Dat het geen vetpot is in Nederland begrijp ik. Maar waarom lukt het dan wel in Duitsland om concessies uit te delen waar max 4 railbusjes op rijden? Dat kan ook nooit een vetpot zijn...JWM schreef:Voor buitenlandse vervoerders is de Nederlandse OV-markt nauwelijks interessant. De marges zijn laag en de echt interessante percelen zoals het stadsvervoer in de grote steden en het hoofdrailnet zijn niet eens vrijgegeven.
Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
Ik kan me niet voorstellen dat er buitenlandse partijen naar Duitsland trekken speciaal voor die ene concessie van 4 railbusjes
Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
Ik blijf van mening dat je een veel beter product neer kan zetten als je de vervoerder de vrijheid geeft om te komen met innovatieve dingen in dienstregelingen, vervoersvormen en kaartsoorten. Wanneer komt eens iemand op het idee om een vervoerder af te gaan rekenen op de groei van het aantal reizigerskilometers, betere klantwaardering, betere reispunctualiteit en een of andere leuke parameter voor de ontsluiting van landelijke gebieden. Dit alles tegen een bepaalde zak geld natuurlijk. Dan gaan we pas echt praten, en dan wordt het pas echt leuk. Ik ben ervan overtuigd dat de expertise over hoe je reizigersgroei krijgt bij de vervoerders hoort te zitten (en zit), en niet bij de overheid of een adviesbureau.
Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
Dan komen we pas toe aan de kern van waar dat hele privatiseringsgezeik om begonnen is, bedoel je.Wubbo schreef:Dan gaan we pas echt praten, en dan wordt het pas echt leuk.
Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
Precies, hoe het het volk door de strot is gedouwd. Op alle terreinen.Fles schreef:Dan komen we pas toe aan de kern van waar dat hele privatiseringsgezeik om begonnen is, bedoel je.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
Gebeurde dat niet al in de vorm van bonussen als er goed gepresteerd werd?
Er staat me iets van bij dat Connexxion vorig jaar ergens een boete en een bonus tegelijkertijd kreeg namelijk.
Er staat me iets van bij dat Connexxion vorig jaar ergens een boete en een bonus tegelijkertijd kreeg namelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Gloednieuwe treinen op spoor Emmen-Zwolle
In de concessiegebieden van de ROA zijn er bonus/boete regelingen, daar worden boetes uitgeschreven en bonussen uitgedeeld door de concessieverlener, die bedragen worden bij elkaar opgeteld en opgeeist of uitgekeerd door de ROA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten