Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat zal Durashift niet bedoeld hebben? Dat is zo klein, dat zie je niet als een bus over de A4 rijdt. Hij had het trouwens over “Schiphol Express”.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daelea »

Ah, scherp. Dat zou wel zeer goede ogen betekenen ja :') Ik zou ook gaan voor een oude Citaro inderdaad, die rijden er nog vrolijk rond.
Overigens is de Airport Express waarvan ik de link stuurde leuk bedacht, maar met de huidige inzet van bussen niet zo handig - lijn 356 wordt regelmatig met Solarissen gereden maar komt alleen bij Knooppunt Noord, lijn 300 Airport Express noemen zou dan handiger zijn, lijkt me.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

fred1954 schreef:
Durashift schreef: AML vraagje:

Wat is nu precies die 'Schiphol Express' bus op Schiphol? Interne lijn ofzo?
Zag er vannacht één rijden op het stuk langs de A4. Was een goed gevulde bus.. de gelede Citaro van Sternet die van de andere kant kwam was op één passagier na geheel leeg. :o
Er bestaat in AML niet zo iets als Schiphol Express? Er rijden op Sternet nog rode bussen ex-197, die op de zijkant nog Airport Express hebben staan, dat wel. Wat jij gezien hebt zal dan een particuliere bus zijn geweest? Of één van de shuttlebussen, die hotels in de omgeving van Schiphol gebruiken om hun gasten van en naar Schiphol te brengen?
Volgens mij bedoeld Durashift een hotelbus/of parking bus van hotels en/of parkeerbedrijven in Schiphol Rijk. Ik geloof dat er één hotelshuttle bus rijdt voor passagiers met de term 'Schiphol Express' op de voorruit. Gezien ook de locatie die Durashift omschrijft (Rijkerstreek - de weg tussen Havenmeesterweg-P30-Rozenburg langs de A4) suggereert mij dat de bus van of naar Schiphol Rijk onderweg was. Was t een Ambassador, blauw wit met hotel logo's van oa. Radisson Blu, Best Western en Park Inn?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Een van de hotel-pendels dus op Schiphol.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Nee, het was geen Solaris.
Zal dan wel een besloten vervoer bus geweest, die wel 'SchipholExpress' filmde.

Was een Citaro 12m. uit mijn hoofd.
Geen hotel pendel ofzo, die haal ik er wel tussenuit met hun reclame.

Ik maakte het vergelijk mede omdat ik hier las dat Schiphol meebetaald aan Sternet (waardoor 365/24 uur moet rijden) voor ook vervoer van medewerkers.. waarbij ik dan zou denken waarom er dan nog speciale 'SchipholExpress' besloten vervoer bussen nodig zouden zijn.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mdk »

Wat voor kleur had de bus dan? Ik kan me herinneren dat er een hotelpendel is die met zwarte mercedes bussen rijdt, of dat citaro's of een ander model zijn kan ik me niet meer goed herinneren.
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

AfbeeldingSchiphol plaza by Dylan Wildschut, on Flickr

Zou het deze kunnen zijn geweest?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Jelmer »

Misschien ligt t aan ovzoeker, maar ik zie momenteel niet een lijn-300 wagen op Ovzoeker, kan me niet voorstellen dat deze lijn niet rijdt.

Zelfde geldt trouwens voor lijn 397 zie ik nu. Overige RNET zien ik wel op OVzoeker.
Laatst gewijzigd door Jelmer op zo 07 jan 2018, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Inderdaad, niet te zien op ovzoeker, maar ze rijden wel, kom net van het Stadshart..... :)
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Jelmer »

heel vreemd, lijkt wel of bewust deze 2 lijnen onzichtbaar zijn gemaakt. Van de serie 9300 zie ik alleen enkele op lijn 356 verder helemaal niks.
(op lijn 356: 9302, 06, 09, 14, 26, 36 en 38, alleen maar Solarissen)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Maxim schreef:Vanaf 7 januari sturen wij het juiste bord aan
Hij doet het!
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Durashift schreef:Dan wordt het doorgaande verkeer naar Zaandam e.v. én de Thalys / ICD toch wat lastig, denk ik. Of wil je beide rail-typen over hetzelfde spoor laten rijden?
Voor zover ik begrijp gaat al het overige treinverkeer op de westtak weg om die AirPort Shuttle mogelijk te maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Dat is een voorstel, niet een besluit. Ik kan mij heel goed voorstellen dat NS er niets in ziet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Het hele plan is tot nu toe toch niet meer dan dat? Een plan.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Waarschijnlijk dit voorjaar al (kleine) aanpassingen in het lijnennet van AML op aandringen van gemeente Amstelveen:

http://epal.bdumedia.nl/amstelveensnieu ... 3/#page/15

Edit: er staat nog een storende fout in het artikel: er wordt gesuggereerd dat de 347/357 bundel vanaf juli naar station Zuid zal rijden en niet meer de stad in dus. Dat lijkt me niet volgens de 50/50 eis van de VRA en ook niet correct. De nieuwe lijnen 348/358 zullen naar station Zuid rijden. 347/357 zullen naar de Elandsgracht rijden, zij het met de helft minder omlopen, dat dan weer wel. :)
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ook de gemeente Ronde Venen meldt zich nu (pas? ) bij de VRA over de veranderingen/verslechteringen in de nieuwe dienstregeling van CXX met betrekking tot de verbinding van Mijdrecht/Wilnis met Amstelveen/Amsterdam.

https://www.derondevenen.nl/actueel/nie ... rvoerregio

De geneente is niet blij met alleen een spitsverbinding tussen Mijdrecht en Amstelveen/Amsterdam en met het feit dat de nachtbusverbinding N74 vervallen is per 10 december.

Overigens zal per 22 juli de nieuwe buslijn 348 naar station Zuid (deels?) van en naar Mijdrecht gaan rijden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

De ronde venen hebben al een busverbinding met Amsterdam Bijlmer Arena.
Wat ik me wel afvraag is of er niet meer samengewerkt kan worden met Syntus Utrecht door de 340/342 aan de 126/130 te koppelen om de ronde venen ook volledig op Rnet aan te sluiten.
Ik heb geen onderschrift
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De Ronde Venen krijgen per 22 juli, zoals gezegd, met lijn 348 aansluiting ri. Amsterdam vanaf Mijdrecht naar station Zuid. En nu al met lijn 340 ri. Hooddorp en Haarlem.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Gisteravond bij Holendrecht, op de A9 richting Haarlem, achter de 9363 (Capacity) ingevoegd. Was, kennelijk, een matrit (N99 stond op de display achterop). Ik dacht, die gaat er bij Schiphol wel af (richting stalling Noord).. maar nee, reed gewoon door, richting Haarlem denk ik.
Flinke mat. kilometers, lijkt mij.

~~~~~~~~~
Andere vraag: ik lees weinig meer over de vertragingen en in clusters rijden van de 'bundel' bussen.
Loopt e.e.a nu beter op tijd en in een betere verdeling?
Of is het gewoon 'geaccepteerd' zoals het is? (slecht dus).. :wink:
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Nee beslist geen verbetering. Zag gisteren 4 bussen achter elkaar op de halte van Nijenrodeweg richting stad: 3x 357 en 1 x 347, Gingen in colonne ri. stadion. En er zijn nog vertragingen, alleen niet meer van 45 minuten, zoals vorige maand. Over een maand gaat de Lairesse weer open, dat zal ook wel weer iets helpen.

Gebeurt nog veel dat bussen achter elkaar rijden.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

fred1954 schreef:De Ronde Venen krijgen per 22 juli, zoals gezegd, met lijn 348 aansluiting ri. Amsterdam vanaf Mijdrecht naar station Zuid. En nu al met lijn 340 ri. Hooddorp en Haarlem.
Nou, ik weet niet wat de frequentie van de 348 wordt, maar die 2x/uur van de 340 is gewoon om te huilen.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door TreinenFreak »

Klopt, dat is vaak zo bij buslijnen die (deels) buiten de concessiegrens rijden.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 18 jan 2018, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

DingeZ schreef:
fred1954 schreef:De Ronde Venen krijgen per 22 juli, zoals gezegd, met lijn 348 aansluiting ri. Amsterdam vanaf Mijdrecht naar station Zuid. En nu al met lijn 340 ri. Hooddorp en Haarlem.
Nou, ik weet niet wat de frequentie van de 348 wordt, maar die 2x/uur van de 340 is gewoon om te huilen.
Ik ga er vanuit dat als de 347 (die nu overdag doordeweeks 8x per uur rijdt) gesplitst wordt in 347/348 dat beiden dan op die tijdstippen 4x per uur gaan rijden. Dat is dan op basis van de 50/50 eis van de VRA. Op momenten dat de 347 nu bijv. 6x per uur rijdt, zal dat straks met de 348 3x per uur moeten worden.

En bij die laatste frequentie zit dan weer de uitdaging.......als de frequentie van de NZL dan tussen de 5-10 min. is en de aansluitende 348 op station Zuid naar Uithoorn (-Mijdrecht) om de 20 minuten, tja......dan is het wachten geblazen. Weg tijdwinst. :D

Ik heb dat al eens eerder aangekaart, er zal dus vaak een discrepantie zijn tussen de frequentie van de NZL en die van de aansluitende regiolijnen naar Uithoorn (348) en Aalsmeer (358).
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Dus 2 R-net onwaardige lijnen ter vervanging van een volwaardige R-net lijn.
Ik heb geen onderschrift
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Überhaupt vind ik het idee van het opsplitsen in vier lijnen (347, 348, 357, 358) heel raar, want het is theoretisch onmogelijk om daar een fatsoenlijke dienstregeling van te maken. Je krijgt ofwel een onregelmatige frequentie ten zuiden van Sportlaan of ten noorden van VUmc, of je moet telkens twee bussen exact tegelijk laten rijden 347&358, 348&357. Het zou vele malen handiger zijn als we gewoon één lijn per tak hebben, bijvoorbeeld 348 en 357, maar volgens mij heeft degene die dit bedacht heeft geen verstand van dienstregelingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten