Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Station Ddr uitgang bij de smullers. Poortje 2.8 geeft geen pieptoon bij uitchecken en poortje 2.9 heeft een zwart scherm.
Re: Doorgeefluik
Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.
De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Ja of Nee?
De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Ja of Nee?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Een dingdong heeft voor mij meerwaarde boven het alleen afroepen van een station. Hier in Leiden valt de dingdong in de bus om onverklaarbare reden vaak weg en is alleen de haltenaam te horen, deze mis ik vaak omdat ik er niet op let. Een dingdong trekt mijn aandacht naar dat er iets omgeroepen gaat worden. Ik kom er bij mezelf alleen niet uit of dan een dingdong + "Beste reizigers" niet dubbelop is. Die zin trekt immers ook de aandacht maar bevat an sich geen informatie.
Re: Doorgeefluik
Wil je ook onze mening daarin? Of is het - voor hier - een retorische vraag? Wellicht interpreteer ik de vraag niet goed.
🍉
Re: Doorgeefluik
Oh, zoals je zag had ik hem sowieso opgevat als dat laatste, vond het wel een interessante stelling :')
Re: Doorgeefluik
Je vatte het zo op, maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd opgevat is. ;)
Even afwachten dus wat Mikos zegt.
Even afwachten dus wat Mikos zegt.
🍉
Re: Doorgeefluik
Zolang je het daarna maar samenvat in ja of nee. (A)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Zo'n dingdong kan best vervelend zijn als je d'r geen hebt (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
M.a.w. je wilde weten wat wij er van vinden.Mikos schreef:Zolang je het daarna maar samenvat in ja of nee. (A)
Echt toegevoegde waarde vind ik een dingdong niet hebben, zolang er maar iets anders gebruikt wordt om de aandacht te trekken. Een "beste reizigers" zoals in de SGM volstaat voor mij.
Tl;dr: Nee.
🍉
Re: Doorgeefluik
Ja, het heeft een toegevoegde waarde. Een als dingdong geluid hoor weet ik dat er wat omgeroepen gaat worden. Als er dan iets zonder aankondiging op de omroep komt en het geluid staat zacht mis je het snel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Nee. Misschien ben ik door jarenlang SGM ermee opgegroeid, maar ik vind het geluid van de SLT alleen maar vervelend... En toegevoegde waarde heeft het ook niet, want ik krijg in SGM alles mee. Misschien dat je het kan gebruiken voor de extra omroepen van HC/machinist, maar verder zie ik er niks in.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Even reactie op het bericht hierboven
Zelf vind ik een akoetische toon voor de omroep wel fijner, maar het hoeft inderdaad niet die te zijn die je ook op het perron hoort... Die duurt dan net weer iets te lang.
Maar ik blijf bij mijn antwoord Ja
Zelf vind ik een akoetische toon voor de omroep wel fijner, maar het hoeft inderdaad niet die te zijn die je ook op het perron hoort... Die duurt dan net weer iets te lang.
Maar ik blijf bij mijn antwoord Ja
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 08 feb 2018, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
En wanneer heb jij voor het laatst een automatisch omroepbericht in de trein gemist dat te zacht stond, dan? Ik heb namelijk niet het idee dat dat aan de orde is?cassie127 schreef:Ja, het heeft een toegevoegde waarde. Een als dingdong geluid hoor weet ik dat er wat omgeroepen gaat worden. Als er dan iets zonder aankondiging op de omroep komt en het geluid staat zacht mis je het snel.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Data's heb ik zo niet maar in sgm heb ik wel een paar keer onroepen gehad die erg zacht stonden. In DM90 was de omroep vaak ook niet te verstaan... Maar ja dat komt nu toch niet meer in de Nederlandse reizigersdienst
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
En was ook niet automatisch en daar ging het nu juist om...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Doorgeefluik
Nee.Mikos schreef:Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Doorgeefluik
Nee als het gaat om stationsomroepen omdat zulke omroepen alleen van belang zijn voor de reizigers die naar een specifiek station moeten.Mikos schreef:Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.
De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Ja of Nee?
Ja als het gaat overige zaken. Zoals verstoringen die elke reiziger in de trein aangaat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Doorgeefluik
Een ding-dong in de trein heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Maar als men het toch doet, dan graag een wat subtielere vorm dan die nu wordt gebruikt. (Denk aan de bus) Met name het volume en dat het hetzelfde geluid is als op de perrons irriteert mij mateloos.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Doorgeefluik
Ja.Mikos schreef:Er is intern een uitvraag gedaan naar de toegevoegde waarde van een 'dingdong' voor omroepberichten in de trein. Denk aan SLT, maar denk ook aan SGM dat dat niet doet.
De stelling is kort te beantwoorden: Een dingdong voor de automatische omroepberichten in de trein heeft een toegevoegde waarde.
Ja of Nee?
Zeker als er een langere afstand tussen twee stations zit.
Re: Doorgeefluik
Doe of een dingdong, of dames/heren/reizigers/zwartrijders/fietsen. Beide vind ik dubbelop om te doen. En de dingdong mag in volume wel wat omlaag.
Re: Doorgeefluik
Ik zou zeggen doe een dingdong alleen bij grote afwijkingen, dus aanrijdingen, omleidingen, ontsporende treindelen en zulks. en dus niet bij futiliteiten als een spoorwijziging of drie minuten vertraging (voordat dat ook weer als bijzonder en afwijkend wordt gerekend)
Kortom, alleen als er echt een reden is om mij laten op te letten dus :Y
En verder inderdaad volume/soort toon, da kan best anders :Y
Kortom, alleen als er echt een reden is om mij laten op te letten dus :Y
En verder inderdaad volume/soort toon, da kan best anders :Y
Re: Doorgeefluik
Naar mijn mening is de dingdong in de omroep het probleem niet echt, wel wordt er heel veel overbodige informatie in de automatische omroep gedaan. De gemiddelde omroep in een Flirt van NS doet eerst de dingdong, en zegt daarna: Beste reizigers, goedemorgen. Het volgende station is Boskoop, station Boskoop. Maar de omroep is alleen bedoeld voor reizigers, een robot hoeft mij geen goede morgen te wensen of te praten in volzinnen, en dat de omroep bij binnenkomst in een station gaat over waar we aankomen is meer dan logisch. Ik zou dan ook liever geen overinformatie willen, dus: [dingdong] volgende halte: Boskoop, next stop: Boskoop
Re: Doorgeefluik
Geen speld tussen te krijgen. Maar het kan nog korter:
Hoe korter, hoe minder storend voor de routiniers. De *ping* geeft voldoende attentie voor toeristen en slaapkoppen, en wordt uitsluitend voor stationsaankondigingen gebruikt.*ping* — Boskoop
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Dan wel met een herhaling graag :pos: .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten