FLIRT is de favoriete trein van 2017
FLIRT is de favoriete trein van 2017
Uit een onderzoek van NS blijkt dat de FLIRT de meest favoriete NS-trein is van de reizigers. De treinen werden beoordeeld op comfort, sfeer, reinheid en veiligheidsgevoel.
De FLIRT kreeg een 7,8, op korte afstand gevolgd door de VIRMm met een 7,7. Derde werd het ICR van de Intercity Direct met een 7,5.
Bron: http://nieuws.ns.nl/favoriete-treinen-van-2017/
De FLIRT kreeg een 7,8, op korte afstand gevolgd door de VIRMm met een 7,7. Derde werd het ICR van de Intercity Direct met een 7,5.
Bron: http://nieuws.ns.nl/favoriete-treinen-van-2017/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Geef mij maar ICM hoor
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
VIRM (vooral de originele IRM-1) _O_
DDZ _O_
FLIRT _O_
ICM -o-
SGM -o-
DDZ _O_
FLIRT _O_
ICM -o-
SGM -o-
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik vind de oudere treinen beter zitten...
Telt de ICE als NS-trein? Daar zitten ook NS-logo's op.
Telt de ICE als NS-trein? Daar zitten ook NS-logo's op.
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik had al aangegeven dat de Flirt bij mij onderaan staat.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Kunnen we geen poll maken wat de forumleden de mooiste trein vinden? :p
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik reisde vandaag toevallig 2x een uur met een FLIRT en ik moet zeggen dat dat best goed uit te houden was.
Ik ben wel benieuwd welke materieeltypes onderaan eindigden.
Omdat ik comfort tegenwoordig toch min of meer gelijk is, heb ik dan liever VIRM, omdat dat vaak rustiger is.
BIj ICR zijn de stoelen wel comfortabel, waardoor ik dat materieeltype nog hoger aansla.
Ik ben wel benieuwd welke materieeltypes onderaan eindigden.
Dat was mijn favoriete trein, totdat ze de stoelen hufterproof gingen maken. :(dennistd schreef:Geef mij maar ICM hoor
Omdat ik comfort tegenwoordig toch min of meer gelijk is, heb ik dan liever VIRM, omdat dat vaak rustiger is.
BIj ICR zijn de stoelen wel comfortabel, waardoor ik dat materieeltype nog hoger aansla.
De stoelen van IRM-1 gaan op een gegeven moment (na ongeveer een half uur) erg onprettig zitten. Ik heb dan liever VIRM-2/3.Erno-BE schreef:VIRM (vooral de originele IRM-1) _O_
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik spreek wel over 1e klas trouwens. En ja, voor die 6 euro per maand extra heb ik een Weekend Vrij 1e klas ipv 2e klasMeltrain schreef:Dat was mijn favoriete trein, totdat ze de stoelen hufterproof gingen maken. :(dennistd schreef:Geef mij maar ICM hoor
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik FLIRT
Veruit de beste sprinters die de NS ooit gekend heeft tot nu toe. Al was hij uit nood geboren maar ze zijn betrouwbaar, trekken snel op, hebben stopcontacten, wifi, leren stoelen die godzijdank goed schoon te maken zijn, toiletten, gelijke instap, een droomtrein met het enige jammere dat er geen klaptafels in zitten omdat het een sprinter is. Maar sinds dat de FLIRT in de 6600 zit voelt het in- en uitstappen alleen al sneller en is de vertraging veel minder geworden.
En qua comfort misschien ook niet helemaal, maar op een of andere manier altijd beter dan met een VIRM. Harde krengen waar ik geen uur, laat staan twee in kan zitten. Armen kan je nooit goed leunen, maar al te vaak geen of veel te smalle tafeltjes die niet geschikt zijn voor moderne laptops en vaak gedwongen om vis-a-vis te zitten. En véél te felle lampen. In veel opzichten is de renovatie een vooruitgang. Het zal nooit mijn favoriet worden. Onder de IC's blijft dat toch de ICM.
Maar de verwachtingen voor de ICNG zijn natuurlijk hoog. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn in 2022.
Veruit de beste sprinters die de NS ooit gekend heeft tot nu toe. Al was hij uit nood geboren maar ze zijn betrouwbaar, trekken snel op, hebben stopcontacten, wifi, leren stoelen die godzijdank goed schoon te maken zijn, toiletten, gelijke instap, een droomtrein met het enige jammere dat er geen klaptafels in zitten omdat het een sprinter is. Maar sinds dat de FLIRT in de 6600 zit voelt het in- en uitstappen alleen al sneller en is de vertraging veel minder geworden.
En qua comfort misschien ook niet helemaal, maar op een of andere manier altijd beter dan met een VIRM. Harde krengen waar ik geen uur, laat staan twee in kan zitten. Armen kan je nooit goed leunen, maar al te vaak geen of veel te smalle tafeltjes die niet geschikt zijn voor moderne laptops en vaak gedwongen om vis-a-vis te zitten. En véél te felle lampen. In veel opzichten is de renovatie een vooruitgang. Het zal nooit mijn favoriet worden. Onder de IC's blijft dat toch de ICM.
Maar de verwachtingen voor de ICNG zijn natuurlijk hoog. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn in 2022.
Laatst gewijzigd door SLToilet op ma 08 jan 2018, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Dan moet je je naam maar veranderen naar flirtschoonmaak
Bij twijfel altijd klagen
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ja ik moet maar weer eens iets nieuws bedenken als mijn naam dadelijk ook nog eens bestaat :D
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Probeer Lightrail. Hip, veelbelovend en niemand weet wat het betekent *O*
En je kan het ook nog doortrekken!
En je kan het ook nog doortrekken!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ga eens bij Virm beneden zitten. Geen vis-a-vis opstelling. *O*SLToilet schreef:Ik FLIRT
Veruit de beste sprinters die de NS ooit gekend heeft tot nu toe. Al was hij uit nood geboren maar ze zijn betrouwbaar, trekken snel op, hebben stopcontacten, wifi, leren stoelen die godzijdank goed schoon te maken zijn, toiletten, gelijke instap, een droomtrein met het enige jammere dat er geen klaptafels in zitten omdat het een sprinter is. Maar sinds dat de FLIRT in de 6600 zit voelt het in- en uitstappen alleen al sneller en is de vertraging veel minder geworden.
En qua comfort misschien ook niet helemaal, maar op een of andere manier altijd beter dan met een VIRM. Harde krengen waar ik geen uur, laat staan twee in kan zitten. Armen kan je nooit goed leunen, maar al te vaak geen of veel te smalle tafeltjes die niet geschikt zijn voor moderne laptops en vaak gedwongen om vis-a-vis te zitten. En véél te felle lampen. In veel opzichten is de renovatie een vooruitgang. Het zal nooit mijn favoriet worden. Onder de IC's blijft dat toch de ICM.
Maar de verwachtingen voor de ICNG zijn natuurlijk hoog. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn in 2022.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Nog een paar jaartjes wachten en jij hebt de fictieve naam, trolley!
Mijn lijstje is overigens;
Ic Berlijn rijtuigen
Icm
Icr
Flirt
(hier beginnen de wat mij betreft baggere treinen)
Slt
Gtw
Virmm
Ddz
Virm
Dd-ar
Sgm
Persoonlijk vind ik dubbeldekkers per definitie kut, het comfort is naar mijn mening altijd minder dan bij een enkeldeks ic, en 2 meter zijn helpt ook niet mee. Ik kan zelf niet fatsoenlijk door een dubbeldekker lopen, en in een land van lange mensen juich ik daarom de beslissing om geen nieuw dubbeldeks materieel aan te schaffen toe.
Mijn lijstje is overigens;
Ic Berlijn rijtuigen
Icm
Icr
Flirt
(hier beginnen de wat mij betreft baggere treinen)
Slt
Gtw
Virmm
Ddz
Virm
Dd-ar
Sgm
Persoonlijk vind ik dubbeldekkers per definitie kut, het comfort is naar mijn mening altijd minder dan bij een enkeldeks ic, en 2 meter zijn helpt ook niet mee. Ik kan zelf niet fatsoenlijk door een dubbeldekker lopen, en in een land van lange mensen juich ik daarom de beslissing om geen nieuw dubbeldeks materieel aan te schaffen toe.
Bij twijfel altijd klagen
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Op de omroep en reisinfoschermen na, ben ik ook zeer tevreden over de Flirts :pos:
Bij het IC-materieel blijft ICM mijn favoriet.
Bij het IC-materieel blijft ICM mijn favoriet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Tijdens het gros van mijn laatste treinreizen trof ik altijd VIRM1, dus ik kan eigenlijk geen oordeel vellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
En niemand die de Lint noemt? -o-
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Is De machinistenstoel comfortabel ja?marvinkok schreef:En niemand die de Lint noemt? -o-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
De 1e klasse (op Almelo - Hardenberg) in die dingen heeft wel lekker veel beenruimte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Op een of andere manier word ik alleen al van het interieur van die krengen depri, en dan de rest nog :')marvinkok schreef:En niemand die de Lint noemt? -o-
Maar het optrekken/afremmen leek altijd wel redelijk te zijn maar misschien komt dat ook gewoon door het lawaai van een diesel.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik heb geen almachtig brein dat alles kan onthouden, dus ik ben die eerder aangegeven argumentie kwijt. Zou je dat nog eens kunnen plaatsen?Western Soldier schreef:Ik had al aangegeven dat de Flirt bij mij onderaan staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Al jaren niet meer op de baan, maar niks ging er boven ICK
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik vind het wel grappig dat Playertwo sinds 2015 niet meer gepost heeft en nu ineens wel weer. Is de interesse in het OV ineens verdwenen, player2?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: FLIRT is de favoriete trein van 2017
Ik vind FLIRT prima treinen alleen jammer van de ergonomie van de WC. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten