Hoe douw je daar rolstoelen in?MarkHul schreef:Yes
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij zie ik hier achterin een rolstoelplank:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wie is dat?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geen idee, foto komt hier weg: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... s-gezocht!
Laatst gewijzigd door dennistd op di 16 jan 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gaaf, in ieder geval dan dus een bronvermelding.
Nu nog hopen, dat die buurtchauffeur blij is met ongevraagde publicatie van zijn (niet onopvallende) verschijning.
Nu nog hopen, dat die buurtchauffeur blij is met ongevraagde publicatie van zijn (niet onopvallende) verschijning.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als zijn foto op de website van syntus staat zal dat wel geregeld zijn hoor :)
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wouter15 postte een bijlage over de uitgangspunten van Syntus en U-OV voor dienstregeling 2019.
Hierin staat dat U-OV een bepaalt aantal DRU's krijgt op basis van groei etc, terwijl Syntus altijd een vaste hoeveelheid DRU's heeft 'omdat ze zelf verantwoordelijk zijn voor winstgevendheid'
Hierin staat dat U-OV een bepaalt aantal DRU's krijgt op basis van groei etc, terwijl Syntus altijd een vaste hoeveelheid DRU's heeft 'omdat ze zelf verantwoordelijk zijn voor winstgevendheid'
Is dit iets wat ze zelf hebben 'aangeboden' in de offerte of had Connexxion dit ook omdat het concessie gebonden was?Syntus heeft een vaststaand subsidieplafond en is geheel opbrengstverantwoordelijk. Dit betekent dat Syntus zelf
verantwoordelijk is voor inzet van capaciteit bij hoge reizigersgroei. Syntus is, geredeneerd vanuit een
vraaggericht voorzieningenniveau zoals opgenomen in het bestek, verantwoordelijk zich actief in te spannen om
gedurende de concessie steeds meer reizigers te vervoeren. Dit zal vanwege het vastgestelde financiële kader
ten koste kunnen gaan van lijnen en/of ritten die minder reizigers trekken.
De hoogte van de exploitatiebijdrage voor het dienstregelingsjaar 2019 is gelijk aan die over 2018. Op de bijdrage
is de LBI (landelijke bijdrage index) index van toepassing.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het is iets wat gebonden is aan de huidige concessie, kan in de vorige dus prima anders geweest zijn. Maar als Connexxion de huidige concessie gewonnen zou hebben hadden ze hetzelfde gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mij valt het de laatste tijd op dat chauffeurs naar mijn mening regelmatig geïrriteerd overkomen. Daarnaast als ik in de bus van Wageningen naar Rhenen zit, dan rijden de Chauffeurs behoorlijk asociaal. Want ter hoogte van de Gamma gooien chauffeurs regelmatig de bus zo de rotonde op, en moet het verkeer dat op de rotonde zit in de ankers. Daarnaast rijden wij volgens mijn satelliet app als de chauffeur vertraging heeft de bus soms met 70-80 KM/h door het 50 gebied van Wageningen. Het is niet altijd zo dat ik me echt veilig voel in die bussen. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Of licht dit aan mij?
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het verschilt heel erg per chauffeur. Ik had er laatst ook een die als een gek aan het scheuren was terwijl de bus keurig op tijd was, maar de meerderheid rijdt toch echt normaal in mijn ervaring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik reis voornamelijk in de middagspits vanuit wageningen richting Utrecht. Vaak komen de bussen tegen of zelfs na vertrektijd binnen door de file bij de brug in Rhenen. Mischien dat dit ook een oorzaak kan zijn.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.
Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).
'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.
Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.
Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.
Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :N
Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).
'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.
Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.
Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.
Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :N
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat is die weg bagger ingericht zeg...
Een doorgaande provinciale weg inrichten als 30-zone met ongelijkwaardige kruisingen. :') Niet heel verrassend dat er sneller gereden wordt dan.
Een doorgaande provinciale weg inrichten als 30-zone met ongelijkwaardige kruisingen. :') Niet heel verrassend dat er sneller gereden wordt dan.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jij zou voor gelijkwaardige kruisingen pleiten? Komt de veiligheid / doorstroming geheel niet ten goede, lijkt mij.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is deel van de ontwerprichtlijnen van een ETW.
Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat.
Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Voordat er een vraag over komt: ETW staat voor Erftoegangsweg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kan zo te zien niet. Men wil geen fietsstroken op doorgaande wegen waar 50 km/uur wordt gereden. De weg is daar echter zo smal dat fietspaden niet mogelijk zijn, dus heeft men besloten de snelheid op het smalste deel te verlagen. Zodra de weg breder wordt gaat de snelheid ook weer omhoog, al is het soms dan nog steeds te smal om een fatsoenlijk trottoir in te richten.Chrysa schreef:Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op het eerste stuk na vertrek wordt de 70 met enige regelmaat wel gehaald. Als bij zo'n oversteekpunt een kind vanachter de bosjes komt rennen, dan heeft een chauffeur nooit genoeg tijd om te remmen.Durashift schreef:Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.
Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).
Het stuk langs de dijk halen sommige chauffeurs zelfs de 80 km/h. Ik snap dat 50 geen doen is op die weg, maar voor 80 moet de inrichting van de weg wel even iets anders.
Ik begrijp dat het soms noodzakkelijk is om de rotonde gewoon op te gaan, maar ik zie het ook vaak genoeg gebeuren dat een auto moet wachten, en achter die auto staat niks. Dan had de chauffeur best een paar seconden kunnen wachten.Durashift schreef: 'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.
Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.
Mijn busreis met de keolis bussen gaat nooit verder dan Rhenen, maar met de auto kom ik ook wel eens in elst en ook daar ken ik de situatie.Durashift schreef: Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.
Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :N
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoe meet je die snelheid?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op basis van een GPS-tracker op mijn telefoon. Ik zie ook wel eens dat mensen Flitsmeister hiervoor gebruiken.isadora schreef:Hoe meet je die snelheid?
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Realtime in de nacht lijkt eindelijk te werken! *O*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Rijden de bussen van Besseling onder de naam van Pouw? Of rijden ze nog steeds onder hun eigen naam?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heb nog geen Besseling wagens gezien sinds de overname, dus geen idee eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze rijden nog met briefjes met een Besseling-logo erop achter de voorruit rond.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Besseling blijft inderdaad voorlopig onder eigen vlag rijden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten