Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Qbuzz is nu ook Trenitalia dochter dus die hebben ook genoeg ervaring met treintjes rijden. Maar don't be surprised als trein uitgevoerd gaat worden door voormalige moeder NS...
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
gaan de gtw'tjes eigenlijk verplicht door, of mag een vervoerder ook met ander materiaal aan komen zetten?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Volgens het PvE geldt er geen overnameplicht. Wel worden toiletten geëist als de vervoerder nieuwe treinen bestelt.
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... r-vervoer/ (De middelste bijlage is het PvE)
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... r-vervoer/ (De middelste bijlage is het PvE)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Mooi dat het OV-landschap weer ietsje veelkleuriger wordt.
EBS in Voorne-Putten en Qbuzz in DAV.
Weer ietsje minder standaard-groen van Arriva of van Connexxion :).
Hopelijk zet Qbuzz straks ook weer hun hele concept-vervoerplan voor inspraak op internet, zoals ze toen in Utrecht hebben gedaan. Was erg interessant leesvoer
EBS in Voorne-Putten en Qbuzz in DAV.
Weer ietsje minder standaard-groen van Arriva of van Connexxion :).
Hopelijk zet Qbuzz straks ook weer hun hele concept-vervoerplan voor inspraak op internet, zoals ze toen in Utrecht hebben gedaan. Was erg interessant leesvoer
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Wow, dit komt wel als een verrassing. :D Ik had verwacht dat Arriva zou winnen.
Voor Arriva is dit wel een gevoelige tik.
Ik ben zeer benieuwd naar de plannen van Qbuzz, maar gezien de creatieve ideeën in Utrecht heb ik er wel vertrouwen in.
Dan is het na 6 jaar ook weer mogelijk om met bussen van Qbuzz van Rotterdam Zuidplein naar Dordrecht te reizen, al is het wel via een andere route.
Voor Arriva is dit wel een gevoelige tik.
Ik ben zeer benieuwd naar de plannen van Qbuzz, maar gezien de creatieve ideeën in Utrecht heb ik er wel vertrouwen in.
Dan is het na 6 jaar ook weer mogelijk om met bussen van Qbuzz van Rotterdam Zuidplein naar Dordrecht te reizen, al is het wel via een andere route.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Elektrische stadsdienst in Dordrecht en Gorinchem en R-Net tussen Dordrecht en Rotterdam zijn zo te lezen de grootste veranderingen.
En verder nieuwe bussen met moderne snufjes, maar denk dat je die van elke vervoerder had gekregen.
En verder nieuwe bussen met moderne snufjes, maar denk dat je die van elke vervoerder had gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Wow, dit is wel een mooie verrassing! Had al wel gehoopt dat het Qbuzz zou worden, maar zag toch een behoorlijke kans dat het Arriva zou worden.
In elk geval best een fors gebied erbij voor Qbuzz, ben ook wel benieuwd hoe het in de loop der jaren rond Vianen uitpakt waar immers best wat overlap zit.
In elk geval best een fors gebied erbij voor Qbuzz, ben ook wel benieuwd hoe het in de loop der jaren rond Vianen uitpakt waar immers best wat overlap zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Inderdaad, voor de overgang van de lijnen rond Leerdam en Vianen naar de concessie Utrecht is Qbuzz de ideale vervoerder voor DAV :D
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Mogelijk dat de verliezende vervoerders in hun bezwaar nog gaan aanvoeren dat er alleen maar voor Qbuzz is gekozen omdat dat makkelijker is in verband met de herindeling van de provincies.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Misschien breng je ze met deze post wel op een idee :o
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 10 jan 2018, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ik dacht juist dat de Hybride Volovo's mee over moesten? Of vergis ik mij nu zo?Suus schreef:Elektrische stadsdienst in Dordrecht en Gorinchem en R-Net tussen Dordrecht en Rotterdam zijn zo te lezen de grootste veranderingen.
En verder nieuwe bussen met moderne snufjes, maar denk dat je die van elke vervoerder had gekregen.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Klopt, maar er was daarnaast een eis neergelegd voor elektrische bussen voor de lijnen die Dordrecht niet uit komen, inclusief een lijst met mogelijke oplaadpunten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Alle Hybride en elektrische bussen gaan over naar de nieuwe concessie. De Qliners zullen wel naar Groningen vertrekken voor de HOV-GD concessie van Arriva Touring. Wat er met de Irisbusjes en de Amba's gaat gebeuren is mij niet duidelijk, maar ik denk export.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Niemand zit op die Irisbusjes te wachten vrees ik Qliners zullen wel verdeeld worden onder ZHN en GD vermoed ik :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Hoe oud zijn die Irisbusjes en amba's?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Uit 2007. De 6030 en 6031 hebben enkel in GD gereden en zijn na verlies door Arriva al geëxporteerd trouwens...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Dat zal een kort lijstje zijn geweest dan, ik kom niet veel verder dan de eindpunten Crabbehof, Wielwijk, Sterrenburg en CS: lijn 3, 4, 5, 8 en 9 zijn aan het andere uiteinde immers of ringlijn of delen een eindpunt en da's ook wel de meest logische lijnvoering meestal. Lijn 7 is al vaker genoemd als de enige logische resterende kandidaat voor een doorkoppeling op de streek, meer eindigt er immers niet in het centrum en het ziekenhuis is een logische bestemming voor een streek-koppeling.nvdw schreef:Klopt, maar er was daarnaast een eis neergelegd voor elektrische bussen voor de lijnen die Dordrecht niet uit komen, inclusief een lijst met mogelijke oplaadpunten.
Amba's zijn al tweedehands, die zijn van 2008 (destijds nieuw gekomen voor HWGO).regenmaker schreef:Hoe oud zijn die Irisbusjes en amba's?
Geen onwaarheden vertellen he Er is bewijs voor de 6031 in dienst in DAV, 6030 weet ik zogauw niet...Milco schreef:Uit 2007. De 6030 en 6031 hebben enkel in GD gereden en zijn na verlies door Arriva al geëxporteerd trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ja oké, ze hebben dus wel een korte tijd in DAV gereden, maar zijn al snel naar de P+R Citybus in Groningen gegaan en toen Qbuzz daar kwam uit dienst gegaan...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Als de bussen in het DAV-gebied niet zo oud waren dan konden ze mooi naar Achterhoek-Rivierenlanden daar zal Arriva binnenkort ook moeten gaan vernieuwen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Die Ambassadors daar zijn ongeveer even oud als die van DAV (eerder HWGO), dus daar zal weinig te vernieuwen zijn lijkt me. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
De 6031 heeft het nog anderhalf jaar in DAV uitgehouden en maar 11 maanden in Groningen. Er waren namelijk pas per 4 januari 2009 midibusjes over omdat vrijwel alle 7x-lijnen toen op taxibusjes over gingen. (Ze kwamen in juni 2007 in dienst, per 28 april 2008 werd de inzet alleen in de daluren beperkt maar bleven er in de spitsen op alle 7x-lijnen Irisbusjes rijden).Milco schreef:Ja oké, ze hebben dus wel een korte tijd in DAV gereden, maar zijn al snel naar de P+R Citybus in Groningen gegaan en toen Qbuzz daar kwam uit dienst gegaan...
De 6030 is gravend in m'n herinnering wel direct als nieuwe wagen naar Groningen gegaan omdat er in DAV een midi teveel was. De 6040 ging namelijk naar Gorinchem terwijl dat eigenlijk een stadswagen voor Dordrecht was, die overbodig werd omdat het dienstrooster met lijn 1 als losliggende lijn met midi nooit goedgekeurd is.
Al met al is DAV een concessie geweest waar de achteruitgang in het lijnennet onder Arriva aan de materieelinzet nogal zichtbaar was: van de 101 nieuwe Wrights die in 2003 werden besteld voor deze concessie hebben er bijvoorbeeld welgeteld 3 maanden ook 101 in het DAV-gebied gereden (en dat was pas in 2007)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Is er eigenlijk ook een huisstijl die verplicht gedragen moet worden? Of is er een kans dat we weer prinsjesvlag bussen hebben rijden in Nederland?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
En misschien P Energiehuis?Daniel schreef:Dat zal een kort lijstje zijn geweest dan, ik kom niet veel verder dan de eindpunten Crabbehof, Wielwijk, Sterrenburg en CS:nvdw schreef:Klopt, maar er was daarnaast een eis neergelegd voor elektrische bussen voor de lijnen die Dordrecht niet uit komen, inclusief een lijst met mogelijke oplaadpunten.
Of is daar al een oplaadpunt voor de (soms rijdende) elektrische midibusjes van lijn 10?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Lijn 10 mag wegens beperkingen maar in één richting de Wijnstraat (boven de Nieuwbrug) door geloof ik, daarmee is uitvoeren als stamlijn zoals die er sinds 2003 was zo goed als onmogelijk (richting Energiehuis over Nieuwbrug -> Voorstraat kan in theorie, maar is wel een heel krappe route).
Je zit daarmee dus vrij vast aan een ringlijn en dan is een tussenstop om te laden op het Energiehuis (hoewel het prachtig bij de haltenaam past ) niet zo praktisch.
De busjes van lijn 10 laden trouwens in de stalling aan de stekker, daarom had ik die lijn niet genoemd.
Je zit daarmee dus vrij vast aan een ringlijn en dan is een tussenstop om te laden op het Energiehuis (hoewel het prachtig bij de haltenaam past ) niet zo praktisch.
De busjes van lijn 10 laden trouwens in de stalling aan de stekker, daarom had ik die lijn niet genoemd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ik verzin het ook niet, stond ergens in het PvE dat we met z'n allen ruim doorgepluisd hebben in een van de DAV-topics. Bij de genoemde locaties stond inderdaad de halte Merbau van lijn 3 genoemd. Voor de niet-ingewijden: dat is nu een halte aan een ringlijn, zonder wachttijd of -mogelijkheid. Het zal wel uit het stadhuis van Dordrecht zijn gekomen, ik verzin het ook niet ;)Daniel schreef:Dat zal een kort lijstje zijn geweest dannvdw schreef:Klopt, maar er was daarnaast een eis neergelegd voor elektrische bussen voor de lijnen die Dordrecht niet uit komen, inclusief een lijst met mogelijke oplaadpunten.
Nee, die worden opgeladen op de stalling in Dordrecht. Er zijn er hoogstens twee tegelijk nodig voor lijn 10.Meltrain schreef:En misschien P Energiehuis?
Of is daar al een oplaadpunt voor de (soms rijdende) elektrische midibusjes van lijn 10?
Dat is niet een op een aan het wagenpark af te meten. Even uit de losse pols: in hetzelfde inzetgebied als die Wrights toen (stand 2003) rijden op dit moment een stuk of 85 12-meterbussen en 8 midi's (ik tel de inzet op lijn 10 in Dordrecht niet mee). Neem ik dan de twee bussen nog mee op lijn 11 en 12 die vroeger door de streekdienst werden gereden en nu in de stadsdienst Dordrecht zijn geïntegreerd, dan kom ik dus 6 bussen 'te kort'. Dat is ook prima te halen door bijvoorbeeld slimmere omlopen of het aanhouden van een kleinere reserve...Daniel schreef:Al met al is DAV een concessie geweest waar de achteruitgang in het lijnennet onder Arriva aan de materieelinzet nogal zichtbaar was: van de 101 nieuwe Wrights die in 2003 werden besteld voor deze concessie hebben er bijvoorbeeld welgeteld 3 maanden ook 101 in het DAV-gebied gereden (en dat was pas in 2007)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten