Volgens berichten op twitter een week. Op 17/18 februari zijn er spoorwerkzaamheden bij Blaak dus ik kan me voorstellen dat het museum dan in de weg zou staan. Of het rijtuig nog ergens anders te zien zal zijn na die datum weet ik niet, in de eerste berichten had de RET het ook over open dagen, maar ik heb nog geen programma gezien.intercity02 schreef:Hoelang blijft hij bij station Blaak staan?Suus schreef:De enige overgebleven metro van het type M komt komende week terug op het metronet.
https://www.ad.nl/rotterdam/bijna-klaar ... ~ae75e4d6/
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Er is gedoe in Vlaardingen.
De RET wil van 30 juni tot en met 28 augustus de sporen van tram 24 vervangen. Vlaardingen wil dat niet zolang de Hoekse Lijn niet open is. Maar de RET zegt dat het echt niet anders kan, omdat er geen plek is in de planning van 2019.
https://www.ad.nl/rotterdam/vlaardingen ... ~abe1fd28/
De RET wil van 30 juni tot en met 28 augustus de sporen van tram 24 vervangen. Vlaardingen wil dat niet zolang de Hoekse Lijn niet open is. Maar de RET zegt dat het echt niet anders kan, omdat er geen plek is in de planning van 2019.
https://www.ad.nl/rotterdam/vlaardingen ... ~abe1fd28/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Weten jullie waarom er weer bushalte-bordjes op de Rotterdamseweg in Delft staan? Ze staan eigenlijk op de plekken van de oude haltes van Lijn 40 (pre busbaan). Komen er weer bussen op de Rotterdamsweg?
Heb de vraag ook in de Haaglanden sectie gezet, omdat Delft daar ook onder valt.
Heb de vraag ook in de Haaglanden sectie gezet, omdat Delft daar ook onder valt.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maakt de RET maar plek. Omwisselen met iets uit 2019 een jaar naar voren halen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Lijn 40 krijgt een omleiding, dit staat op de website van de Rotterdamse Elektrische Tram N.V., afgekort R.E.T. N.V., wel met een klein tekstfoutje...MLouter schreef:Weten jullie waarom er weer bushalte-bordjes op de Rotterdamseweg in Delft staan? Ze staan eigenlijk op de plekken van de oude haltes van Lijn 40 (pre busbaan). Komen er weer bussen op de Rotterdamsweg?
Bus lijn 40 - Afsluiting OVbaan Mekelpark TU Delft
Richting: Rotterdam Centraal, Station Delft
I.v.m. een afsluiting OVbaan Mekelpark TU Delft rijdt buslijn 40 van 5 feb 5:00 uur t/m 13 april een gewijzigde route en heeft vervallen haltes.
Vervallen haltes bus 40 beide richtingen:
- TU Aula
- TU Mekelpark
- TU Sport & Cultuur
- TU Kluyverpark
- TU Technopolis
Vervangende haltes bus 40 richting Rotterdam Centraal:
- Rotterdamseweg thv Porceleyne Fles (tijdelijke halte)
- Rotterdamseweg voor Cornelis Drebbelweg (tijdelijke halte)
- Rotterdamseweg voor Balthasar vd Polweg (tijdelijke halte)
- Rotterdamseweg voorbij Kluyverweg (tijdelijke halte)
- Rotterdamseweg nabij Heertjes laan (tijdelijke halte)
Vervallen haltes bus 40 richting Delft:
- Rotterdamseweg voor Heertjeslaan (tijdelijke halte)
- Rotterdamseweg voor Kluyverweg (tijdelijke halte)
- Rotterdamseweg voor Balthasar vd Polweg (tijdelijke halte)
- Rotterdamseweg voor Cornelis Drebbelweg (tijdelijke halte)
- Jaffalaan na Rotterdamseweg (tijdelijke halte)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En de 174 gaat die periode via de Schoemakerstraat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Rotterdam Alexander wordt trein- én metrostation
NS en RET gunnen verbouwing aan aannemer Averesch
NS gunt, mede namens RET en ProRail, aannemer Averesch de verbouwing van station Rotterdam Alexander. Naar verwachting gaat in april 2018 de eerste schop in de grond. Doel is om in de zomer van 2019 klaar te zijn. Dan zijn het trein- en metrostation onder één dak gevestigd. Het project is een samenwerking tussen RET, ProRail, Gemeente Rotterdam, De Verkeersonderneming en NS. De projectleiding is hierbij in handen van NS. Het project wordt mede gefinancierd door MRDH en het ministerie van I&W.
Comfortabel overstappen
Station Rotterdam Alexander wordt dagelijks gebruikt door zo’n 37.000 bus-, metro- en treinreizigers. Na de verbouwing stappen zij snel en comfortabel over tussen OV-vervoerders en taxi, fiets en auto. Het verbouwde station kenmerkt zich door openheid en het gebruik van veel glas. De liften op het station worden vernieuwd en transparant gemaakt. Door het winkelaanbod en de voorzieningen is het op het nieuwe station Rotterdam Alexander straks prettig vertoeven. Ook de stationsomgeving wordt aangepakt, zodat de omgeving en het station op elkaar aansluiten.
Meer informatie
Gedurende de verbouwing houdt het gezamenlijke projectteam geïnteresseerden op de hoogte via de website http://www.stationrotterdamalexander.nl.
NS en RET gunnen verbouwing aan aannemer Averesch
NS gunt, mede namens RET en ProRail, aannemer Averesch de verbouwing van station Rotterdam Alexander. Naar verwachting gaat in april 2018 de eerste schop in de grond. Doel is om in de zomer van 2019 klaar te zijn. Dan zijn het trein- en metrostation onder één dak gevestigd. Het project is een samenwerking tussen RET, ProRail, Gemeente Rotterdam, De Verkeersonderneming en NS. De projectleiding is hierbij in handen van NS. Het project wordt mede gefinancierd door MRDH en het ministerie van I&W.
Comfortabel overstappen
Station Rotterdam Alexander wordt dagelijks gebruikt door zo’n 37.000 bus-, metro- en treinreizigers. Na de verbouwing stappen zij snel en comfortabel over tussen OV-vervoerders en taxi, fiets en auto. Het verbouwde station kenmerkt zich door openheid en het gebruik van veel glas. De liften op het station worden vernieuwd en transparant gemaakt. Door het winkelaanbod en de voorzieningen is het op het nieuwe station Rotterdam Alexander straks prettig vertoeven. Ook de stationsomgeving wordt aangepakt, zodat de omgeving en het station op elkaar aansluiten.
Meer informatie
Gedurende de verbouwing houdt het gezamenlijke projectteam geïnteresseerden op de hoogte via de website http://www.stationrotterdamalexander.nl.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik las de titel en mijn eerste reactie was. No shit scherlock.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Trein- en metrostation, hmm? Nu weet ik dat Alexander geen Zuidplein of Capelsebrug is, maar er worden zo weinig woorden aan vuil gemaakt dat ik maar hoop dat er voor de bussen ook nog iets moois in het verschiet ligt. De ruimte die een busstationnetje kost, kun je natuurlijk veel beter te gelde maken met nog meer winkel- en kantoorruimte...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Jawel, dat busperron zal wel in de blote buitenlucht blijven.. en dus geen onderdeel van onder één dak zijn.. (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Heeft allemaal veel te lang geduurd dit, Alexander is nu een draak van een station met die sneltramoverweg dwars op de belangrijkste overstap en bovendien oogt het allemaal niet meer zo proper. Goed dat er nu eindelijk eens iets meer gaat gebeuren dan een likje verf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zat er aan te komen, maar gaat een hoop overlast geven :(De RET vervangt in twee fasen de tramrails naast Rotterdam Centraal. Dit heeft gevolgen voor bijna alle tramlijnen.
Fase 1: maandag 26 februari t/m zondag 18 maart
> Tussen Rotterdam Centraal en Kruisplein rijden geen trams
> Alle tramlijnen rijden een omleiding, m.u.v. tramlijn 2
> Tramlijn 4 rijdt in twee delen: Molenlaan – Rotterdam Centraal perron D en tussen Beurs - Marconiplein
> Tramlijn 8 rijdt in twee delen: Kleiweg – Rotterdam Centraal en tussen Beurs - Spangen
> Maak gratis gebruik van deelfiets Mobike
Fase 2 vindt plaats van maandag 19 maart t/m zondag 1 april. In de volgende nieuwsbrief meer informatie over fase 2.
Edit: Ik zie geen lijn 23 tussen CS en Marconiplein gedurende deze periode.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik ben benieuwd hoe dat met die mobike gaat. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Mobike zie ik ook veel staan in de fietsenrekken ik heb ze nog nooit gebruikt zien worden. Van Mobike vind ik het in Rotterdam gebruikte model "Mobike Classic" er niet echt fijn uitzien, met geen normale vorken om de wielen maar slechts aan een kant een verbinding tussen de wielen en het frame en een asaandrijving. Hadden ze de "Mobike Lite" neergezet dan was ik wel geïnteresseerd in geweest, die zien er al veel aantrekkelijker uit met normale vorkconstructie bij het voor- en achterwiel, wielen met spaken, een mandje, spatbord achter en een kettingaandrijving.
Ik vind zelf Ofo de meest interessante van de free-roaming merken (Donkey Bike werkt anders), zijn van metaal en kunnen dus tegen een stootje en hebben op dit moment als enige een spatbord boven het achterwiel. Ofo is bovendien al sinds hun komst gratis te gebruiken en daardoor blijkbaar het populairst, want ik zie Ofo's bij mij in de wijk regelmatig verschijnen en binnen no-time ook weer verdwijnen van de radar terwijl ik ondertussen een heel stapeltje oBikes voor de deur heb liggen.
Ik vind zelf Ofo de meest interessante van de free-roaming merken (Donkey Bike werkt anders), zijn van metaal en kunnen dus tegen een stootje en hebben op dit moment als enige een spatbord boven het achterwiel. Ofo is bovendien al sinds hun komst gratis te gebruiken en daardoor blijkbaar het populairst, want ik zie Ofo's bij mij in de wijk regelmatig verschijnen en binnen no-time ook weer verdwijnen van de radar terwijl ik ondertussen een heel stapeltje oBikes voor de deur heb liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik denk dat gedurende enig moment van deze werkzaamheden de perrons op het stationsplein ook buiten dienst gaan. Men is namelijk al de gehele week bezig om een nieuw tramperron aan te leggen op het Weena, net om de hoek van Rotterdam Centraal. Het bestaande perron E wordt hier verlengd, en er lijkt een perron F te schijnen. Ziet er allemaal redelijk permanent uit, vorige keren plempte men gewoon wat betonplaten neer, maar het lijkt nu een volwaardig perron te worden. Van perron E lagen de stoepranden vanmiddag al, perron F was nog een zandbak.Suus schreef:De RET vervangt in twee fasen de tramrails naast Rotterdam Centraal. Dit heeft gevolgen voor bijna alle tramlijnen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De huidige ligging van de tramsporen bij Rotterdam Centraal stamt uit 2005 toch? Dan lijkt dit jaar het spoor uit 2005 aan de beurt te zijn voor vervanging, want de Vlaardingenlijn is ook uit dat jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hmm ... ik begin me zo af te vragen hoelang tramsporen in Rotterdam mee moeten gaan? Voor de metrosporen is dit een periode van 25 jaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik vermoed dat krappe bochten veel sneller slijten dan rechte stukken. En bij Rotterdam Centraal zitten nogal wat van die krappe bogen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De huidige Rotterdamse trams zijn toch ook niet zonder kinderziektes in gebruik genomen? Toen speelde toch ook mee dat de infrastructuur bij dit type trams harder slijt dan bij de voorganger(s)?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Lagevloerstrams van het type dat de RET heeft zorgen inderdaad voor snellere slijtage dan trams met draaistellen, en ze zijn ook gevoeliger voor slechte spoorligging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Een ode aan de metro in het Rotterdams Dagblad vandaag: https://www.ad.nl/rotterdam/metro-maakt ... ~a1d2fc01/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Nou, hij staat er hoor!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ben niet zo,goed op de hoogte van het Rotterdamse gebeuren, maar nou meen ik toch dat bij de opening van jullie (mooie) Centraal Station, de tramsporen voor het station toch een kwart slag gedraaid zijn, dus nieuw aangelegd zijn een paar jaar geleden? In mijn beleving is het tramvoorplein helemaal vernieuwd toen?Suus schreef:De huidige ligging van de tramsporen bij Rotterdam Centraal stamt uit 2005 toch? Dan lijkt dit jaar het spoor uit 2005 aan de beurt te zijn voor vervanging, want de Vlaardingenlijn is ook uit dat jaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De tramsporen zijn als allereerste onderdeel van het project verlegd, omdat deze in de weg lagen bij de bouw van het nieuwe metrostation en de nieuwe stationshal die daar weer bovenop is gebouwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ok, ik moet toch wat meer in Rotterdam komen, lees ik al. :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten