Mark's OV collectie

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Goed, tijd dat ik mijn gallerij ook eens met jullie deel op dit forum. De komende tijd zal ik regelmatig verslagen posten waarbij ik door heel het land reis.

Vandaag was ik in de Provincie Utrecht. Daar wou ik de nieuwste Syntus bussen vastleggen. Al in de trein naar Amersfoort kwam ik de eerste nieuwe aanwinst tegen van Syntus, ook al maakt deze voorlopig alleen nog maar testritjes.
Afbeelding

Eenmaal in Amersfoort kwam vrij snel langs waarvoor ik kwam, de Rosero *bus*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar snel even een ritje gemaakt en het is een zeer comfortabele midi bus met alle luxe van een normale bus.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna was het de beurt aan de Citea. Ook hier had ik nog geen ritje mee gemaakt. Ook deze bus erg rijdt lekker, al prefereer ik wel de stoelen uit de Amba's uit Overijssel. Ook de stoplamp in deze bus vind ik ideaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna liep ik naar de buffer. Amerikaanse schoolbus vs. Amersfoortse schoolbus
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard komen de Setra's ook aan bod
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Overigens lijken die S418 bussen van binnen echt enorm.

Vanuit Utrecht ben ik met een nieuwe VIRMm opweg gegaan naar ede om vervolgens door te gaan naar Wageningen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot nog dit plaatje uit Arnhem
Afbeelding

Binnenkort maak ik weer een nieuwe reis dus snel meer!
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door Lijn 45 »

Leuke foto's! :D
Hoe laat heb je de foto van de schoolbussen gemaakt?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Dat was om half 1. Daarna reed de S418 via een rondje busstation weer richting het centrum.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door Etienne »

Er zitten 'an sich' best aardige plaatjes tussen, maar let zo nu en dan wel op de kant waar de zon staat; dat voorkomt dat een deel van de bus in de schaduw kan vallen (zoals in Wageningen).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door Daniel »

Plaatjes zijn inderdaad niet slecht, maar ook weer niet heel goed. Sluit me wat dat betreft bij Etienne aan.

En lekker veel variatie in materieel bij "mijn" halte Van Stolbergpark he :-P (Alle nieuwe materieeltypes van Syntus die in Amersfoort rijden kan je er treffen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Bedankt voor de tips! Zal proberen ze toe te passen, maar blijf me meer richten op de mooie reizen die ik maak en het fijne materieel wat er bij komt kijken. :wink:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Mark's OV collectie

Bericht door OmniLezer »

De plaatjes zijn gewoon goed. Die s418 bussen zijn ook enorm van binnen. Zelfde met de s415 dingen, alsof je in een hoge zaal staat.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Dankjewel! Vind de beenruimte ook erg ideaal, kan ik met mijn 2 meter nog languit zitten zonder dat mijn knieën in de stoel voor me zitten. *bus*
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door jensvdkroft »

Zitten veel mooie foto's tussen!
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

De zomervakantie zit er officieel op, dus tijd om maar eens terug te blikken op wat mooie foto's die ik afgelopen weken heb genomen.

Het begon allemaal erg regenachtig. Veel foto's zijn hierdoor ook mislukt. Daarnaast zaten er naar mijn mening wel een paar bijzondere tussen, zoals deze in Rotterdam.
Afbeelding
Afbeelding

Toen mijn studenten ov nog niet geldig ging ik maar opzoek naar iets dichters bij huis, dus besloot ik de VisitVeluweExpress maar vast te leggen tijdens hun pauze.
Afbeelding

In de laatste vakantieweek heb ik een lange reis gemaakt naar Renesse, naar de thuisbasis van TCR, die hier de zomerdiensten reden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast stikt het in deze regio van de onderaannemers van Connexxion, die best mooi materieel inzetten.
Afbeelding
Afbeelding

Ook ik ben intensief op zoek gegaan naar het nieuwste elektrische materieel in Nederland. Zo ben ik tijdens een korte overstap op Utrecht CS deze Ebusco tegen gekomen op haar eerste dag.
Afbeelding

De rest van de dag bracht ik door in het DAV gebied, waar ik al vanaf Rotterdam deze GTW spotte.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ook al koste het wat moeite, maar eindelijk heb ik een ritje kunnen maken met lijn 620 over het water.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor mij een beetje unieke situatie, deze TCR Bravo bus op de Dordse stadsdienst
Afbeelding

Tijdens m'n laatste tripje deed een andere unieke situatie zich voor in Utrecht, alle 3 de HESSen op het centraal station *bus* Op de foto slechts alleen de 4218
Afbeelding

De rest van de dag ging ik wederom opzoek naar de mooie bussen van onderaanemers, dit keer in Brabant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot nog wat foto's uit Tilburg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kortom, een prima vakantie. :)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door jensvdkroft »

Zitten een boel leuke foto's tussen! :D :pos:
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door Daniel »

Best kwalitatief goeie plaatjes, maar in sommige gevallen is de compositie niet zo mooi.

Het is slecht te lezen op de foto, maar filmt die Bravo MAN in Dordrecht nu lijnnummer 6 of 8? Een lijn 6 is er namelijk niet in Dordrecht, maar wordt in oude versies van Albatros wel gebruikt bij MAT-ritten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Compositie werk ik aan :pos: ik probeer nu meer te gaan variëren in de locaties waar ik de foto's maak.

Wat betreft de Bravo bus, deze kwam van lijn 8 af.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Mark's OV collectie

Bericht door DrechtBlub »

"Wat betreft de Bravo bus, deze kwam van lijn 8 af."
Van wanneer is die foto? TCR rijd normaal niet op de stadsdienst namelijk, dan moet de bus gehuurd zijn gok ik. Weet iemand hier meer over?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Dit was 24 augustus, aankomst op station was 16.53. Meer weet ik er helaas niet van af.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mark's OV collectie

Bericht door Stefan »

wilburg22 schreef:"Wat betreft de Bravo bus, deze kwam van lijn 8 af."
Van wanneer is die foto? TCR rijd normaal niet op de stadsdienst namelijk, dan moet de bus gehuurd zijn gok ik. Weet iemand hier meer over?
TCR versterkt 2x op lijn 8. Rond half 8 richting Drechtwerk, rond half 5 richting het station terug.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Mark's OV collectie

Bericht door DrechtBlub »

aha, dat verklaart een hoop.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 10 sep 2017, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Welkom Keolis

Vandaag was het zover, de bussen van Keolis Almere werd officieel gepresenteerd aan het publiek. En mooie manier om het weekend te starten.

Vanuit school ben ik meteen op pad gegaan. Na enige vertraging vanwege een defecte goederentrein kwam ik rond half 12 aan op station Zwolle. Daar stond op spoor 4 Keolis FLIRT 7405 voor me klaar. Voor het eerst de trein van dichtbij kunnen aanschouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Later vertrok deze trein en kwam de 7307 binnen op datzelfde spoor.
Op naar Almere. Ik was al vroeg voor 1 uur daar dus bood mij dat de gelegenheid om in alle rust wat mooie plaatjes te schieten van de nieuwe bussen.

Afbeelding
Afbeelding
AllGO R-NET bus

Afbeelding
R-NET interieur

Afbeelding
Afbeelding
AllGO bus 6011

Afbeelding
Interieur AllGO 6011

Afbeelding
Dashboard

Spijtig dat de Rosero van zich liet afweten, deze stond namelijk ergens klem op een oplaadpunt :( . Het zijn erg mooie en comfortabele bussen! Kan niet wachten totdat deze op dienst mogen rijden
Laatst gewijzigd door ovVeluwe op za 25 nov 2017, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door Suus »

Mooie foto's, maar zou je voortaan je foto's iets kunnen verkleinen alsjeblieft? :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Je bedoeld voor dit forum? Geen idee hoe dat werkt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mark's OV collectie

Bericht door dylanwild94 »

In Imgur kan je dat doen bij Edit image. Waar je rechtsboven de grootte kan aanpassen. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mark's OV collectie

Bericht door Suus »

Je kan bij Imgur ook een l (kleine letter L) voor de .jpg zetten in de code :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Dankjewel! Heb de foto's aangepast. :D
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Mark's OV collectie

Bericht door ovVeluwe »

Jaaroverzicht 2017

2017 was het jaar waarin ik begon met mijn OV collectie. Ik heb in een jaar heel Nederland wel gezien en heb met bijna ieder materieeltype kunnen reizen. Tijd om terug te blikken op dit jaar in 12 foto's.

Januari
Afbeelding
Een nieuw jaar neemt meestal nieuw materieel met zich mee, waaronder de NS FLIRT. Deze FLIRT spotte ik te Ede-Wageningen in de sneeuw.

Februari
Afbeelding
In februari ben ik naar Limburg afgereisd om daar het nieuwe speelgoed te bewonderen. Op station Valkenburg stonden deze VDL Citea en Mercedes Sprinter klaar om op pad te gaan.

Maart
Afbeelding
Tijdens een vroege zonsondergang kon ik dit mooie Gelderse materieel van Syntus vastleggen in Apeldoorn.

April
Afbeelding
Wat reed er toch mooi materieel naar het Keukenhof! Waaronder deze Arriva 0085, die inmiddels in het DAV-gebied rijdt. Op de achtergrond staat de Arriva 50, die het (voor mij oud en vertrouwde) BBA interieur nog heeft.

Mei
Afbeelding
Regelmatig maak ik een ritje met de waterstofbus in Apeldoorn. Op een dag toen deze bus zijn laatste ronde op lijn 15 had gereden, reed de bus de buffer op, waarna deze mooie opstelling verscheen.

Juni
Afbeelding
In juni stroomde het laatste materieel in bij Syntus Utrecht (alhoewel er inmiddels wel weer nieuwer materieel is). De nieuwe S415, S418 en Rosero's maakten hun start, en ik was erbij. Op de foto de nieuwe Setra S418, toen nog bij Tourquase, op lijn 202 in Amersfoort.

Juli
Afbeelding
Het was tijd voor een mooie vakantie naar Rhodos. Aan de oostkust reden hier voornamelijk oranje 15m bussen en hier aan de westkust veel verschillende wit-blauwe bussen, waaronder Citaro's, een gelede Neoplan en veel verschillende MAN bussen.

Augustus
Afbeelding
Nog snel in de laatste week van de vakantie nog veel plekken bezocht, waaronder Renesse waar veel verschillend TCR en Van Oeveren materieel reed.

September
Afbeelding
Speciaal voor de Deltionbus heeft Syntus na lang testen gloednieuwe CapaCity's aangeschaft. Op de allereerste inzetdag maakte ik deze foto langs de Zwolse Stadsgracht.

Oktober
Afbeelding
Mijn persoonlijke favoriet op de Veluwe en met het meest kleurrijke interieur van Nederland. Noot 815 heeft zojuist zijn slag op lijn 107 voltooid en gaat terug naar de garage.

November
Afbeelding
Deze maanden veel bij huis gebleven, maar daar was om genoeg te zien. Afgelopen jaar reed er veel tijdelijk materieel bij Syntus. Ex-Veolia MAN's, Utrecht/MO Amba's, ex-Qbuzz Citaro en ook een Twentse Amba. Op de foto staat een Overijsselse Amba die net uit zijn witte Utrecht jasje is gestapt. Ditmaal op de Veluwelijn waar hij mijn halte Epe Klaarbeek op komt rijden.

December
Deze maand is er teveel gebeurt om samen te vatten in 1 foto, daarom post ik binnenkort hier nog een verslagje over. Daarom heb ik voor December een foto gekozen waar blijkt waarom ik als busspotter zo van de concessie Veluwe hou.
Afbeelding

Dat was het voor dit jaar. Binnenkort nog een verslagje van mijn decembermaand. Ik wens jullie allen bij deze een fantastisch nieuwjaar!
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten