Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Volgens mij wordt de IC Berlijn getrokken door een 1700. En de rijtuigen zijn geschikt voor 200 km/u dacht ik.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
We dwalen erg af, maar de rijtuigen rijden in Duitsland ook 200 achter een BR101. En, zoals al vaker aangehaald, de route Zwolle-Almelo via Nijverdal gaat niet, de capaciteit zit aan z'n max en de 1700 heeft geen atb-ng, en mag er dus niet eens komen...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, het is nog vroeg :@
Bij twijfel altijd klagen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nee, het past nu inderdaad niet tussen Zwolle en Wierden, maar de vraag was nu juist of het de moeite waard is in de lijn te investeren om het wél mogelijk te maken. En, back on-topic, de Keolis-treindienst zou er ook van kunnen profiteren. Met dubbelspoor kan er wellicht elk half uur een IC Zwolle-Enschede gaan rijden.
DB is van plan om nieuwe multicourante locomotieven aan te schaffen voor Amsterdam-Berlijn, dat is dus geen probleem.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
DB is van plan om nieuwe multicourante locomotieven aan te schaffen voor Amsterdam-Berlijn, dat is dus geen probleem.
Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Voorkeur en willekeur zijn nog twee verschillende dingen. Alle stellen moeten langs het toiletafzuigwagentje, en of het een driedelige trein is of een vierdelige trein maakt natuurlijk ook uit. :YDurashift schreef:Wordt dus tijd dat Keolis wél een eenduidige voorkeur opstelt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Hoe bedoel je dat met 'toiletafzuigwagentje'? Bedoel je de af te rangeren stellen OF beide stellen die na een slag aankomen in Enschede?
Maar je hebt een punt, ik roep (met een kwinkslag) ook maar 'makkelijk' vanaf de zijlijn. In de praktijk spelen meer zaken mee, zoals je al schrijft. :pos:
Maar je hebt een punt, ik roep (met een kwinkslag) ook maar 'makkelijk' vanaf de zijlijn. In de praktijk spelen meer zaken mee, zoals je al schrijft. :pos:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het autootje dat de toiletten leeg zuigt..
Daarnaast is natuurlijk ook de ruimte nodig om 'alvast' af te rangeren, of juist een trein deel langer te laten staan..
Daarnaast is natuurlijk ook de ruimte nodig om 'alvast' af te rangeren, of juist een trein deel langer te laten staan..
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
^^ Ja, ik begreep wel dat dit met een bepaald voertuig zou gebeuren. Maxim schrijft 'alle stellen'.. daarom vraag ik mij af of ook de stellen in dienst (met passagiers) bij vertrek uit Enschede eerst een stop bij dat voertuig moeten maken.. (lijkt mij niet, qua tijdsdruk..)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Maxim bedoelt gewoon, dat als je steeds hetzelfde stel wegrangeert, die andere nooit aan de beurt zou komen. T
Natuurlijk wordt een trein niet geleegd terwijl deze in dienst is.
Natuurlijk wordt een trein niet geleegd terwijl deze in dienst is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Men verwacht vandaag rond 15:30 uur weer te kunnen rijden op beide trajecten vanaf Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Inmiddels zegt Keolis 16:45, maar de komende ritten zijn al wel gecanceld in de NS app. Op een webcam in Zwolle is wel te zien dat de treinen die langs het Kampen-perron stonden wel weg zijn, die bij het Enschede-perron staan er nog.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Kampen reed om 14.30u alweer. Enschede-Zwolle lijkt nu ook weer op te starten.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Als de vertrektijd uit Hengelo gelijk zou blijven, zou je dan 15 minuten extra reistijd hebben, aangezien de IC-Berlijn nu juist in het andere kwartier rijdt dan de IC naar Hengelo. En tussen Den Haag/Rotterdam/Utrecht en Amersfoort rijdt weliswaar elk kwartier een IC, maar naar Hengelo niet. Je krijgt dan in Hengelo te maken met 20 minuten overstaptijd (de IC-Berlijn is iets langzamer tussen Amersfoort en Hengelo) in plaats van de korte overstap in Amersfoort. Dit kost dus in totaal 15 minuten extra. Voor Apeldoorn en Deventer volgt er ook extra reistijd, maar net ietsjes minder aangezien die nog de sprinter kunnen nemen.reisthijs schreef:Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat hangt af van de gekozen dienstregeling in 20juttemis, wat je nu doet is speculaaskoekjes uitdelenSuperGhost schreef:Als de vertrektijd uit Hengelo gelijk zou blijven, zou je dan 15 minuten extra reistijd hebben, aangezien de IC-Berlijn nu juist in het andere kwartier rijdt dan de IC naar Hengelo. En tussen Den Haag/Rotterdam/Utrecht en Amersfoort rijdt weliswaar elk kwartier een IC, maar naar Hengelo niet. Je krijgt dan in Hengelo te maken met 20 minuten overstaptijd (de IC-Berlijn is iets langzamer tussen Amersfoort en Hengelo) in plaats van de korte overstap in Amersfoort. Dit kost dus in totaal 15 minuten extra. Voor Apeldoorn en Deventer volgt er ook extra reistijd, maar net ietsjes minder aangezien die nog de sprinter kunnen nemen.reisthijs schreef:Ik zie niet waarom voor die doelgroep de reistijd toe zou moeten nemen als je in plaats van Amersfoort in Hengelo overstapt.Suus schreef:Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe.
(Vanuit Den Haag zou overstappen in Almere ook kunnen, vanuit Rotterdam kan je met IC direct naar Amsterdam).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Twee vragen:
1. Waarom is er een datalimiet van 30 MB op de WiFi?
2. Waarom zijn de toiletten tot 5 maart beperkt beschikbaar?
1. Waarom is er een datalimiet van 30 MB op de WiFi?
2. Waarom zijn de toiletten tot 5 maart beperkt beschikbaar?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die eerste zegt me niks, misschien hebben ze iets veranderd?
De tweede heeft te maken met de werkzaamheden in Zwolle. Hierdoor is het opstelterrein Zwolle Rangeer niet bereikbaar, waar zich ook de plek bevindt waar de toiletten geleegd kunnen worden. In Enschede is er geen plaats daarvoor, daar kan alleen met behulp van een tankwagen geleegd worden. En daar past ook maar de inhoud van hooguit twee treinen in, waarna er ergens geleegd moet worden. En dat is dan weer Zutphen of Zwolle dacht ik...
De tweede heeft te maken met de werkzaamheden in Zwolle. Hierdoor is het opstelterrein Zwolle Rangeer niet bereikbaar, waar zich ook de plek bevindt waar de toiletten geleegd kunnen worden. In Enschede is er geen plaats daarvoor, daar kan alleen met behulp van een tankwagen geleegd worden. En daar past ook maar de inhoud van hooguit twee treinen in, waarna er ergens geleegd moet worden. En dat is dan weer Zutphen of Zwolle dacht ik...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik vond het zo weinig dat ik een foto van mijn computerscherm heb gemaakt:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De verbindingssnelheid zal ongetwijfeld al zo laag zijn dat het voor sommige verbindingen onmogelijk is om 30 mb te verbruiken. Bijvoorbeeld op Zwolle-Kampen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 18 feb 2018, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Opzich werkt het internet goed en is de snelheid prima... al heb ik de laatste rijd wel meer dan 30mb van de wifi gebruikt tijdens 1 reis :?
Verder zijn er genoeg reizigers die niet eens op de verbindingspagina kunnen komen vanwege problemen met een of ander SSL certificaat
Verder zijn er genoeg reizigers die niet eens op de verbindingspagina kunnen komen vanwege problemen met een of ander SSL certificaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Een nfl meldt mij nu dat na deze 30MB de snelheid verlaagd wordt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja, dat heb ik ook gezien en herken ik van de RET, die dezelfde WiFi-provider hebben.cassie127 schreef:Verder zijn er genoeg reizigers die niet eens op de verbindingspagina kunnen komen vanwege problemen met een of ander SSL certificaat
Vergelijk het adres van ret.on.icomera.com maar met keolisnederland.on.icomera.com ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zo begint hun website........http://www.icomera.com/Icomera believes in a better future powered by a Connected Journey. A revolution in transport powered by high-performance wireless Internet and a range of services that run seamlessly through this connectivity.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De apparatuur zou trouwens hetzelfde zijn als in de Thalys.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zou best kunnen, hebben inderdaad ook Icomera: https://www.thalys.com/img/pdf/presse/r ... ervice.pdf (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Frans bedrijf intussen (vorig jaar mei gekocht door ENGIE).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten