Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het schijnt hem in de etcs/atb te zitten die net een andere software heeft dan die van abellio.
EBA laat eerst toe en ILenT neemt het dan over. Prognose lijkt januari te zijn. Mogelijk al wel in december test/opleidings/proefritten.
EBA laat eerst toe en ILenT neemt het dan over. Prognose lijkt januari te zijn. Mogelijk al wel in december test/opleidings/proefritten.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Hmmm... eurobahn (of Keolis Deutschland zo u wil), Nederland en een toelating die op zich laat wachten. Waar hebben we dat toch eerder gezien in 2009? Wel opmerkelijk, aangezien machinisten van Keolis Nederland in de tweede week van oktober al opleiding hebben gehad bij Keolis Deutschland. Heeft niemand in die tussenliggende tijd aan de toelating gedacht, laat toelating zo lang op zich wachten of is er een andere reden die ik wellicht over het hoofd zie?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Prognose van de eerste dienst naar Hengelo schijnt nu 14 januari 2018 te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat wordt ook in Duitsland verteld: "Ab dem 14.01.2018 nach Hengelo und Oldenzaal"
http://www.eurobahn.de/fileadmin/redakt ... an_web.pdf
http://www.eurobahn.de/fileadmin/redakt ... an_web.pdf
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Handig ook dat er in die lijnfolder wel in het Duits staat waar je een eenmalige/anonieme chipkaart kunt krijgen voor reizen in Nederland, maar niet waar je er mee moet inchecken. Dat staat er alleen in het Nederlands
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Veel te complex voor die Duitsers, die klooien liever met driehonderd varianten van het papieren kaartje door de verschillende tariefgebieden waar de trein doorheen komt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Komen er nog ticketautomaten in Hengelo van Keolis (of andere vervoerder)?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Nee, die komen in de trein.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De RE78 tussen Minden en Nienburg gaat de eerste weken op werkdagen nog niet rijden in verband met tekort aan materieel. Tussen Minden en Nienburg komen bussen te rijden. Dus naast de vrije tijdsreiziger heeft ook de forens last van het geklungel met de toelating van het nieuwe materieel.
De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
3 RB65 Rheine-Münster
3 RB66 Osnabrück-Münster
3 RB72 Herford-Paderborn
1 RE78 Bielefeld-Minden
Er kan de eerste weken nog niet de geplande capaciteit worden aangeboden op de diverse lijnen.
De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
3 RB65 Rheine-Münster
3 RB66 Osnabrück-Münster
3 RB72 Herford-Paderborn
1 RE78 Bielefeld-Minden
Er kan de eerste weken nog niet de geplande capaciteit worden aangeboden op de diverse lijnen.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op za 02 dec 2017, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Heeft (of krijgt) station Hengelo poortjes?dennistd schreef:Nee, die komen in de trein.
Zo ja, hoe kun je dan de RB61 bereiken?
Deze vijf stellen verhuizen dan zeker naar de RE78 nadat de stellen FLIRT3 de toelating hebben gekregen en op de RB61 gaan rijden?Erno-BE schreef: De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Hengelo heeft (nog?) geen poortjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Er stond in het artikel op Drehschreibe dat de RB65 (Rheine-Münster) en RB66 (Osnabrück) tussen 10 december en de toelating van nieuwe Flirt3 stellen met beperkte capaciteit rijden, dus zogauw nieuwe Flirt3-stellen in de RB61 zijn ingestroomd gaan de huidige Flirt-stellen de RB65 en RB66 versterken. De RE78 schijnt door de weeks nog wel tussen Bielefeld en Minden te rijden en daarbij is voor de verlening naar Nienburg nog maar één extra stel nodig. De RE78 heeft door zijn twee-uursdienst maar twee omlopen nodig en de RB61 maar liefst vijf.Meltrain schreef:Heeft (of krijgt) station Hengelo poortjes?dennistd schreef:Nee, die komen in de trein.
Zo ja, hoe kun je dan de RB61 bereiken?
Deze vijf stellen verhuizen dan zeker naar de RE78 nadat de stellen FLIRT3 de toelating hebben gekregen en op de RB61 gaan rijden?Erno-BE schreef: De 19 stellen van Westfalenbahn worden als volgt verdeeld:
5 RB61 Bad Bentheim-Bielefeld
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Poortjes in Hengelo staan ook (nog) niet op de planning, zie https://www.ns.nl/binaries/_ht_15051226 ... r-2017.pdfSuus schreef:Hengelo heeft (nog?) geen poortjes.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Op Drehschreibe las ik dat de nieuwe Keolis Flirts (die straks Hengelo-Bielefeld gaan rijden) al in reguliere dienst hebben gereden in de RE78 (Bielefeld-Minden(-Nienburg)). Dus in Duitsland zijn de stellen al toegelaten (anders kunnen ze niet in reguliere dienst rijden), nu Nederland nog.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Vanaf morgen gaan ze rijden.
bron
bron
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Het is overigens niet meer mogelijk om met de pinpas een kaartje bij de automaat in de trein te kopen http://www.eurobahn.de/aktuelles/keine- ... r-2018-74/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Dat is echt compleet omgekeerd aan de Nederlandse situatie, waar je nu (bijna) niet meer met contant geld kunt betalen in de bussen en trams. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Is de Geldkarte niet een Duits alternatief voor de Chipknip? Want in hetzelfde artikel staat vermeld dat je nog wel met EC-karte kan betalen, wat de duitse versie van de pinpas is.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Oké, zo goed ken ik de Duitse betaalkaarten niet en omdat cassie127 het over de pinpas had, nam ik daarom aan dat EC-karte een creditcard is.
Als alleen het betalen met (de Duitse versie van) de Chipknip niet meer mogelijk is, kan ik dat beter begrijpen.
Als alleen het betalen met (de Duitse versie van) de Chipknip niet meer mogelijk is, kan ik dat beter begrijpen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
EC-Kaart = Bankpas (gekoppeld aan een betaalrekening)
Geldkarte = Chipknip (op de meeste plaatsen al niet te gebruiken, niet populair in Duitsland. In Nederland is die niet voor niets afgeschaft in 2015)
Ik zou me dus geen zorgen maken.
Geldkarte = Chipknip (op de meeste plaatsen al niet te gebruiken, niet populair in Duitsland. In Nederland is die niet voor niets afgeschaft in 2015)
Ik zou me dus geen zorgen maken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Maar bij de IC-berlijn kun je in de Bistro alleen maar met een EC-karte betalen en niet met een Nederlandse bankpas. ‘T is dus geen garantie dat je met je Nederlandse bankpas kaartjes kunt kopen.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Transacties bij de catering van DB worden offline uitgevoerd. Nederlandse betaalkaarten (debit cards) werken alleen online, de betaalautomaat moet een internetverbinding hebben. Je kan wel afrekenen met een "echte" (dus niet prepay) credit card, die kunnen offline gebruikt worden, dat is dan in combinatie met een handtekening.
Dit is trouwens exact hetzelfde bij Thalys.
Dit is trouwens exact hetzelfde bij Thalys.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
De start vanaf Hengelo is vanochtend niet goed begonnen..
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875
Nieuwe trein van Hengelo naar Bielefeld rijdt niet door problemen met stroomvoorziening #rtvoost
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=283875
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Teutoburger Wald-Netz (2018 - 2032)
Volgens mij ben ik DennisTD ook ergens op een foto tegengekomen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten