OVer je treinreiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Door de werkzaamheden rondom station Hoorn is er zeer beperkt treinverkeer mogelijk, alleen spoor 3 kan gebruikt worden. Wat ik zo zag, lijkt het erop dat het perron langs spoor 2 wordt verlengd, dat zou kunnen betekenen dat er 12 bakken langs dat perron gaan passen. Maar misschien zag ik het niet goed, maandag zal ik het weten. (dan zou de overweg van spoor 2 naar 1 niet meer gebruikt kunnen worden denk ik.

Zo zag het station er vanmiddag uit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

De t2246 werd vanmiddag gereden met SGMm, de 2979+2140 om precies te zijn. En door de beperkte snelheid hadden die bij Rotterdam Lombardijen al voldoende vertraging om de tijden van het RIS te laten verdwijnen.
Al werkte dat toch al niet helemaal, want Lombardijen is nooit omgeroepen. Blaak en Centraal overigens wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Ook de Sneltrein t2236 reed met SGMm, alleen nu 2x SGMm-III. Vanuit mijn Sprinter t4136 zag ik bij Schiedam Centrum dat de voorste de 2976 was, bij de achterste zag ik het nummertje niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

- gigantische drukte in de t1009... één persoon in twee 1e klas-rijtuigen en nog een handjevol reizigers in de 2e klas. En dan was er nogwel een omreisadvies via Shl voor de richting Amersfoort :P
- de t9212 én de t9216 waren opgeheven, van de eerstgenoemde stond het materieel in de tuin te Rtd te niksen
- reizigers in de t1009 zagen hun tijdwinst verdampen: deze om 7.00 uur uit Rotterdam vertrekkende trein stond om 7.07 uur nog net buiten het station te wachten tot 'ie de HSL op mocht :wink:
- de t12723 reed tot Utrecht Centraal wegens uitgelopen werkzaamheden Dld - Amf en keerde daar op de t518
- de s5600 leek te pendelen tussen Utrecht en Den Dolder aangezien hij werd aangekondigd op het grote blauwe bord met "let op omroepbericht" erbij. Niet rijdende treinen staan daar immers normaalgesproken niet op...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

De Beneluxdienst is vandaag een grote puinzooi: t9208 t/m t9228 zijn opgeheven. Driewerf hoera voor NS Hispeed!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Op Twitter las ik iets over een staking. Is dat de reden voor het massaal opheffen van s9200'en? (Het rommelde in ieder geval al wel bij de Hispeed-conducteurs, er waren problemen met het stellen van alle diensten aldus de tamtam...)
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door |Pim| »

Op telketekst lees ik om logistieke redenen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Kwam op Somda als reden "groot werkoverleg" tegen, lijkt dus heel erg op 'n staking.

@Pimz0r: geen personeel is ook een logistieke reden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Men wil nu de t9240 als eerste gaan rijden, vanaf Roosendaal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

In trein t1025 was er welliswaar een zitplaats gereserveerd in de 2e klas coupe 21, en dat was mijn stoel. De rest van de coupe werd bezet door mensen zonder reservering. Zitplaats 66 (kon niet kiezen) was trouwens wel een van de betere, in een vierzitter bij het raam :) De prijs van een warme chocomelk is met 2,50 wel erg hoog.

Bij de Zaanstraat in Amsterdam reed een 11.8 met alleen maar Belgische rijtuigen vol typisch Belgische vervuiling.

In Amsterdam was om 11:43 het volledige informatiesysteem uitgevallen.

In Diemen wordt het houten plafond van de overkappingen gerepareerd en gewit, meteen een heel andere uitstraling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Bij de Zaanstraat in Amsterdam reed een 11.8 met alleen maar Belgische rijtuigen vol typisch Belgische vervuiling.
Da's de dertiende beneluxcompositie...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Justin »

Och gezellig. Ten tijde ervan heb ik nul procent info ontvangen over de opgeheven s9200-den...

Toeslagkaartje voor fyra kan je neem ik aan uit de automaat halen? Rijdt het ding nu wel op za en zo ;)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Toeslagkaartje zou inderdaad in de automaat moeten zitten en nee, Fyra rijdt niet op za en zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Justin »

He verdikkie, wilde zaterdagavond juist van Asd naar Rtd gaan :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

Toeslagkaartje kan je ook kopen aan de verkoopbalies binnenland en internationaal. Ook kan je een toeslagbewijs thuis printen via de boekingsmodule van nshispeed.nl .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Of thuis laten bezorgen, kost niets extra's en was heel snel bezorgd (woensdagavond een keer besteld, vrijdagochtend in de bus), en zijn van die megaflappen met een heel mapje erbij om ze in te bewaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

Ow, toen ik vanmiddag op Amsterdam Centraal liep, riep ik nog in mezelf dat ik het ronduit schandalig vond dat de Benelux werd opgeheven om het prestigeproject Fyra te doen laten slagen. Maar het schijnt dus een iets andere oorzaak te hebben. Nouja, erg beroerde timing dan. Maargoed :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daantje »

Het viel me vanmorgen op, en is me al vaker opgevallen dat de informatievoorziening bij vertraging op Den Haag Laan van NOI erg te kort schiet zo af en toe. Vanmorgen kwam ik tegen kwart over zeven aan, de stoptrein naar Roosendaal van 7.09 uur stond nog op de CTA maar die was nog niet zichtbaar en je kan vanaf dit station heel ver kijken of je trein eraan komt, dit bleef en bleef en bleef. Op een gegeven moment verdraaide de CTA naar de sneltrein van 7.26 uur naar Breda, nog geen omroepbericht. Pas vlak voor de s2200 binnen kwam reden werd omgeroepen dat de stoptrein niet zou rijden vanwege een defect. Reizigers naar Rijswijk, Moerwijk en Delft zuid werden geadviseerd de s2200 te nemen en over te stappen op Den Haag HS, de overige reizigers werd niets geadviseerd.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt maar ik vind het in deze tijd toch niet meer horen dat je tien minuten/een kwartier niets hoort of ziet over een eventuele vertraging van een trein, geen flapje op een CTA, geen omroepbericht, niets.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Op Den Haag Laan van NOI kan je erg lang wachten op de stoptrein naar Roosendaal, je bedoelt vast de s5000 naar Dordrecht :wink:

Fyra t1054 kwam vanmiddag met +15 aan op Rotterdam Centraal... ook lekker als je dus voor uiteindelijk 5 minuten tijdswinst de toeslag hebt mogen betalen. Deze trein was overigens nog best aardig bezet, al betrof het zo te zien toch vooral mensen die de trein eens uit wilden proberen.
De t1053 waar deze in Rotterdam op keert kreeg nog wel wat "normale" reizigers met koffers richting Schiphol mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Fyra 1058 was defect geraakt, aankomst in Rotterdam was +34, dat betekent 100% restitutie. Overigens had het personeel het erg druk met toeslagen verkopen in de trein, plus het incasseren van de 10euro boete daarboven op.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef:Op Den Haag Laan van NOI kan je erg lang wachten op de stoptrein naar Roosendaal, je bedoelt vast de s5000 naar Dordrecht :wink:
Dat ja ;) en ook daar moest je vandaag lang op wachten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Fyra 1058 was defect geraakt, aankomst in Rotterdam was +34, dat betekent 100% restitutie. Overigens had het personeel het erg druk met toeslagen verkopen in de trein, plus het incasseren van de 10euro boete daarboven op.
Dit klinkt als het zinloos rondpompen van geld :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Mark »

Het was Veteranendag in Roermond vandaag, waardoor er een extra trein Es-Rm v.v. reed. Deze reed met IRM 8660 en kwam rond 20:25 aan te Es:

Afbeelding
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

De laatste 3 Fyra's van vandaag van Amsterdam uit naar Rotterdam (20.45, 21.45 en 22.45) hadden geen van 3 meer dan 10 reizigers aan boord bij vertrek. Binnenkomend om die tijdstippen ook al niet. :(
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

Daarentegen trof ik vandaag wel tot twee keer toe iemand met een nutteloze Fyra-toeslag, omdat men dacht dat Fyra elke 30 minuten zou rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten