingsrit om Fyra uur, oftewel vier uur 's middags :P Nouja, met 30 seconden vertraging en een hoop herrie van de tyfoon. De trein werd getrokken door de 186.111 en bestond uit Prio-stam 4974 voor de liefhebbers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag was ik geheel toevallig getuige van het openingsfeestje op Rotterdam Centraal (niet in Amsterdam dus zoals het artikel stelt!)
Ooit overwogen dat het openingsfeestje in Amsterdam én Rotterdam was? :wink:
Waarschijnlijk zijn in Amsterdam de officiële handelingen verricht, is het gezelschap vervolgens naar Rotterdam vertrokken, heeft het feestje aarna voortgezet en is ten slotte terug naar Amsterdam gegaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hogesnelheidstrein officieel van start

Bericht door Daniel »

Hier wat beelden van RTL Nieuws. Let vooral op de laatste seconden... de trein is zelfs nog gedoopt :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten