Doorgeefluik

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
maarten83
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor maarten83 » vr 02 feb 2018, 13:04

Station Sdm spoor 5 stationsklok buiten de kap aan de Rtd zijde en dan de wijzerplaat ook Rtd zijde loopt 15 min. achter. De verlichting werkt wel.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » vr 02 feb 2018, 13:10

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » vr 02 feb 2018, 13:47

Reversed Doorgeefluik:

Er is een wijziging doorgevoerd in de werkwijze bij verstoringen en het omroepen van de verstoringen. Hieronder de wijzigingen.

Reisplanner en adviezen bij verstoringen
Sinds gisteren is een aantal wijzigingen in de werkwijze van ProRail van kracht geworden, en komt daar vanaf maart naar verwachting nog een verbeterstap bij. In geval van het rijden onder een versperringsmaatregel ("Er rijden minder Sprinters"/"Er rijden geen treinen") neemt de ProRail Verkeersleiding voortaan altijd een besluit over het moment tot wanneer de ritten moeten worden verwijderd uit de dienstregeling, en de prognoses mogen niet zomaar meer op onbekend worden gezet, waardoor er vaker verder vooruit gewerkt gaat worden en de informatie dus ook vaker meteen goed is.

In het geval er te ver naar voren treinen opgeheven zijn, maar er kan om wat voor reden dan ook eerder alweer begonnen worden met rijden, moest daar tot nu toe een apart treinnummer voor aangemaakt worden (30xxxx), want opgeheven was opgeheven. Dan werden er de gekste dingen getoond in de Reisinformatie (vage eindbestemmingen, tussenstops die niet klopten, vreemde reisadviezen die helemaal niet konden, enzovoorts). Voortaan worden die treinen weer ingelegd onder hun eigen nummer, zodat we daar in principe allemaal van af zouden moeten zijn.

Sinds gisteren zou de reisinformatie in geval van verstoringen dus veel betrouwbaarder moeten zijn.

Omroepen van verstoringen
Zoals elders al eerder gecommuniceerd, is er een nieuwe werkwijze in de manier van omroepen getest. Vanaf 1 maart aanstaande gaat men in het geheel over op de nieuwe werkwijze.

Aanpassingen vanaf 1 maart
- Berichten bij geplande werkzaamheden zijn korter, kernachtig en bevatten géén uitgebreide reisadviezen, tenzij er één omreisadvies is en/of we reizigers bij een verbussing met de trein willen laten omreizen.
- Extra reistijd wordt niet genoemd.
- Berichten worden op trajectniveau omgeroepen in lijn met berichtgeving bij ongeplande verstoringen.
- Uniforme formulering, zodat berichten beter herkenbaar zijn.

We benoemen reisadviezen alleen indien van reizigers een duidelijk ander reisgedrag wordt gevraagd. Bijvoorbeeld uitval IC Gd-Rtd, de bussen rijden tussen Gd en Sdm en vandaar uit met de trein verder. Dat verwachten reizigers niet, dus wordt het reisadvies in die omroepberichten benoemd. Ook gebruiken we reisadviezen in de omroepberichten als we willen voorkomen dat (grote aantallen) reizigers (ongewenst) in busvervoer belanden.

Voor de reiziger betekent dit dat hij/zij meer een beroep moet doen op de planners, daardoor een advies op maat krijgt en bovendien nog actueler ook.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32977
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » za 03 feb 2018, 18:39

OBIS geeft in de 2800 bij Gouda een overstap op de 500 / 600 weer voor de richting Amersfoort, terwijl in Utrecht in dezelfde 2800 een overstap op de 1700 / 11700 wordt gegeven voor de richting Amersfoort. Die trein biedt echter in Gouda al een cross-platform overstap, dus zou allicht wel handig zijn als die overstap wat gelijker vermeld worden op beide stations.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » za 03 feb 2018, 18:48

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5636
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Chrysa » za 03 feb 2018, 22:26

Ik weet niet of je er wat mee kan, maar op Schiphol hangt zo'n dergelijk scherm:
Afbeelding

Hier stonden de hele middag echter geen vertrekkende treinen op.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » za 03 feb 2018, 22:30

Als geen nummer, ik kan weinig.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5636
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Chrysa » za 03 feb 2018, 22:37

Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@

Durashift
Berichten: 3835
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Durashift » za 03 feb 2018, 23:12

^^ verrekijker App op de telefoon?

:D

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor trolly » zo 04 feb 2018, 06:20

Chrysa schreef:Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@


Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :Y
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8451
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor webguy » zo 04 feb 2018, 11:48

Er zitten waarschijnlijk 36 nummers op ;)

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 04 feb 2018, 12:09

Bovendien hebben we op Schiphol een handvol servicemedewerkers lopen die er ook 'bovenop' zitten en het zeer waarschijnlijk ook al hebben doorgegeven. Dat zegt echter niets over de oplossing; wanneer die moeilijk is, duurt het wel even voor zoiets weer is opgelost.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5636
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Chrysa » zo 04 feb 2018, 13:13

trolly schreef:
Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :Y


Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41631
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » zo 04 feb 2018, 13:52

Ik weet niet hoe het zit bij de NS-Flirts, maar die van R-NET hebben een deurnummer van drie tekens: Letter-Cijfer-Zijkant.

De letter is het treindeel (A of B), cijfer het balkon van deze bak (1 of 2) en de zijkant die van de trein (L of R).
Rame à l'approche

DPDelft
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor DPDelft » zo 04 feb 2018, 13:56

In de 7501 mist in de kopbak beneden in de tweede klas een tafeltje bij de 4-zits.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 04 feb 2018, 14:07

Die ligt in het HC-hok, zo weet het grote boek mij te vertellen; was dus reeds bekend. :pos:
Chrysa schreef:Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@

Die zitten tegen de zijwand van de deur, kan niet missen. Wel even iets omhoog kijken.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11413
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » zo 04 feb 2018, 14:15

Kun je tegen die collega's van je vertellen dat ze die tafeltjes gewoon moeten laten zitten... :roll:

Als ze niet genoeg tafel in dat hokje hebben klagen ze maar bij de baas :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11413
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » zo 04 feb 2018, 14:58

In de ICE-omroep op Utrecht Centraal zit, enkel in het Duits, een "in wenigen Minuten". Nou kun je over de definitie daarvan bakkeleien, maar 17 of 10 minuten is voor mij geen "wenigen Minuten".

In het Nederlands en Engels zit er geen tijdsaanduiding bij, maar vertrekt ie gewoon van spoor 19.
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Durashift
Berichten: 3835
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Durashift » zo 04 feb 2018, 15:36

^^^in DLD gaat de (bouw van...) infrastructuur tergend langzaam.. dus dan vind ik zo'n tijdsaanduiding wel passend eigenlijk.

:)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32977
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » zo 04 feb 2018, 16:40

Perronverwijzer 15583 te Shl (spoor 1/2) heeft aan de kant van spoor 2 een zwart scherm. Andere scherm van dezelfde PV doet het wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32977
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » zo 04 feb 2018, 17:53

Poortje 1.9, in de hal van station Amersfoort aan de centrumzijde, heeft in de richting station uit een probleem met het lezen van OV-chipkaarten. Hij gaf herhaaldelijk "Probeer opnieuw" en "Biedt een OV-chipkaart aan" toen ik daar vanmiddag probeerde uit te checken. Ik zag voor me ook al een reiziger naar een ander poortje gaan, dus was in ieder geval niet alleen bij mij.
Bij 't eerstvolgende poortje ernaast kon ik vervolgens wel probleemloos uitchecken.

Lijkt me trouwens ook wel een urgente melding dit, want 1.9 blijkt na nog even gekeken te hebben het enige brede NS-poortje aan de centrumzijde te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7611
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Z2N » zo 04 feb 2018, 18:37

Op stel 4073 is een klapstoel thv deur 11 doorgezakt.
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 04 feb 2018, 18:51

Scherm op Schiphol, poortje Amersfoort en klapstoel doorgegeven. De omroep in Utrecht geef ik door zodra ik weer in het bijbehorende programma kan. :pos:

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 6121
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor dylanwild94 » zo 04 feb 2018, 19:05

Hebben ze bij de NS ook postrechten ingetrokken bij jou. :shock:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4601
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 04 feb 2018, 19:17

Nah, ik zit boven het aantal meldingen voor dit jaar :Y


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten