(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag een chauffeur van een DAV-stalling met een ooievaar op Arriva-lijn 90 (Rotterdam Zuidplein - Utrecht Jaarbeursplein v.v.) die op het Zuidplein geen vrienden maakte. Hij stond namelijk om 16:45 uur al bij de halte, terwijl de bus pas om 17:01 uur zou vertrekken. De lijnen 91, 92, 190 en 192 konden dus niet gewoon bij de halte halteren en stopten achter de 90 of ernaast. Die Alblasserdamse chauffeurs waren er niet zo blij mee, want ze hielden er ook andere bussen mee op en de passagiers zagen ook niet gelijk hun bus.

Verder was het vandaag een leuke creatie aan Amba's op Veolia lijn 101 (Rotterdam Zuidplein - Bergen op Zoom v.v.). Er reed een gewone Amba, een Brabantliner en een niet gebruikelijke Volans-Amba 5337.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Op Arriva-lijn 152 vanuit Oss richting Heesch en verder naar Eindhoven reed een amba in Arriva stijl en niet in Brabantstijl. Heeft men in HWGO amba's over?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Nee, dit zijn wat Amba's uit ZO-Friesland, waar Arriva tot 14-12-08 reed. Daarvan komt alleen de 8046 komt uit Alblasserdam.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Klopt, de Arriva Amba's die 'hier' vandaan komen (de HWGO dus :P ) hebben de airco voorop de bus zitten, in tegenstelling tot de oudere Amba's van Arriva, die hebben de airco in het midden zitten. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Mark »

Daarstraks ontdekte ik bij de halte Oude Grensweg in Hengelo, een halte zonder verlichting langs een provinciale weg, een handig kastje wat ik nog nooit eerder had gezien: een geel kastje met een knop en twee rode LED'jes. Als je op de knop drukt gaan de lampjes knipperen, zodat de chauffeur kan zien dat er iemand bij de halte staat. Aangezien het al behoorlijk schemerde werden de lampjes mooi op tijd opgemerkt door de chauffeur van lijn 9 :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Blijft fascinerend dat dat ding elke drie maanden opnieuw wordt ontdekt.
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door webguy »

We hebben hier inderdaad een discussie over gehad, en ik geloof dat t hele idee uit twente komt ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Pijnackerbus schreef:
Gekko123 schreef:CXX 9238 moet zeker de 3238 zijn. Ik ken geen bus 9238 van CXX in de BRU-concessie :wink:
Ik wel eigenlijk, de serie gelede wagens loopt van 9228 t/m 9238.
Zijn er maar 10 11 geledes? :O
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Elf?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

webguy schreef:We hebben hier inderdaad een discussie over gehad, en ik geloof dat t hele idee uit twente komt ;)
Ik dacht juist ZWN cohort Leiden, van de lijnen in het bollengebied en de bushalte bij Stompwijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Karl schreef:Elf?
Dat dus :mrgreen:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Mark »

Karl schreef:Blijft fascinerend dat dat ding elke drie maanden opnieuw wordt ontdekt.
webguy schreef:We hebben hier inderdaad een discussie over gehad, en ik geloof dat t hele idee uit twente komt ;)
Ik kan het me niet meer herinneren :shock: Kan ook geen topic vinden er over, maar ik geloof je graag ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door webguy »

Ok, dit is enigzins off-topic, en niet helemaal OV, maar toch leuk vond ik. Toen ik in Philadelphia uit mn vliegtuig stapte liepen we een soort bus in, die dezelfde hoogte als het vliegtuig was. Hij zakte, en reed naar een gate, en ging daar weer omhoog om ons er uit te laden ;) Is weer eens wat anders dan zo'n mega-brede gelede bus op een vliegveld :)
Afbeelding
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

Lijkt op de NS reclame van jaren terug waarbij een ICM zijn doorloopkop op dusdanige wijze op een vliegtuig uitschoof. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had ik, geheel toevallig, wederom de XX 9238 op lijn 65... nog op dezelfde tijd ook :P Zelfde situatie met de TFT-schermen en de chipkaartlezers als gisteren, maar nu kwamen er nog wat gewijzigde haltenamen bij. Nabij halte Balijelaan klonk door de bus "Volgende halte: volgende halte" :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

Fout is het niet :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Fles »

Ik zag in Utrecht een 12 met "Lego World 2009" op de display :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

tsov schreef:Overigens rijdt er ook een Frysker (van Cxx) voor Veolia in de Haaglanden!
Via Busfreaks en de chauffeur van dit busje (dat op lijn 38 (Delft - Massluis) rijdt), ben ik er dus achter gekomen dat de bus zelf 9vermoedelijk) weer van VDL is, maar wordt gereden door Tourquoise.
Overigens zijn ook TCR, Pasteur Reizen en Bab-Vios op lijn 38 actief.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Er is overigens weer een nieuw busje in HWGO beland. Ik zag om 16.50u de TCR 446 bij Zuidplein als de 396. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

Vanochtend op Den Haag Leyenburg ook een Lion's City met de getalletjes als bestemming. :)

Het is volop spitsuur en de RET denkt weer niet aan de drukte op de Erasmuslijn. Het was weer proppen en duwen in de Randstadrail van 17.06 op Laan van NOI. :?

En op lijn 121 van Zoetermeer naar Delft zat vandaag behoorlijk afwijkend materieel: Veolia 170 (een Van Hool New A330). :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door MdJ »

-Eveneens getalletjes op het display: Lijn 91 (Apeldoorn-Arnhem, 15:20) stond vandaag de tekst zo verschoven dat alleen "91" op het zijdisplay stond :mrgreen:
-Minimaal 2x een Amba op lijn 10/15/18. Kan ook meer zijn geweest, maar volgens mij waren het er maar 2
-De 3821 als lijn 11 had het wel heel gemakkelijk gemaakt voor de buschauffeur, hij heeft de hele middag "11 Stadsdienst" getoond, ipv Stadhoudersmolen of Malkenschoten.
-Er was geen wisselbus voor lijn 1/4, waardoor deze dus met vertraging reed. Normaal gesproken gaat lijn 1 uit de Maten over in lijn 4 naar het Gelre Zhs Lukas, en lijn 4 uit de Maten over in lijn 1. Nu was dat niet zo, dus werd er op dezelfde lijn gereden.
- Informatie over een gewijzigde lijn 10 "Lijn 10 sluit vanaf 31.08.09 aan op de trein Amersfoort-Utrecht".... Iets meer informatie mag ook wel... bijvoorbeeld dat het over de lijn 10 uit Ugchelen naar Kerschoten gaat...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Kennelijk hebben ze de InfoXX in het BRU weer aan de praat gekregen. Althans, in de XX 3173 op lijn 77 ri. Utrecht CS stonden weer haltes op 't display i.p.v. dat een groot leeg vlak te zien was. Ook de chipkaartlezers deden het weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Vers van de pers of beter gezegd van de stickers. De abri's op het Rotterdamse Zuidplein worden namelijk op dit moment bestickerd met grote letters van de haltelocatie.

Edit: Een plaatje zegt meer, dus hier een beetje wazig avondplaatje van de abri van halte D die net bestickerd was:
Afbeelding
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

En dan sneuvelen er elke week 2 van die ruiten en op een gegeven moment geeft men de moed maar op om er nog stickers met de halteletter op te plakken :twisted:

Of ben ik nu te pessimistisch?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten