(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Het is in ieder geval een stuk duidelijker dan zo'n klein blauw bordje bovenop de haltepaal. :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

Reizigers die vanochtend met de Randstadrail van Hofplein naar Laan van NOI wilden hadden weer een flinke vertraging, wegens een defect voertuig reed de Erasmuslijn met 20 minuten vertraging. Ik kwam daardoor zeker een kwartier te laat op school :evil:

En in lijn 37 vanmiddag zat een wel zeer asociale jongen achterin, hij zat luidruchtig te boeren en de muziek was in de hele bus te horen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ardan »

Vanmiddag heb ik eens een ritje met lijn 4 gemaakt, die sinds een paar weken elk uur doorrijdt van Deventer naar Raalte ipv tot Heeten. Een niet erg zinvolle verbinding, aangezien de 165 een rechtstreeksere route rijdt en ook nog eens dubbel zo vaak. De verlenging is puur voor die anderhalve man en een paardenkop die van Heeten naar Raalte willen.
Maar in ieder geval, ik had een alliance, cxx nummer 2860 geloof ik. In ieder geval een 2800je. Zo een heb ik in Deventer wel vaker, maar nu zag ik een lichtkrant met ledjes achter het groene scherm hangen, en die deed het ook nog! Alleen jammer dat dat groene scherm er juist net voor hing, en je alleen bij een lange haltenaam een paar lettertjes van het scherm erachter kon zien.
En ook Marion klonk ineens iets anders dan dat ik van daar gewend ben: nu sprak ze 'volgende halte' een stuk hoger en sneller uit, zoals je dat in het westen hoort. Is er een bus ergens anders vandaan geplukt en hier beland?
Ik doe ook maar wat
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

Op de stadsdienst Leeuwarden rijdt een Lion's City vanavond. Vertrok om 20:00 op lijn 1 naar Westeinde. Weer eens wat anders dan een rambassador of een grasmaaier.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zat ik onderweg van werk naar station in een BRU-Amba op lijn 77 ri. Bilthoven die tijdens het halteren bij het Anne Frankplein werd ingehaald door... een BRU-Amba op lijn 77 ri. Bilthoven. Volgens mij klopt daar iets niet :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag reed er na een paar maanden weer eens een gelede bus van TCR op Arriva-lijn 172 (Rotterdam Zuidplein - Oud Beijerland v.v.) en wat voor eentje. Het was namelijk deze TCR 397 :) :
Afbeelding

Het was alleen goed zoeken totdat ik zag dat deze op lijn 172 zat. Als bestemming stond er Duinhoeve (ligt volgens mij in Renesse), als lijnnummer aan de achterkant 136 en aan de zijkant stond niks. Er hing wel een klein briefje op de voorruit, maar dat was niet te lezen. Ook stopte de chauffeur bij een halte ernaast op het Zuidplein (dus D i.p.v. C), maar doordat hij riep naar de passagiers bij halte C dat dit lijn 172 was kwam ik erachter...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Lijn 44 rijdt in Diemen tijdelijk een omleiding. Hierin zit richting Diemen Noord een heel scherpe bocht, die ook nog eens vanuit een halteinham genomen dient te worden, en waar ook nog een vluchtheuvel de bewegingsruimte voor de bus beperkt. De straat die daarna volgt (zo'n 2 kilometer lang) is al erg lang niet meer onderhouden, en ligt vol schots en scheef liggende klinkers met overal wildgeparkeerde auto's. Woensdag moest een bus door het gezigzag langs de auto's opeens vol in de remmen voor een voorrang nemende auto die de bus niet had opgemerkt, waarbij meerdere passagiers gewond raakten, de straat afgezet moest worden en er inzet van ambulances nodig was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Kwam net op het Europaplein in Utrecht een dubbelgelede bus tegen die naar de garage gesleept werd... da's toch best 'n lange combi :cool:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

Om 15:25 ongeveer reed er een Arriva O408 op de Europaweg west in Assen richting het station. Ik vermoed een versterking van de 319, maar kan ook wat anders zijn. Ze zijn er dus nog wel ;)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag afgelopen week Amba 8552 op lijn 370 (Amsterdam Marnixstraat - Alphen a/d Rijn)!

Verder meen ik ook een Amba gezien te hebben op lijn 80/82 ri. Zandvoort/IJmuiden op de de Vlugtlaan, vanavond. Met LED-displays dus 8429 of hoger (of uiteraard ex-hermes).

Dan last but not least: het valt me al een aantal weken op dat Schiphollijn 197 tot Amsterdam Leidseplein gaan i.p.v. Amsterdam Marnixstraat voorheen. Waarom is dat? Op het Leidseplein (en omstreken) is toch geen fatsoenlijke keervoorziening.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Op de bus staat Leidseplein of de bus keert daar ook echt? Als het op de bus staat snap ik dat wel, beter te begrijpen voor toeristen, alhoewel die bus meestal Amsterdam Centrum filmt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Een toerist begrijpt denk ik alleen Leidsesquare :|
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Vinny »

Dan last but not least: het valt me al een aantal weken op dat Schiphollijn 197 tot Amsterdam Leidseplein gaan i.p.v. Amsterdam Marnixstraat voorheen. Waarom is dat? Op het Leidseplein (en omstreken) is toch geen fatsoenlijke keervoorziening.
Het kan zijn dat men tegenwoordig een rondje Leidseplein - Elandsgracht - Nassaukade rijdt. Dat kunstje heeft men in het verleden ook wel eens uitgehaald. Maar goed: Ik kan nu geen enkele aanleiding verzinnen waarom ze niet op Marnixstraat-busstation keren, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

Is een filmtekst, hij rijdt gewoon door naar de Marnixstraat.

Gisteren zag ik in Bos en Lommer een Alliance (2545 meen ik) op de 82 naar IJmuiden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Is een filmtekst, hij rijdt gewoon door naar de Marnixstraat.
Ah, vandaar... vind het wel heel curieus dat ze wat anders filmen dan de daadwerkelijke bestemming :|. Doe dan: Marnixstraat via Leidseplein, als je toeristen wilt lokken.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

tsov schreef:Gisteren zag ik in Bos en Lommer een Alliance (2545 meen ik) op de 82 naar IJmuiden.
Komt-ie nu mee. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
tsov schreef:Is een filmtekst, hij rijdt gewoon door naar de Marnixstraat.
Ah, vandaar... vind het wel heel curieus dat ze wat anders filmen dan de daadwerkelijke bestemming :|. Doe dan: Marnixstraat via Leidseplein, als je toeristen wilt lokken.
Op het Schiphol Sternet is het heel gebruikelijk dat de bestemming die de bus filmt anders is dan de werkelijke bestemming. De lijnen die Schiphol Plaza filmen, komen bijna nooit onder dat lijnnummer aan op Schiphol Plaza, maar worden al een andere lijn op P30 of P40, zodat op Schiphol Plaza het nieuwe lijnnummer en bestemming al wordt gefilmd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

In Utrecht was het ook de normaalste zaak van de wereld. Lijn 11 filmde altijd Centrum als-ie van de Uithof kwam (eindbestemming was en is Utrecht Centraal) en lijn 13 rijdt altijd naar Stadion, terwijl die toch echt een halte verder eindigde (Kromhoutkazerne).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Lijn 11 filmde vroeger van alles. Centrum, Centraal Station, Utrecht Centraal, het kwam alle drie wel voorbij :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Tja, en ook hier in Dordt is het de normaalste zaak van de wereld... lijn 10 filmt altijd "Centraal Station" terwijl 't in de spitsuren al bij halte Centrum lijn 2 naar Dubbeldam wordt. Overigens komt zo nu en dan ook "10 Dubbeldam" voor.

En met het materieel gaat het hier ook lekker... de Arriva 727 is vanavond rond 19.00 uur van de dienst gehaald nadat passagiers hadden geklaagd over een brandlucht. De chauffeur durfde het daarop niet meer aan nog verder te rijden met deze bus, vooral omdat hij ook degene was die de 729 bestuurde op het moment dat die deels uitbrandde.
Verder rijdt de Arriva 728 nog rond met een lekke uitlaat en had de Arriva 6295 een grote bout in één van de banden zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009 2

Bericht door Ruben »

Net weer iets dat ik nog nooit heb gezien, ik dacht waarom rijdt die gast zo ver door: 4 gekoppelde zilvermeeuwen op de 53, kerend als 54 :-D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Meltrain »

En dat was in juli (ook al)? ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ruben »

Ehm ja beetje jammer weer, had het in het verkeerde topic geplant. Zat op mijn mobiel te tikken dus daar is het ergens misgegaan, had op het eerste beste BTM topic geklikt. Heb het ff verplaatst :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

Dat was zeker i.v.m. voetbal? Ajax speelde thuis. Heb er ook nog nooit 4 gezien.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Ik zag net op de buffer van Utrecht Centraal een Caetano staan met op het display "50 Wageningen Busstation". Overgekomen uit Delft?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten