OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
RahimNS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door RahimNS »

Ik had vandaag dienst op 1641 van amersfoort naar deventer, en net voor apeldoorn kreeg de machinist een opdracht te rijden op zicht ivm met 3 paarden die langs het spoor liepen. De machinist vroeg me naar voren te komen en idd liepen er 3 paarden langs het spoor. Door langzaam op te rijden dreef de machinist de paarden met de trein op en liepen ze uiteidelijk zelf terug naar hun wei. Daar bleek het prikkeldraad kapot te zijn. We zijn samen uitgestapt en hebben het prikkeldraad provosorisch weer gemaakt. We liepen uiteindelijk 9 minuten vertraging op. Is weer eens wat anders dan reizigers controleren. Je moet echt van alle markten thuis zijn in dit vak :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Geert schreef:En het achterste treinstel werd dus afgekoppeld? ;-)
Maar dat splitsen met open deuren zie ik wel vaker gebeuren, zeker als het rustig is.
Ja, het achterste treinstel werd inderdaad afgekoppeld. En rustig wilde ik het niet noemen. Druk ook niet, maar wel waren bijna alle zitplaatsen bezet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Op Rotterdam Centraal werd de IC 1926 (Venlo --> Den Haag Centraal) aangekondigd met +15. Opzich niet zo raar, ware het niet dat ik exact om 9:37 uur ook een 1900 door Rotterdam Lombardijen zag scheuren. Volgens de doorkomsttijden zou dit de 1926 moeten zijn. Ik vraag me daarom af hoe hij ineens aan die +15 is gekomen.
Was die trein die je door Lombardijen zag scheuren dan niet de 1924 met +30 :P

Vanmorgen kwam door een vertraagde 2114 (6.44 Dordrecht -> Amsterdam C.) de 2214 (6.52 Dordrecht -> Amsterdam C.) wat vertraagd binnen en vertrok ook met +5. Dat leverde de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) ook weer +3 op, maar die liep het tot Rotterdam alweer aardig in: nagenoeg tegelijk met de sneltrein van 7 minuten eerder kwam 'ie daar binnen.
En ja, vervolgens viel m'n mond open van verbazing... het was serieus het achtste wereldwonder: ProRail Rotterdam kreeg de geniale ingeving IC voor de sneltrein te laten :o De CTA van Delft raakte er helemaal door van slag... er belandden nogal wat passagiers voor Leiden en verder in de 1916 doordat de sneltrein daar nog stond aangekondigd :wink:

Lang hebben ze dat goede idee niet volgehouden trouwens: vanmiddag werd er alweer een vertraagde sneltrein vlak voor de IC uit gestuurd terwijl die IC bij Schiedam en Delft al vrijwel stil staat als de sneltrein op tijd rijdt :roll:

Vanmiddag ook nog een raadselachtig iets... de 1963 (16.59 Den Haag HS -> Venlo) kreeg in Dordrecht geen veilig, heeft zelfs de Thalys van 10 minuten later nog voorgelaten en vertrok uiteindelijk met +10.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lionking
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 23:15

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Lionking »

Gister even Buitenpost - Eindhoven op en neer geweest, heenreis nergens last van maar de terugreis wel.
De City Night Line van 19.31 vertrok rond 36 en daarna kwam de IC naar Amersfoort Schothorst van 19.31 op hetzelfde spoor, ik heb die maar genomen aangezien ik anders nog langer had moeten wachten op mijn IC naar Enschede van 19.50. Ik vertrok om 19.49 en stond op een gegeven moment ook nog ergens stil. In Amersfoort aangekomen moest ik ook nog rennen om bij spoor 2 te komen (spoor 6 aankomst en de IC reed niet verder) om mijn trein naar Leeuwarden te halen. Deze bleef ook niet wachten op de IC naar Enschede dus gelukkig de goeie keuze gemaakt anders was ik een uur later thuisgekomen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend zag ik op station Leiden, zo tegen 10 uur, loc 1613 met de sprintertweetjes 2024 en 2026, die ingeklemd zaten tussen wat remwagens, voorbij stuiven :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daan »

Spoorkraan Obelix was rond 12:00 in Groningen op spoor 50 bezig met de voorbereidingen voor het hijsen van een wissel.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door BR628 »

Gisterenochtend in de 12522 voor het eerst de HC om horen roepen dat er stiltecoupés zijn en daar rekening mee gehouden dient te worden. Nu nog een keer in de treinen waar dat echt nodig is, want om kwart voor 7 is het gros van het zooitje ongeregeld wat lawaai maakt, nog niet in de trein te vinden :p
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Twee treinen eerder (12518) zat wel het type dat normaal herrie maakt en het ging op schoolreis zo te zien, maar ze waren nog niet helemaal wakker: in Gouda vergaten ze bijna uit te stappen ;-)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door BR628 »

Geert schreef:Twee treinen eerder (12518) zat wel het type dat normaal herrie maakt en het ging op schoolreis zo te zien, maar ze waren nog niet helemaal wakker: in Gouda vergaten ze bijna uit te stappen ;-)
Mja ok, in Gouda is het natuurlijk al wat later ;) Ik reis met de 125xx tussen Lw en Zl.. vandaar
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Mikos »

Mijn persoonlijke ervaring met de stiltezones is dat het daarbuiten over het algemeen stiller is dan in de stiltezone. Komt misschien ook omdat het dan meer opvalt, als iedereen stil is (op zich logisch), maar op de een of andere manier vind ik het in een gewone coupé een stuk rustiger.
Sinds ik daar achter ben gekomen, zit ik eigenlijk liever buiten de stiltecoupé. :|
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door air-bus »

Ik vind het heerlijk in de stiltecoupe, totdat er dan een paar kakelende kippen (vrouwen dus :wink: ) binnen komen, dan valt het extra op en ga ik me er extra aan storen.. :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

In Frankrijk wordt er actief op gewezen dat je stil bent of in ieder geval zachtjes praat door het personeel.
Zo werd er in ieder geval in alle treinen waar ik vorige week in zat omgeroepen je telefoon op trilstand te zetten (mode vibreur) en zag ik braaf bijna iedereen naar het balkon lopen zodra er gebeld moest worden. Iemand met een wat luide mp3 speler werd er door de conducteur ook vriendelijk op gewezen of het wat zachter kon.
Voor zover ik zag zijn er daar geen stilte zones overigens, maar geld het min of meer voor de hele trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Het wissel naar spoor 5 in Dordrecht lijkt nu de werkzaamheden in Zeeland aan de gang zijn blijkbaar een levensgevaarlijk monster te zijn waar de treindienstleider zover mogelijk uit de buurt moet blijven... er vertrekken deze maand iets van drie treinen per dag van dat spoor 5! En die trdl's maar klagen dat Dordrecht zo krap in z'n perrons zit...

Vanmiddag liep de 1963 (16.59 Den Haag HS -> Venlo) maar weereens +4 op door het wachten tot de 5163 (17.26 Dordrecht -> Roosendaal) vertrokken was van spoor 4, terwijl 'ie dus met gemak op 5 had kunnen binnenkomen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen had Sneltrein 2233 (Amsterdam Centraal --> Breda, v. 9:24 uur vanaf Rotterdam Centraal) +15 aan z'n broek. Vermoedelijk door de storing bij Schiphol, waardoor er treinen omgeleid werden via Haarlem. In Dordrecht had hij nog steeds +15 en daarom werd hij hier opgeheven. Opzich logisch, want met een kering van 10 minuten in Breda zou hij bij vertrek richting Amsterdam nog steeds vertraging hebben. Wel irritant voor mensen van en naar Breda-Prinsenbeek. Die mogen dus omreizen via Breda. Voor mensen naar de andere stations maakte het niet zoveel uit. De stoptrein en de IC zaten er vlak achter. Voor de mensen richting Dordrecht is het wel vervelend. :?

Verder stapte ik vanmiddag op Utrecht Centraal in IC 2042 (Arnhem --> Den Haag Centraal, v. 13:29 uur vanaf Utrecht Centraal). Hiermee wilde ik naar Gouda gaan en vanaf daar met IC 2842 naar Rotterdam gaan. Maar, toen ik net zat in de ICRm kreeg ik al slecht nieuws te horen. Er was een technisch mankement en daardoor zou de trein iets later vertrekken. Ik bleef toch nog even zitten, omdat de trein toch een lange wachttijd heeft in Utrecht en ik nog meer dan een half uur speling had. Maar, toen de 2842 om 13:33 uur wegreed kwam er meer slecht nieuws. Er moest een storingsmonteur bij komen en daardoor zou het nog minimaal 10 minuten duren. Hier had ik geen trek in en daarom ben ik maar niet via Gouda, maar direct met IC 21742 (Enschede --> Rotterdam Centraal, v. 13:48 uur vanaf Utrecht Centraal) naar Rotterdam gegaan. Hierin had ik ook nog eens ICMm 4016, dus een goede keuze. :)
Toen ik wegreed met de 21742 stond de 2042 er nog steeds. Hij had toen dus +20 en ik denk dat het mankement niet verholpen is, want op de trein waarop de 2042 keert is volgens Somda Plan T 526 gesignaleerd.

Tussen Gouda en Rotterdam Alexander kreeg ik overigens nog controle en toen vroegen 2 vrouwen aan de conducteur of het niet saai werd om elke keer 'bedankt' te zeggen nadat hij een kaartje gezien had. Hierop antwoorde de conducteur dat hij elke dag papegaaienvoer als ontbijt krijgt. :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vergat deze nog... Plan V 864 van Arriva klonk als 'n opstijgende straaljager toen 'ie van spoor 16 in Dordt vertrok om naar spoor 15 te rangeren ter versterking van de 32567 (18.07 -> Geldermalsen). Lijkt me niet gezond...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

Vandaag was het weer eens een bende jammergenoeg :( . De trein die om 17.20 uit Ut naar Gn vertrekt (de beruchte VIRM-trein) had een vertraging van 10 minuten, volgens de omroep doordat in Den Haag C er een storing in het materieel zat. Je zou zeggen dat dit grotendeels in te lopen valt onderweg, maar het werd alleen maar erger. Te Amersfoort had de 140 de aansluiting overgenomen :shock: , maar toen deze weg was bleven wij nog een behoorlijke tijd aan het perron staan. Toen we eindelijk wegmochten, werd het filerijden tot 't Harde: we zaten achter een goederentrein, die weer achter de stopper naar Zwolle zat. Bij 't Harde werd de cargo pas aan de kant genomen, tot die tijd steeds langzaam gereden. Uiteindelijke vertraging was 30 minuten, maar doordat mijn aansluiting wegwas werd dat voor mij +60.

Wat ik mij afvraag: zou het in Putten niet mogelijk geweest zijn de cargo op het inhaalspoor te laten wachten, of het ding gewoon in Amersfoort te laten wachten totdat de IC voorbij is :S .
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Trein-O-Fiel schreef:of het ding gewoon in Amersfoort te laten wachten totdat de IC voorbij is :S .
Wil jij niet zulke enge dingen zeggen jongeman. :shock:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door JeePee »

Trein-O-Fiel schreef:Wat ik mij afvraag: zou het in Putten niet mogelijk geweest zijn de cargo op het inhaalspoor te laten wachten, of het ding gewoon in Amersfoort te laten wachten totdat de IC voorbij is :S .
Volgens mij zijn sommige cargo's te lang voor Putten. En vergeet niet, tot 't Harde regelt de TRDL Amersfoort alles. Daar is inmiddels genoeg over gezegd 8-)
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door air-bus »

Je zat toch achter de stopper ook? Dan had het toch niet uitgemaakt of de cargo aan de kant was gegaan, had je 2 kilometer verder weer achter de stopper gezeten..?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Mikos »

Putten is sowieso een beetje berucht wat dat betreft; Twee weken geleden met een IC van Amersfoort naar Zwolle die ook +10 had in Amersfoort ook achter een goederentrein aangehobbeld. In Amersfoort zag ik dezelfde goederentrein optrekken, terwijl wij net aankwamen. Volgens de machinist was door de TRDL beloofd dat we in Putten langs de goederentrein mochten. Net na Putten deed de machinist zijn verhaal dat men zich natuurlijk niet aan de belofte gehouden had en we tot Zwolle achter het ding aan zouden hobbelen. Dat werd dus +20 bij aankomst in Zwolle... :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag stond er een vlaflip met banaan aan de kant op spoor 7 in Dordrecht... dat spul komt hier al allesbehalve dagelijks, maar dat 't er buiten dienst staat is nog zeldzamer. Ook was de VST 07-1 op 't emplacement aan het rondrijden.

Bij het Dordtse loket ook nog een mooi tafereeltje... een Engelse toerist kocht een kaartje naar Bergen op Zoom en werd toen 'ie wegliep teruggeroepen door de begeleider van de servicemedewerker in opleiding die achter de balie zat. Bleek 'n foutje... de begeleider was vergeten dat het vervangend busvervoer pas na Bergen op Zoom was en een printje met de gewijzigde tijden dus niet echt relevant was :P

M'n blik viel daar ook nog op de waarschuwing dat het rolluik voor de avonduren geen klembeveiliging had. Blijkbaar hebben ze er praktijkervaring mee, want de volgende regel schreef "als er iets onder staat, zoals pinapparaten, is dat gegarandeerd plat" :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Vanochtend alweer 2 lekker vrolijke conducteurs in de Benelux die rond 08:15 vanaf Schiphol vertrekt. Bij de kaartcontrole was één ervan blij dat ie door mijn NS Businesscard met de Railpocket mocht gaan "spelen", en even later voor Rotterdam zat hij lopend door de trein het omroepbericht van zijn collega na te synchroniseren met een verveelde blik. :lol:

Overigens had deze trein loc 1189 aan de voorkant, vóór de stuurstand gekoppeld, de achterkant werd dus gewoon gevormd door een ICRm B'tje.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door JeePee »

2 van de 4 treinen die voor de 9100 (stoppert Zl - Gn) nodig zijn reden met ICM vandaag. Verder werd er voor de 500 van 15.46 naar Rtd en Gvc uit Zl een viertje bijgeplaatst (rond 15.30 er neer gezet). 15 minuten later kwam het omroepbericht dat dit stel niet zou rijden en dat men in de overige stellen moest gaan zitten. Zal wel defect zijn geweest. Als laatste nog een defectje voor de 10700 van 18.50 uit Zl naar Lw. Trein werd opgeheven en de 10500 van 19.20 reed als stoptrein om de reizigers toch op de tochtgaten onderweg er uit te kunnen zetten. Tot zover wat ik kon zien vanaf het werk 8-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

De enige 2 GTWs die vanavond tussen Leeuwarden en Groningen pendelden hadden allebij een defect: eentje heeft een defecte deur, wat met de hoeveelheid deuren in een GTW vervelend kan zijn, bij het twede stel doen de displays het niet. Overigens al de hele dag zo. Waarom ze op een zaterdagavond dan niet even een paar andere stellen kunnen pakken?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Mijn 2200 van 18.10 uit Amsterdam C richting Breda had een defect aan het materieel... Om 18.10 werd omgeroepen dat we voorlopig niet zouden vertrekken vanwege een storing. Om 18.15 werd gemeld dat er een storingsmonteur bij werd gehaald en om 18.20 volgde het bericht dat ook hij het niet op kon lossen en de trein niet meer zou gaan rijden. Dus ging ik maar met de 2100 van 18.29 naar Leiden...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten