Logisch dat je het niet kunt vinden.Mikos schreef:Even doorgeven in het Internationale Doorgeefluik op ov inengeland.co.uk. Oh, wacht... :X
Het is "The ThroughGiveShutter" op ptinengeland.co.uk :Y
Logisch dat je het niet kunt vinden.Mikos schreef:Even doorgeven in het Internationale Doorgeefluik op ov inengeland.co.uk. Oh, wacht... :X
Daar heb je toeslag voor nodig.isadora schreef:Waar zijn die andere 22 gebleven?
De teloorgang van de havenstations zoals Hoek van Holland maar ook Oostende en Calais begon al begin 90er jaren. Toen er nog amper lowcost airlines bestonden. De laatste internationale trein van /naar Hoek van Holland reed in 1993 als ik het goed heb. De kanaaltunnel heeft er ook aan bijgedragen. Ik ben het wel met je eens dat de lowcost airlines flink hebben bijgedragen aan de teloorgang van veel internationaal treinverkeer. Die laatste heeft lang geprofiteerd van de soms belachelijk hoge vliegticketprijzen voor vluchten binnen Europa.Aking schreef:En die belachelijke prijzen zijn er (mede) verantwoordelijk voor dat Hoek van Holland nu een metrostation wordt en geen verbinding met ongeveer 30 landen meer heeftChrysa schreef:Geen zorgen, inmiddels is de prijs verhoogd naar €5.
Ach ja, ik ben naar Oradea op en neer gevlogen voor €6, heb me prima vermaakt voor dat geld. :')
Tegenwoordig heeft Easyjet de reputatie als traditionele prijsvechter met goede CAO’s, Ryanair de dominante die haar eigen taksen op luchthavens bepaalt en Norwegian de sluwe. Norwegian Air Shuttle zelf is opgedeeld in verschillende dochter airlines waarvan de meeste vliegvergunningen en de Europese arbeidsrechten Iers zijn, ook die van de Asian Cabin Crew dus. In Ierland heb je namelijk haast geen sociale zekerheid.Suus schreef:Dan zou ik ook structureel vijf kwartier langer per dag onderweg zijn. In theorie is dat nu incidenteel.KM46 schreef:Je zou er ook voor kunnen kiezen om een goedkoper reisproduct te nemen. Dan hoef je niet via de HSL te reizen.Suus schreef:Van de acht claims dit jaar hebben er vijf betrekking op een vertraging van meer dan dertig minuten. En ik heb een duur reisproduct, dus de compensatie voor geleden vertraging is natuurlijk wel iets hoger dan gemiddeld. Desondanks blijft het een treurige prestatie van NS.
Er zijn immers meert treinreismogelijkheden vanuit Rotterdam naar Amsterdam.
Een vliegtuig betaalt geen belasting op uitstoot (moet een energiecentrale wel) en geen accijns en btw over kerosine. ... en Norwegian heeft het personeel via een of ander Aziatisch land in dienst zodat ze amper meer verdienen dan in een schoenenfabriek in Cambodja.Chrysa schreef:Niet heel vreemd. Een trein is nou eenmaal veel duurder in gebruik dan een vliegtuig.
Erg leuk, Suus. Dat moet het vliegveld Le Touquet - Paris Plage zijn. Plaatje:Suus schreef:Wat ik ook wel gaaf vond [...]
Prettig wakker worden dan. :?Frank93 schreef:Ik moet het uitstellen van het tanken van mijn brommer toch maar niet meer doen. Vanochtend moest ik lopen :')
Zeker vrijgesteld van de Europese dienstenrichtijn?Visgraatmodel schreef: (..)
Personeel bij Ryanair en Norwegian wordt uitbesteed aan uitzendbureau’s, bij Ryanair krijgt iedere crewmember een Iers cao. Maakt niet waar in Europa hij/zij werkt.
Als de low-cost airline brache een klasje zou zijn zou Ryanair de pester zijn die kan wegkomen met alles. Ryanair (FR) is een hele agressieve airline, het heeft ~26 standplaatsen met kapot veel personeel en vliegtuigen. Als een luchthaven dingen doet die FR niet zint kunnen ze in één week hun vliegtuigen en personeel weghalen en ze dumpen op een andere standplaats, daar doen ze echt niet moeilijk over.Durashift schreef:Zeker vrijgesteld van de Europese dienstenrichtijn?Visgraatmodel schreef: (..)
Personeel bij Ryanair en Norwegian wordt uitbesteed aan uitzendbureau’s, bij Ryanair krijgt iedere crewmember een Iers cao. Maakt niet waar in Europa hij/zij werkt.
(gelijk loon voor gelijk werk in een bepaald land etc..).
Bij het vliegverkeer zal dan wel de standplaats leidend zijn..
Toch gek dat dit in de branche, kennelijk, geaccepteerd wordt.. en dat dit in andere transport (logistiek) takken juist een heet hangijzer is..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten