De Heimwee Express

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

De Heimwee Express

Bericht door Fles »

Vandaag heb ik toch maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de Heimwee Express een rondje om de Dom te maken. Ik had namelijk nog nooit in Mat'24 (aka Blokkendoos) gereden, en eigenlijk hoort dat er wel bij natuurlijk. Bovendien had ik nog nooit de noordtak van de Oosterspoorbaan bereden, dus je kunt je voorstellen: Werk aan de winkel :lol: Allereerst fotografeerde ik op Utrecht Centraal de museumpendel, die om geen-idee-wat-voor-reden met twee CityPendels gereden werd. Eentje was meer dan zat geweest op zich, maar okee.

Afbeelding

Aardig plaatje geschoten tijdens het kopmaken in Lunetten:

Afbeelding

En daarna was het tijd voor het echte werk. Ik heb meteen maar een Museumkaart gekocht, die heb ik er met 3 keer Spoorwegmuseum al ruim uit 8-) Voor de gelegenheidsrit moest er eerst een Edmondson-kaartje gekocht worden op de kassa op het middenperron (wat doorgaans ontoegankelijk is), en toen dat allemaal in orde gebracht was, heb ik me even uitgeleefd op het bordje van Utrecht Maliebaan wat daar nog steeds hangt. Ik had hem al okee, maar nog niet van zo dichtbij :) Een vriendelijke medewerker van het Spoorwegmuseum wist mij al schreeuwend, fluitend en tegen het raam rellend te verleiden om terug te lopen naar spoor 1, aangezien de trein daarvandaan zou vertrekken volgens hem. Dat was uiteraard niet zo, want daar stond al de museumpendel :lol: Bovendien is spoor 1 een kopspoor, onbereikbaar vanaf de noordkant. De eerste rit van de dag was overigens wel van spoor 1 vertrokken. Het valt ook niet mee soms :)

Leuk, dat geneuzel, hier met die trein. Okee :)

Afbeelding

En een paar plaatjes van het interieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook fijn: in 1924 was het blijkbaar nog niet eens nodig om een klapstoeltje op de bok te monteren, de machinist diende te blijven staan :shock:

Afbeelding

Overigens was er destijds wel degelijk goed nagedacht over een oplossing voor het probleem zwartrijders :twisted:

Afbeelding

Ik zeg: Laten we leren van het verleden :lol:
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: De Heimwee Express

Bericht door Sebastiaan »

De reden van de 2 citypendels zal wel het museumweekend zijn geweest, in combinatie met het modeltreinweekend. Zelf was ik voor het rondje dom net te laat, de laatste rit vertrok toen ik binnenkwam.
mvg,
Sebastiaan
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Heimwee Express

Bericht door Fles »

en de bordjes uiteraard :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Heimwee Express

Bericht door Geert »

Tof, die Heimwee Express moet ik ook nog maar eens doen. 8-)
Fles schreef:En daarna was het tijd voor het echte werk. Ik heb meteen maar een Museumkaart gekocht, die heb ik er met 3 keer Spoorwegmuseum al ruim uit 8-)
Heb je dat formulier wat er bij zit eigenlijk nog in moeten vullen? Ik heb er een paar weken geleden ook zo'n ding gekocht en nu zit ik nog met zo'n raar formulier wat kennelijk deels door het museum ingevuld moest worden. :shock:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Heimwee Express

Bericht door Fles »

ik had dat formulier al van tevoren gedownload en ingvuld. Alleen dat natte poesje aan de balie heeft niet de sticker met mijn kaartnummer op mijn formulier geplakt. Het komende jaar zal het wel, maar ik zal de klantenservice maandag maar eens bellen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Heimwee Express

Bericht door Geert »

Oh, oke. Ik had een die kaart gewoon daar gekocht en afgerekend en toen kreeg ik dus die envelop met formulier. Ach, ik ga gewoon nog een keertje langs binnenkort, het kost me toch niet meer zo 8-)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: De Heimwee Express

Bericht door IC3 »

Fles schreef:ik had dat formulier al van tevoren gedownload en ingvuld. Alleen dat natte poesje aan de balie heeft niet de sticker met mijn kaartnummer op mijn formulier geplakt. Het komende jaar zal het wel, maar ik zal de klantenservice maandag maar eens bellen...
Je krijgt na een jaar een nieuwe Museumkaart thuisgestuurd die al bedrukt is. Bovendien kan ieder groot museum de kaarten met de computer lezen en zo de geldigheidsdatum vaststellen. Alleen bij een kleiner museum kan het lastiger zijn, kleine instellingen beschikken niet over zo'n lezer, dus even contact opnemen met de klantendienst is wel raadzaam voor dat geval. Veel plezier gewenst met je Museumkaart (* heeft 'm al jáááren, maar is nog nooit in 't Spoorwegmuseum geweest :oops: ).
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: De Heimwee Express

Bericht door BR628 »

Fles schreef:dat natte poesje
Pics or it didn't happen :lol:
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: De Heimwee Express

Bericht door aswnl »

Vandaag ook een ritje met de blokkendoos gemaakt, samen met mijn zoontje.
Het was gezellig druk in het museum vandaag.

De noordtak van de oosterspoorweg was voor mij een van de weinige spoorlijnen waar ik nog nooit overheen was geweest; nu dus wel.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Heimwee Express

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Pics or it didn't happen :lol:
Kijk dan, stickertje zit er nog op :P

Afbeelding
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De Heimwee Express

Bericht door htm_tram »

Ik heb ook laatst een museumkaart gekocht, ze heeft ook die stickers laten zitten.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten