Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door theicmm »

De 1651 van Pouw zag ik gister rijden bij de Schiphol Plaza als Bastion hotel shuttle.
https://www.flickr.com/photos/yannick25 ... 9hZ-YNCk9r
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ovVeluwe »

Dan rijden er nu dus 2 (ex-)Syntus Setra's rond op Schiphol. :lol:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Zag net de 1811 rijden op de 102 richting Utrecht CS
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Ja, en? Dat is toch gewoon een VDL Citea?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

De 1811 is een roseo. (of hoe je het ook schrijft.)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

Volgens onze good old Wiki is dat een Rosero First. :wink:
En dan nog, een Citea op lijn 102 is toch ook best bijzonder?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

's ochtends rijdt er ook altijd een Setra op lijn 85.
Best leuk om te zien die omloop :)
En om 07.50 altijd automatisch een citea op de 280
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Niet altijd, heb 's ochtends al vaak zat een Amba op beide Utrechtse omlopen gezien. In het weekend wel Setra's op 5/83/85 gezien.

Op die omloop 280 die rond 7.50 uur Veenendaal uit rijdt zat vanmorgen idd een Citea, die bus doet de 280 heen en weer (had 'm vanmorgen nog naar Veenendaal toe).
Ook weleens een Setra op die omloop gezien trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Zat jij in de Citea vanmorgen? Ik wel :D Jij reist toch altijd met X80 nu?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Bijna altijd, maar was vanmorgen laat en 280 van Amersfoort naar de Korte Dreef met overstap op de X80 uit Rhenen vormt m'n kwartiersdienst naar De Klomp :)
Zal je net zien dat vanmorgen die X80 +6 had, maar was nog altijd sneller dan op de volgende X80 uit Amersfoort wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.
Tegenwoordig rijden er in de avonduren sowieso Rosero's op de 102.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Is dat planmatig? Of rijden er ook Setra's in de avonduren op lijn 102? Het is natuurlijk ook zo dat die rosero's in de avond op de 102 terechtkomen omdat ze dan doorrijden als stadslijn 3/5 richting Molenvliet.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.
Laatst gewijzigd door Ronald op vr 26 jan 2018, 16:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Volgens de achterzijde van de bus kunnen ze maximaal 70.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Ok, dat verklaart het wel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

Wat hebben die Setra's veel beenruimte na de uitstapdeur. :o
Het gevoel werd nog versterkt op omdat ik erna in een Ambassador van U-OV zat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ook ten opzichte van de Citea's is de beenruimte in die Setra's immens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

De beenruimte is nog het grootst bij de eerste stoel aan de niet-deurzijde achter de achtste deur van de 1640 - 1645, daar kan je je benen strekken zonder ergens tegen aan te stoten. 8)
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Ronald schreef:
Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.
Op welke rit en op welke lijn zat je dan in de 1900?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Ik geloof dat Ronald van de 2 gebruik maakt. Ik heb de elektrische bussen al op de meeste stadslijnen en de 17 en 217 zien rijden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Ik ben vooral benieuwd naar de specifieke rit.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

De laatste weken rijdt er regelmatig een BYD op omloop 50105 (op de onderstaande ritten):

Code: Selecteer alles

76 05.25 Amf Zeldertseweg 05.31 Bsn Haarbrug-Noord
76 05.31 Bsn Haarbrug-Noord 06.00 Amf Centraal Station
17 06.05 Amf Centraal Station E 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst
17 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst 06.42 Amf Centraal Station
2 06.46 Amf Centraal Station F 06.59 Amf Het Rode Hert
2 06.59 Amf Het Rode Hert 07.22 Amf Centraal Station
6 07.26 Amf Centraal Station H 07.38 Amf Ganzenstraat
6 07.38 Amf Ganzenstraat 08.02 Amf Centraal Station
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de 1640 - 1645 met vier stoelen minder uit te rusten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten