RET: geld voor metrocontroleurs

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

RET: geld voor metrocontroleurs

Bericht door mb90 »

RET:geld voor metro-conducteurs

De RET vraagt zes miljoen euro aan minister Ter Horst voor conducteurs in de metro.Twee jaar geleden vroeg het Rotterdamse ov-bedrijf ook al om dit bedrag,maar dat was tevergeefs.

De claim van de RET is te lezen in een rapport van een commissie die werd samengesteld na problemen in het openbaar vervoer in Gouda.

Lees meer op: Rijnmond.nl
___________________________________________________________

Ik zeg doen. Het zou eeuwig zonde zijn als die nieuwe 5600-tjes direct alweer ondergeklad zitten doordat er geen toezicht is.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 15 sep 2009, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Directe link naar artikel erin geplakt
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Bericht door Vinny »

Waarom betaalt de gemeente Rotterdam dat dan niet?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Bericht door Suus »

De gemeente Rotterdam is geen aandeelhouder van van de RET.

De RET en de Stadsregio Rotterdam betalen ook een gedeelte volgens het artikel. Ik vraag mij alleen af of dit project 18 miljoen of 6 miljoen kost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Bericht door M57 »

mb90 schreef:Ik zeg doen. Het zou eeuwig zonde zijn als die nieuwe 5600-tjes direct alweer ondergeklad zitten doordat er geen toezicht is.
Het lijkt mij stukken belangrijker dat het toezicht er voor zorgt dat de reiziger zich lijfelijk zeker kan voelen. Het wel en wee van een metrostelletje an sich lijkt me niet zo belangrijk, buiten dat graffiti ook leidt tot een minder prettig klimaat.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Bericht door mb90 »

Dat laatste bedoel ik ook. Een mooie schone nieuwe metro oogt veel beter dan een oude metro vol graffiti. Ik hoor er vaak genoeg mensen over als ze in een ondergeklad Teetje zitten en daarom zou het zonde zijn als dat bij de nieuwe weer het geval is. Het geeft toch een minder prettig gevoel tijdens het reizen, vind ik.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: RET: geld voor metrocontroleurs

Bericht door Vinny »

De gemeente Rotterdam is geen aandeelhouder van van de RET.
De gemeente is wel verantwoordelijk voor de sociale veiligheid in openbare ruimtes. De gemeente Amsterdam draagt wel bij aan het conducteursproject van het GVB. Overigens staat dat geheel los van de bedrijfsvoering van de vervoersbedrijven: als de vervoerder Veolia was, dan had in principe de gemeente ook de kosten van de conducteur (deels) op zich nemen.

Ik ben zelf voor een OV-politie met een sterk mandaat, een conducteur hoeft niet in elke metro/tram aanwezig te zijn; als de pakkans voor ongewenst gedrag maar hoog genoeg blijft, door het inzetten van vliegende brigades. Elke dag minstens 10 controles (van een uur), is toch niet te veel gevraagd?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 69 gasten