Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Lijnvlaggen? Nooit van dat woord gehoord. De GVB lijnkleuren werkTen inderdaad heel anders, omdat er oorspronkelijk een logica in de lijnkleur zat, maar tegenwoordig is bij vele lijnen de logica w.b. lijnkleur ver te zoeken. Heden ten dage zijn de lijnkleuren op de tram misschien nog een klein beetje voor de herkenbaarheid, maar vooral uit nostalgie.
Edit: wat n-evo zegt dus, die was me voor.
Edit: wat n-evo zegt dus, die was me voor.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 21 jan 2018, 20:07
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik lees al een tijdje mee en vind het heel leuk om te lezen dat hier zoveel gedeeld wordt! :)
Verder dacht ik dat die lijnvlaggen bedoeld zijn voor mensen met autisme. Dat is tenminste wat een chauffeur mij uitlegde in Utrecht. Ik vind het verhaal hier achter niet zo vreemd. Ik weet dus niet of dit waar is maar raar klinkt het niet en dat maakt waarom wij als "gewone" reizigers dit misschien niet begrijpen.
Verder dacht ik dat die lijnvlaggen bedoeld zijn voor mensen met autisme. Dat is tenminste wat een chauffeur mij uitlegde in Utrecht. Ik vind het verhaal hier achter niet zo vreemd. Ik weet dus niet of dit waar is maar raar klinkt het niet en dat maakt waarom wij als "gewone" reizigers dit misschien niet begrijpen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hmm, maar waarom is dat dan handiger voor autisten dan een Lijnnummer?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die Amsterdamse lijnvlaggen waren toch voor analfabeten?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 21 jan 2018, 20:07
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
meer structuur? Ik heb dit ook alleen maar zo gehoord.... Goede vraag inderdaad!Mdk schreef:Hmm, maar waarom is dat dan handiger voor autisten dan een Lijnnummer?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
mijn ervaring met autisten is dat ze juist beter zijn met cijfers dan met kleuren. Maar de ene autist is de andere niet.Mdk schreef:Hmm, maar waarom is dat dan handiger voor autisten dan een Lijnnummer?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Voor kleurenblinden zijn ze in ieder geval niet ideaalChrysa schreef:Die Amsterdamse lijnvlaggen waren toch voor analfabeten?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Toen die lijnvlaggen ingevoerd werden noemden ze moeders van autisten nog 'koelkastmoeders', als men al bekend was met autisme. Dus neuh, voor hen zullen ze niet ontworpen zijn.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Mij is ook altijd wijsgemaakt dat die lijnsymbolen zijn ingevoerd omdat destijds het percentage analfabeten erg hoog lag in de stad.
Ik vind het persoonlijk een erg omslachtig systeem en eigenlijk te bizar voor woorden dat ze weer zo prominent terugkomen op gloednieuwe trams die vanaf 2019 gaan rijden. Wie lobbyt daar zo sterk voor dat het telkens weer lukt? Waarschijnlijk hetzelfde figuur die per se koersrollen op de M5 metro's wou.
Ze zouden voor de grap eens onderzoek moeten doen onder reizigers of ze lijnsymbolen bij het juiste nummer kunnen matchen en of ze het systeem kunnen uitleggen. Wat betekent een [/], [-] of [|]?
Ik vind het persoonlijk een erg omslachtig systeem en eigenlijk te bizar voor woorden dat ze weer zo prominent terugkomen op gloednieuwe trams die vanaf 2019 gaan rijden. Wie lobbyt daar zo sterk voor dat het telkens weer lukt? Waarschijnlijk hetzelfde figuur die per se koersrollen op de M5 metro's wou.
Ze zouden voor de grap eens onderzoek moeten doen onder reizigers of ze lijnsymbolen bij het juiste nummer kunnen matchen en of ze het systeem kunnen uitleggen. Wat betekent een [/], [-] of [|]?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Is ondertussen voor elkaar, zag ik.Durashift schreef:Dat wordt nog even de rijstroken / parkeervakken aanpassen om EV op te kunnen laden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zag gisteren toen ik op de A4 reed, op de Rijkerstreek toevallig een BRT Citea richting Plaza (proef)rijden en even later een R-net Citea die richting P 30 reed. Ben benieuwd hoever men nu is met de bouw van de laadstations op de verschillende plekken.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In de meest recente video van Stadsbus is de R-NET TCR 410 te zien. Rijdt deze permanent in AML of verving hij een dubbeldekker?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heel apart! Lijkt me inderdaad een vervangende bus, want TCR heeft n.m.m. geen andere (vaste) bussen en lijnen meer in AML dan de dubbeldekkers en lijn 346. Misschien dat Stadsbus hier meer van weet?
Edit: volgens OV-wiki hoort deze bus thuis in HWGO.
Edit: volgens OV-wiki hoort deze bus thuis in HWGO.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik had die video op 2 januari opgenomen, toen zat ik in een dubbeldekker, en die chauffeur klaagde dat al een aantal bussen stuk waren. De bus waar ik toen in zat had een kapotte achterdeur, dus iedereen moest er via 1 deurtje de bus binnenkomen/verlaten. Ik weet niet of de andere bussen ook defecten hadden, maar ik denk dat ze liever een goedwerkende, kleinere bus hebben, dan een grote, maar slecht werkende bus.
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat gaat pas enorm sloom!!Stadsbus schreef:Ik had die video op 2 januari opgenomen, toen zat ik in een dubbeldekker, en die chauffeur klaagde dat al een aantal bussen stuk waren. De bus waar ik toen in zat had een kapotte achterdeur, dus iedereen moest er via 1 deurtje de bus binnenkomen/verlaten.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja, het kwam zij de chauffeur omdat een jongen voor de ochtendspits de lucht er af had gehaald, en in de spits gaat iedereen weer klagen dat de bus te laat is, terwijl de chauffeur er niks aan kon doen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hmm, toen ik op 11 januari met lijn 346 reisde, verzocht de chauffeur ook al iedereen om gebruik te maken van de voordeur. :oStadsbus schreef:De bus waar ik toen in zat had een kapotte achterdeur, dus iedereen moest er via 1 deurtje de bus binnenkomen/verlaten. Ik weet niet of de andere bussen ook defecten hadden, maar ik denk dat ze liever een goedwerkende, kleinere bus hebben, dan een grote, maar slecht werkende bus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dan doen ze het goed daar :pos:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat moest ik ook al, 5 dagen nadat de concessie in was gegaan. :')
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
laatst zag ik 3 dubbeldekkers achter elkaar rijden die naar Amsterdam gingen.
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vanmiddag een 340 met op de display 'Mijdrecht Centrum' verdwaalt op.... Schiphol. Dook rond 1320u op uit de Abdijtunnel richting Plaza met passagiers erin _O- Denk een gevalletje 'afslag gemist' na Beukenhorst. Enfin, de eerste Inveco door de tunnel in 2018 is ook weer een feit
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geloof mij maar dat het niet de eerste iveco door de tunnel was.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Even een vraagje: worden de bussen wel regelmatig gewassen? Want ik zag laatst een 300 voorbij rijden en daar was de achterkant een en al stof je kon het lijnnummer helemaal niet zien
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Connexxion Haarlem zoekt nog vrijwilligers die de bussen van binnen en buiten willen schoonmaken.
Nee even zonder gein,
Ze moeten er inderdaad wel wat extra aandacht aan besteden
Nee even zonder gein,
Ze moeten er inderdaad wel wat extra aandacht aan besteden
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het mooiste zou zijn, als alle bussen, bij nat en druilerig weer zoals nu, dagelijks gewassen kunnen worden, maar dat is in de praktijk met 270 bussen geen haalbare kaart. Ik ga er van uit dat men bij CXX een soort wasschema heeft, waardoor elke bus, om de zoveel dagen aan de beurt is om door de wasstraat te gaan. Zeker de bussen, die voor een deel op de snelweg rijden.
Ik stond gisteravond laat op het Stadionplein te wachten op de 347, toen kwamen er ook verschillende (lijn 397) Solarisbussen langs, die erg smerig waren.
Overigens zag ik de afgelopen week, bijvoorbeeld een standaard Sternet Citaro op lijn 397 en een Sternet Citaro G (in R-net rood) op lijn 300. Dus CXX heeft waarschijnlijk op dit moment nog steeds wel meer dingen aan hun hoofd dan schone bussen.
Hoop dat dit binnenkort normaliseert, als eindelijk de ZE bussen gaan instromen.
Ik stond gisteravond laat op het Stadionplein te wachten op de 347, toen kwamen er ook verschillende (lijn 397) Solarisbussen langs, die erg smerig waren.
Overigens zag ik de afgelopen week, bijvoorbeeld een standaard Sternet Citaro op lijn 397 en een Sternet Citaro G (in R-net rood) op lijn 300. Dus CXX heeft waarschijnlijk op dit moment nog steeds wel meer dingen aan hun hoofd dan schone bussen.
Hoop dat dit binnenkort normaliseert, als eindelijk de ZE bussen gaan instromen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten