Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Wel toepasselijk vandaag. 2 klachten over dezelfde rit waar ik te laat vertrokken ben wegens het bezoek van de WC. -o-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Briljant zo'n afspraak :) (serieus). Diegene die dat ooit voor elkaar heeft gekregen, heeft volgens mij nooit kunnen voorzien wat voor impact (toch een beetje sta in de weg, lijkt mij, zo'n contract dat moeilijk te ontbinden is) dat in de toekomst kon hebben.
:D
:D
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
RET was een aparte situatie, daar zitten de roosters van stad- en streekbussen blijkbaar dusdanig verweven met elkaar dat er op beide ritten uitvielen. Vanmiddag op station Alexander vielen de ritten van lijn 30 en 36 uit (nou ja, ze kwamen niet opdagen, ze stonden wel in de reisinformatie maar zonder gekoppeld voertuig) en reed lijn 31 wel.Suus schreef:Praktisch het enige wat rijdt aan streekvervoer is de Achterhoek, buurtbussen en een gedeelte van de streeklijnen van de RET.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Hoe zit het eigenlijk met de buslijnen die gedeeltelijk door een buitenlandse vervoerder worden uitgevoerd? (Lijn 42 Breskens - Brugge en Lijn 44 Heerlen - Aachen) Vielen daar ook ritten uit of hebben de buitenlandse bedrijven wat geregeld om in ieder geval op hun grondgebied nog wat te laten rijden?
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
*bus*Buschauffeurs staken, werkgevers willen nu dolgraag praten over goede cao
De werkgevers in het streekvervoer willen "dolgraag" in gesprek met de vakbonden over een "goede" cao. Hiermee reageert Fred Kagie van de Vereniging Werkgevers Openbaar Vervoer (VWOV) op de aankondiging van CNV en FNV dat er vervolgacties komen als de werkgevers de chauffeurs niet tegemoetkomen.
https://nos.nl/artikel/2210427-buschauf ... e-cao.html
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Alle streeklijnen van de RET rijden / reden vandaag niet.Suus schreef:Praktisch het enige wat rijdt aan streekvervoer is de Achterhoek, buurtbussen en een gedeelte van de streeklijnen van de RET.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Ik zie anders toch een hoop streekbussen van de RET bewegen op de kaart met voertuigposities.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Tot 16:30:
Vanwege de landelijke staking sluit busgarage Ridderkerk vanaf 16.30 uur. Dit houdt in dat de lijnen 83, 84, 140, 143, 144, 146, 183, 184, 187 en 245 vandaag na 16.30 uur niet meer zullen rijden.
Meer info vind je op: https://bit.ly/2CT52rf
Bron: Tweet
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
De volgende staking is alweer aangekondigd, maar dan dreigen de werkgevers naar de rechter te gaan: https://nos.nl/artikel/2210495-bonden-d ... chter.html Wie gaat er met een gang naar de rechter gelijk krijgen verwachten jullie?
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Het wordt hoog tijd, dat het OV vol geautomatiseerd wordt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
16 januari is bijzonder ongunstig. Mijn school heeft dan toetsweek en op die dag worden bij mijn opleiding ook landelijke eindexamens afgenomen. Mist een leerling dit landelijke eindexamen, dan moet hij/zij het in juni herkansen. Ik hoop echt dat de rechter die aangekondigde staking gaat verbieden.
Maar is het niet mogelijk dat de werkgevers wel de eisen inwilligen rondom de rij- en rusttijden en de toiletfaciliteiten van de chauffeurs, maar dat de lonen van de chauffeurs gelijk blijven of zelfs licht dalen. Zo kan de werkgever kostenneutraal de rij- en rustrijden en de toiletfaciliteiten afstemmen op de behoefte van de chauffeurs. Dan is er door beide kampen water bij de wijn gedaan. Nu klinkt het vooral EN-EN, terwijl OF-OF wellicht beter is.
Maar is het niet mogelijk dat de werkgevers wel de eisen inwilligen rondom de rij- en rusttijden en de toiletfaciliteiten van de chauffeurs, maar dat de lonen van de chauffeurs gelijk blijven of zelfs licht dalen. Zo kan de werkgever kostenneutraal de rij- en rustrijden en de toiletfaciliteiten afstemmen op de behoefte van de chauffeurs. Dan is er door beide kampen water bij de wijn gedaan. Nu klinkt het vooral EN-EN, terwijl OF-OF wellicht beter is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
@Erno-BE: Dan zorg je toch dat je op een andere manier bij je examenlocatie komt .
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Lonen gelijk of omlaag gaat nooit gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Maar je kunt toch niet EN-EN eisen. Dat de chauffeurs betere reis- en rusttijden en betere toiletfaciliteiten nodig hebben staat buiten kijf. Maar daar moet dan ook wel iets tegen over staan in mijn ogen. Het is geven en nemen, niet alleen maar nemen en nemen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
De chauffeurs hebben in de afgelopen 20 jaar eigenlijk alleen maar gegeven, in mijn ogen hebben zij het volste recht om nu enkel dingen te nemen.
🍉
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Het is terugnemen van wat ze ooit hadden.Erno-BE schreef:Maar je kunt toch niet EN-EN eisen. Dat de chauffeurs betere reis- en rusttijden en betere toiletfaciliteiten nodig hebben staat buiten kijf. Maar daar moet dan ook wel iets tegen over staan in mijn ogen. Het is geven en nemen, niet alleen maar nemen en nemen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Als EN de lonen omhoog EN er betere rij- en rusttijden komen alsmede betere toiletfaciliteiten dan moet of de subsidiekraan open (dat wil de kiezer die voor een rechts kabinet heeft gekozen duidelijk niet) of de tarieven omhoog (lijkt mij niet wenselijk) of de het aanbod moet ingekrompen worden (lijkt mij ook niet wenselijk). Het is niet zo dat Arriva, Connexxion en Keolis bulken van het geld, OV blijft een subsidieslurper, dus dan moet er zuinig met geld worden omgegaan. De EN-EN eisen vind ik niet terecht. Wel de eisen voor betere rij- en rusttijden alsmede betere toiletfaciliteiten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Als ik een werkgever zou zijn ga ik graag het arbeidsvoorwaardengesprek in met Erno-BE, houd ik een hoop geld over
Dit is gewoon hard onderhandelen met twee smaken: of iets minder loonsverhoging en betere roosters of meer loonsverhoging en geen enkele verbetering van de roosters.
CNV en FNV zetten hier duidelijk in op het eerste in, qua loon zit men overigens ook nog maar op een gat van 1,5% tussen wat de vakbond wil (3,5%) en wat de werkgevers willen geven (2%, nadrukkelijk geen eindbod genoemd), dus ik zie nog wel mogelijkheden aan beide kanten.
Dit is gewoon hard onderhandelen met twee smaken: of iets minder loonsverhoging en betere roosters of meer loonsverhoging en geen enkele verbetering van de roosters.
CNV en FNV zetten hier duidelijk in op het eerste in, qua loon zit men overigens ook nog maar op een gat van 1,5% tussen wat de vakbond wil (3,5%) en wat de werkgevers willen geven (2%, nadrukkelijk geen eindbod genoemd), dus ik zie nog wel mogelijkheden aan beide kanten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Aangezien dit deels voor mijn tijd is: Wat bedoel je hiermee?Hainje schreef:De chauffeurs hebben in de afgelopen 20 jaar eigenlijk alleen maar gegeven, in mijn ogen hebben zij het volste recht om nu enkel dingen te nemen.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
_O-Erno-BE schreef:Maar je kunt toch niet EN-EN eisen. Dat de chauffeurs betere reis- en rusttijden en betere toiletfaciliteiten nodig hebben staat buiten kijf. Maar daar moet dan ook wel iets tegen over staan in mijn ogen. Het is geven en nemen, niet alleen maar nemen en nemen.
Rutte en Dijsselbloem: werkgevers, de lonen moeten omhoog
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/poli ... ten-omhoog
maar we wachten het volgende overleg rustig af.DNB-president Klaas Knot herhaalt pleidooi voor sterkere loonstijgingen
https://fd.nl/economie-politiek/1198787 ... stijgingen
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Lijn 42 reed 1x per 3 uur de volledige route volgens Twitter van De Lijn.Chrysa schreef:Hoe zit het eigenlijk met de buslijnen die gedeeltelijk door een buitenlandse vervoerder worden uitgevoerd? (Lijn 42 Breskens - Brugge en Lijn 44 Heerlen - Aachen) Vielen daar ook ritten uit of hebben de buitenlandse bedrijven wat geregeld om in ieder geval op hun grondgebied nog wat te laten rijden?
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Opvallend. Meestal wordt het als besmet werk gezien, en wordt er tot aan de (concessie)grens gereden.
Maar goed het zijn Belgen...
Maar goed het zijn Belgen...
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Rijtijden en rooster zijn alleen maar krapper geworden in de loop der jaren, ik weet zeker dat er vroeger nog op en afstaptijden op de roosters vermeld stonden wanneer men pauze had. Dat is tegenwoordig niet meer het geval. Ik heb in al die jaren eigenlijk nooit gehoord dat er iets bij kwam, hooguit een halfbakken inflatiecorrectie.Chrysa schreef:Aangezien dit deels voor mijn tijd is: Wat bedoel je hiermee?
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Lijn 44 wordt alleen tussen Locht Zollmuseum en Aachen uitgevoerd met de gebruikelijke frequenties. Het Nederlandse gedeelte komt dus te vervallen. Ook de SB3 rijdt niet tussen Tüddern en Sittard.Chrysa schreef:Hoe zit het eigenlijk met de buslijnen die gedeeltelijk door een buitenlandse vervoerder worden uitgevoerd? (Lijn 42 Breskens - Brugge en Lijn 44 Heerlen - Aachen) Vielen daar ook ritten uit of hebben de buitenlandse bedrijven wat geregeld om in ieder geval op hun grondgebied nog wat te laten rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Vakbond dreigt met acties voor cao Streekvervoer
Je kunt toch wel een tentje opzetten voor je school? (A)Erno-BE schreef:16 januari is bijzonder ongunstig. Mijn school heeft dan toetsweek en op die dag worden bij mijn opleiding ook landelijke eindexamens afgenomen. Mist een leerling dit landelijke eindexamen, dan moet hij/zij het in juni herkansen. Ik hoop echt dat de rechter die aangekondigde staking gaat verbieden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten