Het grote wintertopic
Re: Aangepaste dienstregeling 18 januari 2018
Code oranje is slechts voor de periode 10:00 tot 13:00 afgegeven. Waarom worden de spitstreinen die alleen buiten die periode rijden dan ook opgeheven? -o-
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Het grote wintertopic
Van 11 tot 14 u storm. Daarom de hele dag minder treinen. Als die roosters en diensten niet zo ingewikkeld waren was dit ook eenvoudig op te lossen. En dan nog zeggen dat de klant op 1,2 en 3 staat. Doei.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Het grote wintertopic
Overigens hoort dit niet in het wintertopic. Een storm kan in elk jaargetijde plaats vinden.
Re: Het grote wintertopic
Het gaat een storm worden met een winters karakter en dus hoort het wel in het wintertopic . Kijk maar naar de weersvoorspellingen.
Re: Het grote wintertopic
Het is toch winter? Maar we openen er uiteraard liever een nieuw topic voor, dat was ik even vergeten, duizendmaal excuses.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Het grote wintertopic
Het topic over de storm van morgen samengevoegd met dit topic.
Re: Het grote wintertopic
Dat dat ik ook en dus hoort het gewoon in het wintertopic te staat. Maar er was iemand die er een apart topic over opende. En dat topic werd geopend drie minuten na jouw bericht. Dus ik denk dat het daar fout gegaan is.Mikos schreef:Het is toch winter?
Re: Het grote wintertopic
NS.nl is trouwens niet helemaal volledig met het vermelden van de aanpassingen. Er staat namelijk nergens dat doorgaande reizigers tussen Den Helder en Amsterdam C. extra moeten overstappen in Alkmaar.
Re: Het grote wintertopic
De 900 is volledig uit de reisplanner gevallen, evenals de 1000. Ik lees echter nergens dat de noordtak van de HSL ook niet gebruikt kan worden.Chrysa schreef:Morgen 0x overstappen naar Schiphol ipv 2x omdat de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] op Lage Zwaluwe stopt. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic
Een kaartje om het wat inzichtelijker te maken. De noordtak van de HSL heeft te maken met minder IC D's.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Het grote wintertopic
NS zegt op Twitter tegen mij dat de ICD 2x/uur rijdt maar dat ik de reisplanner moet checken. De reisplanner zegt dat de ICD NIET! rijdt, dus wie moet ik hier geloven?
Ik ga niet morgenochtend mijn vingers eraf laten vriezen op Rotterdam Centraal door dit soort incompetentie.
Ik ga niet morgenochtend mijn vingers eraf laten vriezen op Rotterdam Centraal door dit soort incompetentie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic
Wanneer ik voor morgen een reis plan van Breda naar Amsterdam krijg ik er elk half uur gewoon een IC Direct uit via Prinsenbeek en Lage Zwaluwe?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Aangepaste dienstregeling 18 januari 2018
Ja dat dusChrysa schreef:Morgen 0x overstappen naar Schiphol ipv 2x omdat de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] op Lage Zwaluwe stopt. *O*
Bij twijfel altijd klagen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
De reisplanner van NS zegt dat de ICd alleen in noordelijke richting als stoptrein rijdt tussen Breda en Dordrecht en in Lombardijen stopt. In zuidelijke richting kan ik de stoptreinstations niet terugvinden. :? De hafas-reisplanner zegt dan weer dat de ICd in noordelijke richting in Rotterdam Lombardijen stopt, maar in zuidelijk richting in Rotterdam Blaak. In die planner worden trouwens wel alle stations tussen Breda en Dordrecht aangegeven, in beide richtingen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Het grote wintertopic
Er van uit gaande dat de 900 dus zou moeten rijden, verklaar dit dan? Dit is voor morgenochtend van Rotterdam naar Amsterdam
6:57, 7:11, 7:28 en 7:41 zijn ICD’s en geen een rijdt.
6:57, 7:11, 7:28 en 7:41 zijn ICD’s en geen een rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
7:41 staat net niet in je overzicht, maar dat is een [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Het grote wintertopic
Die van 07.41 uur is inderdaad zo te zien de eerste IC Direct die tussen Rotterdam en Amsterdam rijdt. Dat is ook meteen de eerste IC Direct (200907) die uit Breda vertrekt om 06.39 uur en wordt omgeleid via de stopstations en Dordrecht. Waarschijnlijk is dat de reden dat die daarvoor niet rijden. Heb je weinig aan, maar ik denk dat dat de eerste gaat zijn.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Het grote wintertopic
Heel slim dit. Die van 7:41 gaat rijden onder Bengaalse omstandigheden en een paar honderd reizigers kunnen een claim van elk meer dan 10 euro in gaan dienen. Kansloos dit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic
Voor de volledigheid de bijbehorende serienummers:
Minder Intercity’s gehele dag
Alkmaar/Schagen – Amsterdam – Utrecht - 800
Utrecht - Sittard - 3500
Amsterdam - Eindhoven - 3900
Amersfoort – Deventer - 1500
Amsterdam – Den Haag CS - 2100
Amsterdam – Rotterdam/Breda, Intercity direct - 1000 (de 900 wordt omgeleid via Dordrecht)
Den Haag CS – Breda - 1100
Breda – Dordrecht - 2300
Dordrecht – Lelystad Centrum - 2400
Den Haag CS – Utrecht - (1)1700
Nijmegen – Utrecht – Schiphol - 3100
Rotterdam – Utrecht - 500 en 600
Minder Sprinters gehele dag
Almere – Hilversum - 14900
Amsterdam – Breukelen - 7400
Amsterdam – Hoofddorp - 5800
Amsterdam – Uitgeest - 4700
Arnhem – Nijmegen - 4400
Den Haag CS – Dordrecht - 5100/5000
Den Haag CS – Gouda Goverwelle - 6800
Den Haag CS – Leiden - 6300
Groningen - Assen - 6500
Nijmegen – Wijchen - 7600
Utrecht – Woerden - 6100
Minder Intercity’s/Sprinters spits
Vlissingen – Roosendaal: minder Intercity’s - 12200
Enkhuizen – Amsterdam: minder Intercity’s - 14500
Rotterdam – Gouda Goverwelle: minder Sprinters - 7700
Alphen ad Rijn – Leiden: minder Sprinters - 8900
Utrecht – Houten Castellum: minder Sprinters - 6500
Oss – ’s Hertogenbosch: minder Sprinters - 6700
Veenendaal C – Utrecht – Breukelen: minder Sprinters- 7300
Minder Intercity’s gehele dag
Alkmaar/Schagen – Amsterdam – Utrecht - 800
Utrecht - Sittard - 3500
Amsterdam - Eindhoven - 3900
Amersfoort – Deventer - 1500
Amsterdam – Den Haag CS - 2100
Amsterdam – Rotterdam/Breda, Intercity direct - 1000 (de 900 wordt omgeleid via Dordrecht)
Den Haag CS – Breda - 1100
Breda – Dordrecht - 2300
Dordrecht – Lelystad Centrum - 2400
Den Haag CS – Utrecht - (1)1700
Nijmegen – Utrecht – Schiphol - 3100
Rotterdam – Utrecht - 500 en 600
Minder Sprinters gehele dag
Almere – Hilversum - 14900
Amsterdam – Breukelen - 7400
Amsterdam – Hoofddorp - 5800
Amsterdam – Uitgeest - 4700
Arnhem – Nijmegen - 4400
Den Haag CS – Dordrecht - 5100/5000
Den Haag CS – Gouda Goverwelle - 6800
Den Haag CS – Leiden - 6300
Groningen - Assen - 6500
Nijmegen – Wijchen - 7600
Utrecht – Woerden - 6100
Minder Intercity’s/Sprinters spits
Vlissingen – Roosendaal: minder Intercity’s - 12200
Enkhuizen – Amsterdam: minder Intercity’s - 14500
Rotterdam – Gouda Goverwelle: minder Sprinters - 7700
Alphen ad Rijn – Leiden: minder Sprinters - 8900
Utrecht – Houten Castellum: minder Sprinters - 6500
Oss – ’s Hertogenbosch: minder Sprinters - 6700
Veenendaal C – Utrecht – Breukelen: minder Sprinters- 7300
Laatst gewijzigd door Mikos op wo 17 jan 2018, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
Is dit een overzicht van wat er vervalt? Volgens de reisplanner op http://www.ns.nl rijdt de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] juist tussen Utrecht en Maastricht. De s3900 rijdt tussen Enkhuizen en Amsterdam en tussen Sittard en Heerlen. De s2900 rijdt tussen Enkhuizen en Amsterdam en tussen Utrecht en Maastricht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Het grote wintertopic
Miste een enter, de 800 rijdt niet tussen Utrecht en Alkmaar/Schagen.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Het grote wintertopic
De [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] vervalt; de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] rijdt gewoon.Mikos schreef:Voor de volledigheid de bijbehorende serienummers:
Den Haag CS – Dordrecht - 5100/5000
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
Tussen Almere en Hilversum vervalt de hele dag zowel de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] als [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie]. Groningen - Assen is de [serie=Sprinter|2018|Assen - Groningen6200[/serie] en niet de s6500. De spits-IC Amsterdam - Enkhuizen is de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie].
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Het grote wintertopic
Update, inmiddels zou die van 6:28 ook gaan rijden, gevolgd door die van 7:41. Waarom in een halfuursdienst een gat van meer dan een uur ontstaat omdat het stormt is nog niet verklaardMikos schreef:Die van 07.41 uur is inderdaad zo te zien de eerste IC Direct die tussen Rotterdam en Amsterdam rijdt. Dat is ook meteen de eerste IC Direct (200907) die uit Breda vertrekt om 06.39 uur en wordt omgeleid via de stopstations en Dordrecht. Waarschijnlijk is dat de reden dat die daarvoor niet rijden. Heb je weinig aan, maar ik denk dat dat de eerste gaat zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten