Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Inderdaad... ik bedacht mij dat het weleens handig kan zijn om al die oude dubbel gelede's van GVU terug te kopen / huren en in te zetten op de 12 of 28.. zolang die tram niet gaat rijden..
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Waar zijn die gebleven dan?
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Dat kon nog wel eens lastig gaan worden...Durashift schreef:Inderdaad... ik bedacht mij dat het weleens handig kan zijn om al die oude dubbel gelede's van GVU terug te kopen / huren en in te zetten op de 12 of 28.. zolang die tram niet gaat rijden..
https://www.flickr.com/photos/autobuses/16802703025/
Rond 12.00 is altijd wel een drukker punt ja, de bussen richting De Uithof zitten dan ook altijd vrij vol. Tussen 10 en 11 en tussen 13 en 14 zijn de rustigste momenten voor beide kanten tegelijkDurashift schreef:Vanmiddag (iets na het middaguur) in een Citaro G meegereden op lijn 28 vanaf P&R de Uithof naar CS Jaarbeurszijde. Instappen in een lege bus.. maar bij de 1e halte op de Uithof (na het UMC) was ie propvol met mensen.
Mijn hemel.. dacht ik.. op dit, toch wel 'dal' uur (al is dat naar collegetijd maatstaf misschien wel spits..??) is het al zo druk..
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
^^^^.. :pos:
Zou Womy nou die DAF sticker erop geplakt hebben??
:N
Het was ook maar een gedachte.. dat het niet zo realistisch is, begrijp ik wel.
Zou Womy nou die DAF sticker erop geplakt hebben??
:N
Het was ook maar een gedachte.. dat het niet zo realistisch is, begrijp ik wel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Het 'probleem' zou makkelijker te verhelpen zijn als lijn 28 naar Driebergen Zeist zou gaan rijden en lijn 27 naar Bilthoven. Lijn 71 en 31 rijden 2x in het uur waardoor ze dus niet volledig benut worden.
Veel studenten wonend in Zeist of Bilthoven/De Bilt moeten ook de 28 pakken om over te kunnen stapppen op Oorsprongpark omdat de 28 om de 7 minuten rijdt en de 31 en 71 2x/u
Veel studenten wonend in Zeist of Bilthoven/De Bilt moeten ook de 28 pakken om over te kunnen stapppen op Oorsprongpark omdat de 28 om de 7 minuten rijdt en de 31 en 71 2x/u
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Zou goed kunnen. In Cuba is DAF een merknaam van allure, dat zegt meer dan 'Van Hool' ;)Durashift schreef:Zou Womy nou die DAF sticker erop geplakt hebben??
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Wat lost een ander lijnnummer op de bus op? Dan gaan ze niet spontaan vaker rijden hoor.dnmw2705 schreef:Het 'probleem' zou makkelijker te verhelpen zijn als lijn 28 naar Driebergen Zeist zou gaan rijden en lijn 27 naar Bilthoven. Lijn 71 en 31 rijden 2x in het uur waardoor ze dus niet volledig benut worden.
Overigens rijden zowel 71 als 31 toch echt 4x/uur in de spits, waarbij de spitsperiode altijd breder geweest is dan de ochtendspits op "normale" lijnen. Alleen naar Lunetten rijdt de 31 nog maar twee keer per uur in de spits, maar daar is juist de treinaansluitingsfunctie overgenomen door lijn 29 die 4x/uur is gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ik bedoelde doortrekken. Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.Daniel schreef: Wat lost een ander lijnnummer op de bus op? Dan gaan ze niet spontaan vaker rijden hoor.
In de spits ja, 4x/u met ook nog de 371. Het gaat er toch juist om dat de bussen niet overvol rijden.. Oplossing is dan doortrekken. Ja, dan zal het soms onnodig zijn, maar als de afvoer daardoor geleidelijker is...Daniel schreef: Overigens rijden zowel 71 als 31 toch echt 4x/uur in de spits, waarbij de spitsperiode altijd breder geweest is dan de ochtendspits op "normale" lijnen. Alleen naar Lunetten rijdt de 31 nog maar twee keer per uur in de spits, maar daar is juist de treinaansluitingsfunctie overgenomen door lijn 29 die 4x/uur is gaan rijden.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Maar dan moeten die bussen toch alsnog terug?dnmw2705 schreef:Ik bedoelde doortrekken. Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.Daniel schreef: Wat lost een ander lijnnummer op de bus op? Dan gaan ze niet spontaan vaker rijden hoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ja? Dan laat je hem toch gewoon rijden vanaf Station naar de Uithof. Zullen vast genoeg studenten zijn die als de 28 met huidige frequentie vanaf Driebergen gaan komen ipv door rijden naar Utrecht CS en daar de 12/28 pakken omdat de 71 maar 2x in het uur uur rijdt.
Er zijn al genoeg studenten(en forenzen) die via Driebergen reizen nu ze de 371 hebben. Dat zou eventueel ook nog kunnen met de 28
Er zijn al genoeg studenten(en forenzen) die via Driebergen reizen nu ze de 371 hebben. Dat zou eventueel ook nog kunnen met de 28
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Die studenten zijn echt niet genoeg om een 28 te vullen. En zelfs als ze dat wel zouden zijn, dan moeten die bussen vanaf de Uithof alsnog terug richting station. Kortom: je voorkomt er echt geen lege kilometers mee.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Dan maar zo laten en lekker opgepropt zitten?
Als alle bussen vol moeten zitten om rendabel te zijn, dan gaat er heel veel verkeerd lijkt mij. Lege kilometers zullen echt wel mee vallen, maar omdat het niet geprobeerd is/wordt, kunnen we er ook niet over oordelen
Als alle bussen vol moeten zitten om rendabel te zijn, dan gaat er heel veel verkeerd lijkt mij. Lege kilometers zullen echt wel mee vallen, maar omdat het niet geprobeerd is/wordt, kunnen we er ook niet over oordelen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Nee, want dan rijdt er weer een lege gelede bus terug naar De Uithof. Immers is het per richting niet op dezelfde tijd druk.dnmw2705 schreef:Ik bedoelde doortrekken. Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.
Nu zit er vaak ergens een koppeling met een mat-ritje om die gelede weer ergens anders heen te krijgen, na zo'n koppeling gaat dat niet zo makkelijk meer omdat je 28 natuurlijk nooit met een Amba kunt rijden.
Als je dat wilt voorkomen is een enkele versterkingsrit of inzet van een grotere bus op die rit een betere optie.Dnmw2705 schreef:In de spits ja, 4x/u met ook nog de 371. Het gaat er toch juist om dat de bussen niet overvol rijden.. Oplossing is dan doortrekken. Ja, dan zal het soms onnodig zijn, maar als de afvoer daardoor geleidelijker is...
De oorzaak is immers toch vooral dat iedereen op hetzelfde moment naar De Uithof wil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Dat zeg ik niet. Je gebruikte het doorrijden naar Driebergen-Zeist om minder lege kilometers te maken en dat bestrijd ik. Ik heb het niet gehad over of het een probleem oplost of niet.dnmw2705 schreef:Dan maar zo laten en lekker opgepropt zitten? n
dnmw2705 schreef:Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ik snap hem! Ik bedoelde met leegrijden dat ie vanaf Utrecht CS naar Uithof rijdt en op De Uithof leeg loopt en dan vanaf P+R weer volstroomt richting UCS.
Wellicht zit daar ook verwarring
Wellicht zit daar ook verwarring
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Hal Motorbeurs en station Utrecht ontruimd na brandstichting op wc's
https://www.ad.nl/utrecht/hal-motorbeur ... ~ac24d637/
Het alarmsysteem werkt in ieder geval goed. Ondanks dat het een klein fikje was, toch terecht dat ze Utrecht CS hebben afgesloten.
https://www.ad.nl/utrecht/hal-motorbeur ... ~ac24d637/
Het alarmsysteem werkt in ieder geval goed. Ondanks dat het een klein fikje was, toch terecht dat ze Utrecht CS hebben afgesloten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
De laatste weken als ik de tram naar nieuwegein pak dan staat ie zowel op de heen en terugweg stil vlak voor de wisselstraat bij de remise. Weet iemand waarom dat zo is? Vroeger reed de tram altijd gewoon door en het is niet zo dat er elke keer kruisende bewegingen zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Veiligheidsmaatregel sinds de frontale botsingen daar, elke tram moet nu fysiek veilig gegeven worden door de verkeersleiding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Wat een apparaat. :') Ik dacht even dat hij twee cabines heeft, maar dat blijkt toch niet het geval te zijn.
Maar het is in elk geval goed als verschillende types getest worden, om zodoende tot een beter resultaat te komen. :pos:
Maar het is in elk geval goed als verschillende types getest worden, om zodoende tot een beter resultaat te komen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Hij heeft wel veel minder ruimte nodig om bij een halte strak langs de stoep te komen. Bochten kan het apparaat ook strakker nemen. Dit alles doordat er vier sturende wielen onder zitten. In Berlijn hebben ze er ook mee proefgereden, dus testen kan geen kwaad.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Ik zie dat verband Berlijn <-> Utrecht niet zo.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht
Gelukkig worden ditsoort apparaten nooit zo verkocht, maar de lessen uit het testen wel toegepast op "gewone" bussen. Meer sturende wielen, verder uit elkaar staande wielen ivm het vlakke oppervlak, datsoort gedoe.
Bij twijfel altijd klagen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten