Mens terug op stations Achterhoek
Mens terug op stations Achterhoek
Mens terug op stations Achterhoek
VARSSEVELD/AALTEN - Vervoerder Syntus wil de kleinere stations op de lijnen Arnhem-Winterswijk en Zutphen-Winterswijk weer gaan bemannen, te beginnen in Varsseveld en Aalten. "Het ultieme doel is dat ieder station weer bemand wordt, maar we weten nog niet of dat te realiseren is", zegt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke.
Op de stations zouden een kiosk en toiletten moeten komen die beheerd en schoon gehouden worden door bijvoorbeeld oud-Syntusmedwerkers, of mensen die in een reïntegratietraject zitten. Mogelijk kunnen op de stations straks ook fietsen worden verhuurd. De 'lokale stationsmanager' is aanwezig van zeven uur 's morgens tot elf uur 's avonds.
Bron: De Gelderlander
VARSSEVELD/AALTEN - Vervoerder Syntus wil de kleinere stations op de lijnen Arnhem-Winterswijk en Zutphen-Winterswijk weer gaan bemannen, te beginnen in Varsseveld en Aalten. "Het ultieme doel is dat ieder station weer bemand wordt, maar we weten nog niet of dat te realiseren is", zegt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke.
Op de stations zouden een kiosk en toiletten moeten komen die beheerd en schoon gehouden worden door bijvoorbeeld oud-Syntusmedwerkers, of mensen die in een reïntegratietraject zitten. Mogelijk kunnen op de stations straks ook fietsen worden verhuurd. De 'lokale stationsmanager' is aanwezig van zeven uur 's morgens tot elf uur 's avonds.
Bron: De Gelderlander
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Kijk, deze ontwikkeling heb ik een paar jaar geleden al voorspeld. Dit gaat op meer stations gebeuren, daar ben ik van overtuigd. Het lijkt me ook absoluut een goede ontwikkeling.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Dus eerst halen we alle mensen weg en een paar jaar laten brengen we de mensen weer terug?
Logisch verhaal
Neemt niet weg dat ik dit initiatief van harte toejuich natuurlijk!
We krijgen de komende jaren een hoop werklozen erbij, die kunnen wat mij betrefd wel hiervoor ingezet worden.
Dat zou je kunnen doen met behoud van de uitkering als Syntus dit niet kan opbrengen.
Als deze proef gaat lukken, kan NS dat wellicht ook gaan overnemen?
Logisch verhaal
Neemt niet weg dat ik dit initiatief van harte toejuich natuurlijk!
We krijgen de komende jaren een hoop werklozen erbij, die kunnen wat mij betrefd wel hiervoor ingezet worden.
Dat zou je kunnen doen met behoud van de uitkering als Syntus dit niet kan opbrengen.
Als deze proef gaat lukken, kan NS dat wellicht ook gaan overnemen?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
En nu eerst maar eens kijken of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren, en dat dit niet een politiek spelletje is om straks daanbestedingen binnen te gaan halen.
Maar ik zou zeggen GRAAG, hoe sneller hoe liever, en zeker hopen dat ook de NS hierin mee zal gaan.
Maar ik zou zeggen GRAAG, hoe sneller hoe liever, en zeker hopen dat ook de NS hierin mee zal gaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Veel dingen die in het verleden zijn verdwenen komen vroeg of laat weer terug, bereid je maar voor... Anyway, goede zet als dit inderdaad doorgaat :-)Ronzol schreef:Dus eerst halen we alle mensen weg en een paar jaar laten brengen we de mensen weer terug?
Logisch verhaal
Re: Mens terug op stations Achterhoek
De kaartverkoop zal echter altijd door de automaat blijven gebeuren. Dan had ik liever gewoon een kleine kiosk gezien waar ook iets te eten of te drinken te koop is dan alleen een toezichthouder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Ronzol schreef:Als deze proef gaat lukken, kan NS dat wellicht ook gaan overnemen?
Je zou het de NS zelfs kunnen verplichten bij het ingaan van de nieuwe concessie. De NS denkt nu bij stationsexploitatie vooral aan de grote stations en zet daar nieuwe koffieketens, een of andere hippe pasta toko en een broodjeszaak met ongezonde broodjes gezond neer. Gelijktijdig blijven er op de kleine haltes alleen infozuilen over. NS heeft genoeg onbemensde stations met meer potentie dan Aalten.
Probleem dan is dat diegene die de kaartverkoop doet niet van zijn plek af kan. En die toezichthouder kan toch prima assisteren bij de kaartautomaat als iemand er niets van snapt?Bee schreef:De kaartverkoop zal echter altijd door de automaat blijven gebeuren. Dan had ik liever gewoon een kleine kiosk gezien waar ook iets te eten of te drinken te koop is dan alleen een toezichthouder.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Wat ik zie gebeuren is dat de toezichthouder een hokje met een verwarming bij zijn voeten en een koffiemachine krijgt. De man weigert vervolgens het hokje uit te komen omdat het buiten zo koud is, en het is de reiziger die iets fout doet.
Als je dan toch bezig bent, zet er dan een klein assortiment snoep, gekoelde dranken en een koffiemachine neer, een kleine kassa waar ook kaartjes verkocht kunnen worden en een tv waar camerabeelden bekeken kunnen worden. Kan de reiziger ook nog even in een warme ruimte wachten op de trein
Maar misschien wil ik wel te veel.
Als je dan toch bezig bent, zet er dan een klein assortiment snoep, gekoelde dranken en een koffiemachine neer, een kleine kassa waar ook kaartjes verkocht kunnen worden en een tv waar camerabeelden bekeken kunnen worden. Kan de reiziger ook nog even in een warme ruimte wachten op de trein
Maar misschien wil ik wel te veel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Er komt dus iets van een kiosk.De Gelderlander schreef:Op de stations zouden een kiosk en toiletten moeten komen [...]
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Diverse stations hebben nog gesloten wachtruimtes met voormalige loketten. Daar valt toch prima een kiosk met kaartverkoop van te maken, en een verwarmde wachtruimte? :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Heeft er al iemand nagedacht over de kosten?
Nee natuurlijk. Het is weer doorgedraaide luchtfietserij. Want de treinkaartjes mogen natuurlijk geen kwart procent omhoog
Nee natuurlijk. Het is weer doorgedraaide luchtfietserij. Want de treinkaartjes mogen natuurlijk geen kwart procent omhoog
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Misschien levert het wel geld op. Meer reizigers, verkoopinkomsten van de kiosk, minder vandalisme, enz. enz.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Ik vermoed dat reizigers bij Syntus erg weinig gebruik maken van echte treinkaartjes, maar voornamelijk van de strippenkaart, belangrijk aspect bij het verhaal van Vinny.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Lees jij wel?Bee schreef:De kaartverkoop zal echter altijd door de automaat blijven gebeuren. Dan had ik liever gewoon een kleine kiosk gezien waar ook iets te eten of te drinken te koop is dan alleen een toezichthouder.
Op de stations zouden een kiosk en toiletten moeten komen die beheerd en schoon gehouden worden door bijvoorbeeld oud-Syntusmedwerkers, of mensen die in een reïntegratietraject zitten.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Ik zie het verband niet tussen het gebruiken van een strippenkaart en het bemensen van stationsBee schreef:Ik vermoed dat reizigers bij Syntus erg weinig gebruik maken van echte treinkaartjes, maar voornamelijk van de strippenkaart, belangrijk aspect bij het verhaal van Vinny.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Ja, ik lees wel:Fles schreef:Lees jij wel?Bee schreef:De kaartverkoop zal echter altijd door de automaat blijven gebeuren. Dan had ik liever gewoon een kleine kiosk gezien waar ook iets te eten of te drinken te koop is dan alleen een toezichthouder.
Op de stations zouden een kiosk en toiletten moeten komen die beheerd en schoon gehouden worden door bijvoorbeeld oud-Syntusmedwerkers, of mensen die in een reïntegratietraject zitten.
Hij of zij verkoopt geen treinkaartjes; daarvoor blijft de kaartautomaat. "Maar hij kan bijvoorbeeld ouderen wel helpen met de kaartverkoop en hij heeft een computer om een reisadvies te geven", zegt Ten Brinke.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Wat is daar het probleem dan precies mee?Bee schreef:Ja, ik lees wel:
Hij of zij verkoopt geen treinkaartjes; daarvoor blijft de kaartautomaat. "Maar hij kan bijvoorbeeld ouderen wel helpen met de kaartverkoop en hij heeft een computer om een reisadvies te geven", zegt Ten Brinke.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Als je er een kiosk neerzet (wat ik in eerste instantie wel verkeerd had gelezen) er komt ook een computer, dan is het nog maar een kleine stap om die computer ook geschikt te maken voor kaartverkoop toch? Volgens Syntus gaat dat niet gebeuren, en dat is wel een gemiste kans naar mijn mening. Er zijn namelijk zat winkels op NS-stations waar dat wel kan voor de reizigers met bijvoorbeeld bankbiljetten of machinevrees.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Mja, tot op welke hoogte moet je rekening gaan houden met ALLE eventualiteiten dan? Moet je duizenden euro's gaan investeren in een kaartverkoopcomputer achter een loketje voor die drie reizigers met "machinevrees" die per jaar in Aalten langs komen? Uiteindelijk is het gewoon een kosten-batenverhaal. Het zou me dan ook eerlijk gezegd verbazen als dit echt van de grond gaat komen. Het is vast uiteindelijk veel te duur.
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Als er mensen op het station komen te werken, dan komt er vast ook wel ergens een computer met internetaansluiting en een printer. En welaan: daar kun je ook tickets mee printen...
http://www.ns.nl/eticket/ticket
En na de invoering van de NS-chipkaart, geef je zo'n medewerker een stapeltje chipkaarten zonder saldo mee, die hij voor een eventuele klant kan 'opwaarderen'...
http://www.ns.nl/eticket/ticket
En na de invoering van de NS-chipkaart, geef je zo'n medewerker een stapeltje chipkaarten zonder saldo mee, die hij voor een eventuele klant kan 'opwaarderen'...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Mens terug op stations Achterhoek
En daar heb je weer dure apparatuur voor nodig...
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Of het ook echt zo duur uitpakt als sommigen hier zeggen, betwijfel ik.
Er wordt gepraat over (o.a.) oud-Syntus medewerkers. Zoiets kennen we bij NS ook al: Spoorambassadeurs. Dit zijn oud-medewerkers die zich nog wel met het spoor verbonden voelen en nog graag iets willen doen. Zo houden zij dan hun 'eigen' stationnetje bij; die 'adopteren' ze. En dan zoveel dagen in de week gaan ze dan langs 'hun' station om te kijken of er geen vandalisme is gepleegd, of het er allemaal nog netjes bij ligt, of er onderhoud gepleegd moet worden, enz.
Zie het (heel zwart-wit) als een hobby'ist die een station adopteert en de zorg over dat station krijgt. Melding maken kan bij de baas en op die manier houd je een station leefbaar. In dezen wil Syntus nog een stap verder gaan, door van deze mensen een toezichthouder te maken, die ook nog assisteert bij zaken als kaartverkoop middels de automaat.
In mijn ogen een project dat toegejuicht moet worden; het is een heel goed initiatief! :pos:
Er wordt gepraat over (o.a.) oud-Syntus medewerkers. Zoiets kennen we bij NS ook al: Spoorambassadeurs. Dit zijn oud-medewerkers die zich nog wel met het spoor verbonden voelen en nog graag iets willen doen. Zo houden zij dan hun 'eigen' stationnetje bij; die 'adopteren' ze. En dan zoveel dagen in de week gaan ze dan langs 'hun' station om te kijken of er geen vandalisme is gepleegd, of het er allemaal nog netjes bij ligt, of er onderhoud gepleegd moet worden, enz.
Zie het (heel zwart-wit) als een hobby'ist die een station adopteert en de zorg over dat station krijgt. Melding maken kan bij de baas en op die manier houd je een station leefbaar. In dezen wil Syntus nog een stap verder gaan, door van deze mensen een toezichthouder te maken, die ook nog assisteert bij zaken als kaartverkoop middels de automaat.
In mijn ogen een project dat toegejuicht moet worden; het is een heel goed initiatief! :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Ja, die zit er toch ook op bij de NS kaartautomaten?Geert schreef:En daar heb je weer dure apparatuur voor nodig...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mens terug op stations Achterhoek
Ik denk eerder dat ze zo'n zakcomputertje bedoelen (railpocket?).Bee schreef:Als je er een kiosk neerzet (wat ik in eerste instantie wel verkeerd had gelezen) er komt ook een computer, dan is het nog maar een kleine stap om die computer ook geschikt te maken voor kaartverkoop toch?
Re: Mens terug op stations Achterhoek
OK laten we eens kijken hoe ze het in Oost-Duitsland doen.
Oud dametje staat op het station. De trein stopt. Eén van de drie (!) conducteurs komt naar haar toe. De dame wil graag een vervoersbewijs. De conducteur neemt geld aan van de dame, gooit het in de kaartautomaat aan boord van de trein en geeft het geprinte vervoersbewijs terug aan het dametje. Conducteur twee geeft het vertreksein, waarna het interessante gesprek tussen conducteur drie en de machinist wordt onderbroken, de deuren sluiten en de trein weer in beweging komt. Vervolgens gaat conducteur drie verder met praten met de machinist, conducteur twee de vervoersbewijzen controleren en conducteur één haalt ergens een rode vlag uit de catacomben van de trein om bij een overweg uit te stappen en het verkeer op de kruisende weg te waarschuwen voor een naderende trein...
Oud dametje staat op het station. De trein stopt. Eén van de drie (!) conducteurs komt naar haar toe. De dame wil graag een vervoersbewijs. De conducteur neemt geld aan van de dame, gooit het in de kaartautomaat aan boord van de trein en geeft het geprinte vervoersbewijs terug aan het dametje. Conducteur twee geeft het vertreksein, waarna het interessante gesprek tussen conducteur drie en de machinist wordt onderbroken, de deuren sluiten en de trein weer in beweging komt. Vervolgens gaat conducteur drie verder met praten met de machinist, conducteur twee de vervoersbewijzen controleren en conducteur één haalt ergens een rode vlag uit de catacomben van de trein om bij een overweg uit te stappen en het verkeer op de kruisende weg te waarschuwen voor een naderende trein...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten