Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wubbo schreef:Om 4x per uur een sprinter Nijmegen - Den Bosch te kunnen rijden moet er meer gebeuren dan het verdubbelen van de brug bij Ravenstein. Die 3e en 4e sprinter moeten namelijk ergens ingehaald gaan worden door de IC, en er is op dit moment geen plek waar dat kan. Dat betekent dus ergens spoorverdubbeling.
Hoeft niet, tenzij je de sprinters in een exacte 15' frequentie wilt laten rijden (maar dat kan ook niet bij een inhaling). Als je de IC uit Nijmegen (naar Roosendaal) bijv. laat vertrekken om .06/.36, en de sprinter daarna om .09/.39, en de andere sprinter om .21/.51, dan kan dat zonder inhaling.
Wel heb je dan een 2-sporige brug nodig bij Ravenstein.
Ook nagedacht hoe je die sprinter 3 minuten na de IC in Nijmegen wilt laten vertrekken? Die sprinters komen immers pas om .14/.29/.44/.59 in Nijmegen aan en zitten vast aan hun pad i.v.m. de IC's.
Dan zul je dus of op station Nijmegen ingehaald moeten worden door de IC Zwolle-Roosendaal (maar daar is geen perroncapaciteit voor) en beide sprinters een lange stop van 7 tot 10 minuten! in Nijmegen geven (onwenselijk), of je moet rijdend ingehaald worden tussen Arnhem en Nijmegen, maar dat kan dus ook niet want dan heb je 4-sporen nodig.
En dan te bedenken dat er rond 2025 een hoogfrequente intercityverbinding Nijmegen - Schiphol. Dit maakt het extra lastig om 2 extra sprinters in te plannen op het traject Arnhem - Nijmegen - Den Bosch.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 09 feb 2018, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:quote verwijderd, was vorige bericht
Dat niet, maar ook op Arnhem-Nijmegen komt ETMET, waardoor de Sprinters sowieso al andere tijden moeten krijgen. En je zit met de stoptrein naar Tiel die er nog steeds tussendoor moet.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
ETMET tussen Arnhem-Nijmegen is geen enkel probleem, dat is volgens mij al ooit eerder aangetoond op dit forum. Je kunt de 6 ICs netjes in een 10/10/10 ligging leggen en de SPRs daar tussendoor. De SPR Zutphen - Wijchen en SPR Arnhem - Den Bosch liggen dan in een 10/20 ligging en de SPR Tiel zit in het overgebleven gat samen met nog eventuele goederenpaden vanaf de Betuweroute.