'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Wubbo »

'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

AMSTERDAM - Wie met het openbaar vervoer reist, betaalt gemiddeld 17 procent te veel voor zijn kaartje. Dat beweerde althans reizigersvereniging Rover dinsdag.
Rover vindt de prijsstijgingen buiten proportie en wil dat de overheid stopt met een beleid dat het openbaar vervoer uit de markt prijst.

Lees verder...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Vinny »

Rover schreef:Reizigers draaien volgens Rover in toenemende mate op voor de financiering van het openbaar vervoer.
Ja, wie anders? :evil:

Nu is het zo dat vooral de groep niet-gebruikers (mensen die niet van het openbaar vervoer gebruikmaken, maar wel belasting betalen) voor de kosten van het OV opdraaien. Ik heb al eerder aangegeven dat ik dat niet rechtvaardig vind.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Bastiaan »

Vinny schreef:Nu is het zo dat vooral de groep niet-gebruikers (mensen die niet van het openbaar vervoer gebruikmaken, maar wel belasting betalen) voor de kosten van het OV opdraaien. Ik heb al eerder aangegeven dat ik dat niet rechtvaardig vind.
Nou, dan gaan die toch ook gewoon met het OV? Maken we het gewoon 17 procent goedkoper, maar laten we iedereen wat meer belasting betalen. Dan lijkt het net alsof het OV goedkoop is, terwijl we er onbewust toch voor betalen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Vinny »

Tja, dat kun je met alles natuurlijk doen. Volgens mij heet dat systeem communisme, en hebben we ooit met zijn allen besloten dat dat een minder efficiente manier is om middelen te verdelen, en bovendien onvrijheid voor de burgers oplevert - Immers je betaalt toch voor het OV, dus kun je niet besluiten om er geen geld aan uit te geven door er niet mee te reizen. Hierbij worden mensen die gewoon keurig netjes vlak bij hun werk wonen en elke dag erheen fietsen/lopen onevenredig benadeeld t.o.v. mensen die elke dag tussen Groningen en Maastricht forensen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Tja, dat kun je met alles natuurlijk doen. Volgens mij heet dat systeem communisme, en hebben we ooit met zijn allen besloten dat dat een minder efficiente manier is om middelen te verdelen, en bovendien onvrijheid voor de burgers oplevert - Immers je betaalt toch voor het OV, dus kun je niet besluiten om er geen geld aan uit te geven door er niet mee te reizen. Hierbij worden mensen die gewoon keurig netjes vlak bij hun werk wonen en elke dag erheen fietsen/lopen onevenredig benadeeld t.o.v. mensen die elke dag tussen Groningen en Maastricht forensen...
Als je niets van staatsinrichting weet, bezig dan ook niet zulke termen joh.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Vinny »

Een persoonlijke aanval zonder enige constructieve bijdrage aan de discussie. Lekker zinvol :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Een persoonlijke aanval zonder enige constructieve bijdrage aan de discussie. Lekker zinvol :roll:
Het was geen persoonlijke aanval maar een constatering. Hoe kun je in hemelsnaam met termen als communisme en onvrijheden in die context gaan gooien? Dat getuigt absoluut niet van enig verstand van zaken.

Het had ook niet uitgemaakt hoe ik het anders had geformuleerd. Je negeert iedere vraag en en weerlegging met inhoud die aan je gesteld wordt heel vakkundig. Zie hiervoor vooral het OV-chipkaart topic.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Vinny »

Dan moet je beter lezen. Ik bedoel niet dat wanneer het OV 17% goedkoper wordt en de belastingen navenant stijgen we ineens communistisch geworden zijn en dat Nederland 'onvrij' is geworden, maar dat er een tendens ontstaat waarbij beide zaken dichterbij komen. Bovendien heb ik heel helder uitgelegd waarom de onvrijheid toeneemt, en een verschuiving van individuele uitgaven naar collectieve uitgaven betekent gewoon de geleidelijke invoering van het communisme. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Tja, dat kun je met alles natuurlijk doen. Volgens mij heet dat systeem communisme, en hebben we ooit met zijn allen besloten dat dat een minder efficiente manier is om middelen te verdelen, en bovendien onvrijheid voor de burgers oplevert - Immers je betaalt toch voor het OV, dus kun je niet besluiten om er geen geld aan uit te geven door er niet mee te reizen. Hierbij worden mensen die gewoon keurig netjes vlak bij hun werk wonen en elke dag erheen fietsen/lopen onevenredig benadeeld t.o.v. mensen die elke dag tussen Groningen en Maastricht forensen...
"Onevenredig benadeeld" is niet hetzelfde als "het kost evenveel". In verhouding betalen de forensen tussen Groningen-Maastricht misschien wel minder per kilometer, maar je bent alsnog een godsvermogen kwijt aan een jaarabonnement en reistijd (tijd = geld tenslotte).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Vinny »

Je moet je voorstellen dat iedereen betaalt om een paar mensen gratis snoepreisjes naar de Bahama's te geven. En denk dan nog een keer na over de stelling :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Bastiaan »

Ik snap niet wat dat er mee te maken heeft, tenzij je snoepreisjes naar de Bahama's wil vergelijken met het OV.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: 'Reiziger betaalt 17 procent te veel voor ov'

Bericht door Caspar »

Misschien moeten ze eens wat minder management lagen in het OV erop nahouden, in plaats van inbouwen. Kan ook al wat bezuinigen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten