Concessie Haaglanden Streek (2009-2019)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Raymond »

Zeer interessant hoor om in de bus in Eindhoven te lezen in de Spits wat Veolia Haaglanden allemaal doet :mrgreen:
En als Veolia kan je nu beter ook je mond houden over de problemen denk ik: anders krijg je alleen maar nog meer negatieve aandacht..
Maar goed: er wordt hard aan de problemen gewerkt :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daniel »

Hmm, maar wat moeten we met de Haagse editie in Dordrecht? Of het moeten net zulke ruime gebieden zijn als bij Metro die zelfs in Middelburg de Rotterdamse editie nog verspreid :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Problemen met Veolia-bussen lijken voorbij
DEN HAAG - Het lijkt erop dat de grootste problemen met de bussen van Veolia voorbij zijn. De chauffeurs rijden minder vaak verkeerd.

Veolia nam aan het begin van de week het streekvervoer in de regio Haaglanden van Connexxion over, maar dat ging al meteen mis. Veel chauffeurs kenden de route die ze moesten rijden niet. Bovendien raakte het navigatiesysteem in de war door wegwerkzaamheden.
Bron: TV West
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Reiziger Delft »

Bee schreef:De chauffeurs rijden minder vaak verkeerd.
Jeeh, dus nog steeds kans op toeristische routes!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Met name op de lijnen 43 en 45 ;) Dat zijn immers lijnen die voor vrijwel alle chauffeurs nieuw zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Helaas ging het donderdag en vrijdag ook niet vlekkeloos met als gevolg dat ik van de vijf dagen geen een dag echt op tijd op m'n werk was :( Hoop echt dat het volgende week beter is want dit kan ik niet zo blijven verkopen.

Wat er donderdag precies aan de hand was weet ik niet eens meer, iig kwam er te laat een bus aan met 'sorry geen dienst' op het display maar wel mensen erin en hij stopte ook bij de halte om mensen in te laten stappen dus vroeg ik 'gaat u naar het ziekenhuis' waarop de chauffeur antwoord 'ja, dat vraagt iedereen', dan denk ik ja, vind je het gek als dat er niet opstaat :? Ach, iig kwam er een bus en was ik met wat vertraging toch nog op m'n werk. Ik was al later omdat de treinen ook allemaal met veel vertraging reden door problemen tussen Roosendaal en Dordrecht wat dan weer doorwerkt op Rotterdam - Delft. Terugweg ging geloof ik wel vrij vlekkeloos, dat gaat over het algemeen wel beter.

Vrijdagochtend kwam ik op het station en kwam er op tijd (!) een bus aanrijden, iedereen die met mij stond te wachten zei al 'goh, dat is ook voor het eerst deze week' Dus ingestapt en vol goede moed dat ik nu eens wel op tijd op m'n werk aan zou komen. Helaas ging op de buitenwatersloot de bussluis tot twee keer toe niet open waardoor we steeds achteruit moesten om het weer opnieuw te proberen, derde keer en tien minuten later lukte het wel en zo kwam ik weer te laat. 's Middags ging alles wel okee.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Spoedcursus voor Veolia-chauffeurs Haaglanden

Bericht door Chauf21 »

Er komt toch iets van een lijnverkenning :pos: :
Spoedcursus voor Veolia-chauffeurs

REGIO - Buschauffeurs van Veolia gaan dit weekend alsnog een aantal busroutes in de regio verkennen om meer grip te krijgen op de verschillende lijnen.
RTV West
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door JWM »

Bij een overgang van de concessie naar een nieuwe vervoerder gaat het grootste deel van het personeel toch gewoon mee? Of is dat hier niet het geval geweest?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daniel »

Het personeel is weliswaar meegegaan naar Veolia, maar reed in de Connexxion-tijd vrijwel nooit op de lijnen richting Leiden. Die werden namelijk vanuit andere vestigingen (bv. Leiden) gereden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Meltrain »

Maar als de lijnen richting Leiden vroeger door personeel werd gereden dat niet is overgegaan naar Veolia en Veolia die lijnen nu wel rijdt, dan heeft Veolia toch een personeelstekort? :?
Of denk ik nu verkeerd?

Mijn negatiever ervaringen bij Veolia beperken zich voorlopig tot het feit dat een Lion's City CNG écht te weinig capaciteit heeft voor lijn 69 (Delft, Station - Delft, Watermanweg) in de spits.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daniel »

Die lijnen werden natuurlijk niet volledig door personeel van vestigingen buiten de concessie gereden :wink: Maar bv. een stalling als Leidschendam is nog altijd in gebruik bij Connexxion, dus daarvan zal ook maar een deel van het personeel overgegaan zijn. Resultaat is dat er nu ook personeel van vestigingen die nooit richting Leiden reden die lijnen moet rijden.
Bijvoorbeeld chauffeurs van Zoetermeer die nu volledig voor Veolia Haaglanden en niet meer voor Rijn- en Bollenstreek/Midden-Holland rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Wat ik begrepen heb is dat bij Veolia alle chauffeurs uit alle vestigingen in de regio haaglanden alle lijnen van die concessie zouden kunnen rijden volgens het dienstenpakket. Het is dus mogelijk dat chauffeurs uit het westland die voorheen altijd in het westland reden nu ook ineens in zoetermeer en leiden enzo moeten rijden. En tsja, die kennen daar de weg niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door mb90 »

Vandaag mijn eerste ritje gemaakt met Veolia Haaglanden en die was best positief. De bus (lijn 30 in Maassluis) was op tijd en bleef op tijd rijden. De bus zelf vind ik een nette bus met voldoende beenruimte, duidelijke halteaankondigingsscherm en een halteomroep die alleen wat zacht stond, maar dat kan aan de bus liggen. De stoelen vind ik alleen te hard zitten voor een streekdienst. Voor de stadsdienst van bijvoorbeeld Zoetermeer zou dit prima zijn, maar ik denk dat je dit best wel gaat merken als je een rit maakt met bijvoorbeeld lijn 86.

Overigens werd ook duidelijk dat het kortingstarief in het weekend voor een week-SOV niet werkt met een OV-Chipkaart. Ik wist wel dat een verchipte SOV niet werkte, maar hoopte dat het reizen met korting wel kon, aangezien dit gewoon reizen op saldo is. Dat was echter niet zo en daarom werd er gewoon vol-tarief van de chipkaart afgehaald.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:Maar als de lijnen richting Leiden vroeger door personeel werd gereden dat niet is overgegaan naar Veolia en Veolia die lijnen nu wel rijdt, dan heeft Veolia toch een personeelstekort? :?
Of denk ik nu verkeerd?
Doordat Connexxion vanuit één garage in meerdere concessiegebieden reed, hoeft niet iedereen over. Zoetermeer en Leidschendam zijn daar voorbeelden van. Besloten is om Leidschendam met rust te laten (garage ligt voor Veolia ongunstig in het concessiegebied) en Zoetermeer zo veel als mogelijk als geheel over te nemen. Dat geeft weliswaar wat rust in de tent, maar daardoor ontstaan wel situaties van onbekendheid. Maar, dat die situatie zou ontstaan was wel van tevoren bekend.
Daarnaast rijdt Veolia vanuit alle garages vrijwel alle lijnen. Dat was in Connexxion-tijdperk ook niet.

Vandaag ging het op de 45 nog steeds niet lekker; diverse bussen reden aardig uit hun tijd (+10) of met verkeerde bestemmingen :| Gelukkig staat er regelmatig iemand bij de chauffeur zodat het verkeerd rijden wel afneemt :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Meltrain »

Oke, dan zou het eigenlijk toch handiger geweest zijn om alle vestigingen gewoon bepaalde lijnen te laten rijden.
Bij welke stalling zit jij eigenlijk? ik neem aan dat je in Cxx-tijd in lidschendam zat, maar Veolia heeft die dus niet overgenomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Zover ik weet is Leidschendam ook nog niet gesloten, kreeg van de week nog te horen dat die verantwoordelijk zijn voor een deel van de stadsdienst van Leiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Meltrain »

Wat ik uit de post begrijp, is dat Leidschendam inderdaad niet gesloten is, maar nog in gebruik is bij Connexxion.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Leidschendam (OV) is inderdaad nog open en vanuit daar worden vrijwel volledig de lijnen 11, 12, 39, 48, 90 en 382 gereden.
Voorheen werd ook op de 30, 40, 43, 45, 60, 91 en 121 gereden. Connexxion Tours reed daarbij ook nog op de lijnen tussen Zoetermeer en Rijswijk (lijn 50 enzo). Dat is nu allemaal over naar Veolia.

Of het handiger was geweest om het lijnenpakket per garage wat beperkter te houden, weet ik niet. Een stapsgewijze uitbreiding van het werkpakket zou in mijn ogen wel handiger zijn geweest. Dan heb je tenminste tijd en mogelijkheden om de nieuwe routes, populaire bestemmingen en haltes etc. tot je te nemen. Nu weet je op onbekende lijnen amper wat de naam van de volgende halte is, laat staan dat je reizigers goed kan informeren. Er valt meestal wel een mouw aan te passen, maar ideaal is het niet. Het gevarieerde lijnenpakket wordt (door de chauffeurs) daarentegen wel erg gewaardeerd. En waarschijnlijk zal dat ook wel efficiënter zijn waardoor kosten bespaard kunnen worden. Er dus een stukje kwaliteit ingeleverd om voor minder geld te kunnen rijden. En of Veolia daar volledig verantwoordelijk voor kan worden gehouden, valt te betwisten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Opvallend citaat uit het Leidsch Dagblad van zaterdag:
"Een uurtje bij de Leiden centraalhalte van lijn 43 en 45 op vrijdagmiddag leert anders. Eén bus arriveert op het aangegegeven tijdstip. Aan de vertragingen op lijn 45 heeft Veolia niet alle schuld, zegt Verhulst. ,,Op die route zijn drie redelijk grote omleidingen. In Leiden was er dinsdag opeens één. Connexxion op de hoogte gesteld, maar wij niet.''"
Bron: Leidsch Dagblad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Chauf21 »

Huh, drie redelijk grote omleidingen op de 45?? In Voorschoten is een aardige omleiding, maar dat kost vrijwel geen extra tijd. In Leiden is ook een omleiding (noordzijde van het station is komen te vervallen), maar dat is een van de weinige omleidingen waarmee je tijd wint i.p.v. verliest :? Misschien dat verkeerd rijden bij Veolia "grote omleiding" wordt genoemd, dat zou kunnen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Vandaag ging zowaar alles goed en was ik zomaar ineens op tijd (y) :mrgreen:
Rdam Blaak
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 15:00

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Rdam Blaak »

meltrain schreef: Mijn negatiever ervaringen bij Veolia beperken zich voorlopig tot het feit dat een Lion's City CNG écht te weinig capaciteit heeft voor lijn 69 (Delft, Station - Delft, Watermanweg) in de spits.
Maar dat is gelijk ook wel een behoorlijk probleem, want dit geldt voor meer lijnen.
Zoals 128 in de spits vanuit Naaldwijk naar Delft en volgens mij ook voor 86 vanuit het Westland naar Rotterdam.
Daarnaast hebben de bussen het comfort van een stadsbus. Sterker de nieuwe RET bussen zitten zelfs veel beter.
Ik zou niet graag langer dan 15/20 minuten in deze bussen zitten. Daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Suus »

Maarja, een groot deel van het gebied waarin wordt gereden zijn toch echt steden en voorsteden. Den Haag - Leiden is bijna aaneengesloten, Zoetermeer, Delft, Pijnacker/Nootdorp zijn niet meer die piepkleine dorpjes van jaren/eeuwen, je kan je afvragen hoe streek het daar nog is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door WSM »

Wat dan nog? Is dat een excuus om mensen die een langere busrit maken ook maar te voorzien van het comfort van Mat '64?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden streek

Bericht door Daantje »

Gisteren ging wéér m'n bus kapot in de ochtendspits. Ik krijg echt de indruk dat die bussen niet genoeg power hebben om de tunnel in Delft door te komen. Wordt nog leuk. Gelukkig was het nu dichter bij m'n werk en ben ik gelijk maar uitgestapt en gaan lopen waardoor ik nog enigszins op tijd was. Verder gaat het deze week eigenlijk wel goed :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 186 gasten