Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Bericht door webguy »

JWM schreef:Voor buitenlandse vervoerders is de Nederlandse OV-markt nauwelijks interessant. De marges zijn laag en de echt interessante percelen zoals het stadsvervoer in de grote steden en het hoofdrailnet zijn niet eens vrijgegeven.
Dat het geen vetpot is in Nederland begrijp ik. Maar waarom lukt het dan wel in Duitsland om concessies uit te delen waar max 4 railbusjes op rijden? Dat kan ook nooit een vetpot zijn...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Bericht door JWM »

Ik kan me niet voorstellen dat er buitenlandse partijen naar Duitsland trekken speciaal voor die ene concessie van 4 railbusjes :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Bericht door Wubbo »

Ik blijf van mening dat je een veel beter product neer kan zetten als je de vervoerder de vrijheid geeft om te komen met innovatieve dingen in dienstregelingen, vervoersvormen en kaartsoorten. Wanneer komt eens iemand op het idee om een vervoerder af te gaan rekenen op de groei van het aantal reizigerskilometers, betere klantwaardering, betere reispunctualiteit en een of andere leuke parameter voor de ontsluiting van landelijke gebieden. Dit alles tegen een bepaalde zak geld natuurlijk. Dan gaan we pas echt praten, en dan wordt het pas echt leuk. Ik ben ervan overtuigd dat de expertise over hoe je reizigersgroei krijgt bij de vervoerders hoort te zitten (en zit), en niet bij de overheid of een adviesbureau.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Dan gaan we pas echt praten, en dan wordt het pas echt leuk.
Dan komen we pas toe aan de kern van waar dat hele privatiseringsgezeik om begonnen is, bedoel je.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Dan komen we pas toe aan de kern van waar dat hele privatiseringsgezeik om begonnen is, bedoel je.
Precies, hoe het het volk door de strot is gedouwd. Op alle terreinen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Bericht door deadlock »

Gebeurde dat niet al in de vorm van bonussen als er goed gepresteerd werd?

Er staat me iets van bij dat Connexxion vorig jaar ergens een boete en een bonus tegelijkertijd kreeg namelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle

Bericht door Suus »

In de concessiegebieden van de ROA zijn er bonus/boete regelingen, daar worden boetes uitgeschreven en bonussen uitgedeeld door de concessieverlener, die bedragen worden bij elkaar opgeteld en opgeeist of uitgekeerd door de ROA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten