Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Super Citea Bros. »

Ik zag vandag een Ambassador (3346) in Witte Connexxion kleuren op Lijn 16 Veldhoven MMC rijden. Ik kon zien dat hij uit HWGO komt. Hebben ze Ambassadors te kort hier?
MAN bus best bus.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

Hij kwam me gisterenochtend idd ook al tegemoet op de weg van Gerwen naar Lieshout als 999. Voorts viel mij op dat op de Tongelresestraat bij het winkelcentrum de bushalte van lijn 55 is teruggeplaatst. Deze schijnt weder te keren (als klein busje vier keer per dag). Overigens was de halte even verderop niet teruggeplaatst (gezien richting het DAF-museum).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door huibf »

fogeltje schreef: Voorts viel mij op dat op de Tongelresestraat bij het winkelcentrum de bushalte van lijn 55 is teruggeplaatst. Deze schijnt weder te keren (als klein busje vier keer per dag). Overigens was de halte even verderop niet teruggeplaatst (gezien richting het DAF-museum).
Foei Fogeltje, die halte waar je op doelt, op de Tongelresetraat tussen DafMuseum en Kivietlaan (Winkelcentrum) is al 10 jaar opgeheven (die heette toen Rubenstraat). De halte ligt nu in deze zijstraat op de route van lijn 5).
Lijn 55 gaat na de Kievitlaan, rchting Station naar rechts, naar halte Uiverlaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

Zo vaak kwam ik daar vroeger nooit :P De bloktegels liggen er nog altijd.
"Een touringcar is geen bus"
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door flixxctt »

De elektrische bussen kunnen nog niet zo goed tegen de kou. Regelmatig kom ik een bus uit de 1220-1285 serie tegen op de 400-lijnen. Gisteren zat ik in lijn 400 van Eindhoven Airport naar Eindhoven Station en bij vertrek belde de chauffeur al naar de centrale dat de accu nog maar 28% was en dat ze hierna nog lijn 405 zou moeten rijden. Die rit hebben ze helaas laten vervallen. Voor mij was dat dubbel balen want ik moest van Eindhoven Airport naar Fontys Rachelsmolen en zou normaliter kunnen blijven zitten. Vandaag zelfs bussen uit de 3300 en 3400 serie tegengekomen op de 402. Overigens heb ik sinds september de waterstof phileas al niet meer zien rijden en telkens bus 1200 of 9260 gehad. Is de phileas al officieel overleden of komt deze ooit nog op de weg?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door gliderfighter »

Als het koud is hebben batterijen minder capaciteit en zijn ze dus sneller leeg, zeker met de koude wind zal dat sterk naar beneden gaan
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door zone2000 »

Dat is natuurlijk niks nieuws.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 mar 2018, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Mr-W »

gliderfighter schreef:Als het koud is hebben batterijen minder capaciteit en zijn ze dus sneller leeg, zeker met de koude wind zal dat sterk naar beneden gaan
Alleen als daardoor ritten gaan uitvallen en ook de sleepdienst weer moet worden ingezet is het toch problematisch.
huibf schreef: Lijn 55 gaat na de Kievitlaan, rchting Station naar rechts, naar halte Uiverlaan.
Vrijdag het busje genomen om 16:30 vanaf de Pagelaan naar het station, er zaten 4 mensen in en voor de terugrit stapte er 2 mensen in. Voor deze lage frequentie vind ik het nog best netjes.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door erjeebee »

:D 4 OV hobbyisten? of echte reizigers?
flixxctt
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 01 mar 2017, 16:31

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door flixxctt »

Ik zag vanochtend de 9263 rijden en vanmiddag de 9260 op dezelfde omloop als waar gisteren nog de 1200 reed. Er lijken steeds meer diesels terug te komen. Hoe gaat het eigenlijk met de waterstof Phileas 1290 en 1291? Deze heb ik sinds september al niet meer gezien.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door sven_engelen »

Vanochtend heb ik maar eens Bravo (Hermes) opgebeld om te vragen waarom lijn 51 2 minuten eerder dan de aankomst van de trein naar Schiphol vertrekt. De vrouw aan de telefoon wist het geeneens en zei mijn tip om 3 minuten later te vertrekken door te geven. Ben benieuwd of het wat uithaalt.. :roll:
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door WALUIGI96 »

Ik ben geen deskundige, maar ik denk dat ze die 2 minuten willen gebruiken om op tijd op het eindpunt te zijn (halte Harmonistraat), om dan op tijd te keren en te beginnen met de rit richting het station, zodat de busreizigers genoeg tijd hebben voor een overstap richting Eindhoven - Schiphol, die overstap trekt waarschijnlijk meer reizigers dan mensen die vanuit de trein naar de bus willen.

Desondanks wel een vreemd en slecht antwoord van Hermes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

De bussen in Helmond zijn van oudsher gericht voor overstappen van/naar Eindhoven. Bussen sluiten dus aan op de trein vanuit Eindhoven en bieden zelf aansluiting op treinen naar Eindhoven.

Kom je juist vanaf de andere kant, dan waren de overstappen vaak altijd al ruk.
"Een touringcar is geen bus"
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door sven_engelen »

^^ De overstap op de oude bus 125 was op zich goed. Sinds de nieuwe dienstregeling van NS is gekomen is er niks veranderd aan de kant van Hermes en daar zou Hermes zich op aan moeten passen zoals Arriva in Limburg doet.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door sven_engelen »

Ik heb ondertussen een reactie gekregen
Geachte heer Engelen,



U heeft een melding ingediend met betrekking tot onze dienstverlening. U laat weten dat u op dit moment geen overstap kan maken naar lijn 51 omdat deze vertrekt op het moment dat u nog op het station moet aankomen. U vraagt of de dienstregeling veranderd kan worden.



Wij danken u voor het doorgeven van uw ervaringen, hiermee kunnen wij onze dienstverlening immers blijven verbeteren. Wij hebben uw melding daarom doorgestuurd naar onze collega’s in uw regio. Zij hebben uw melding in behandeling genomen en ons het volgende laten weten:



Deze situatie is al jarenlang zo sinds de NS-tijden zijn aangepast. Tot 13.00 uur geeft lijn 51 aansluiting op de vertrekkende IC-treinen naar Eindhoven. Vanaf 13.30 uur geeft lijn 51 aansluiting op de aankomende IC-treinen in Helmond. Hierdoor heeft de grootste groep reizigers op lijn 51 een goede treinaansluiting, maar het is niet mogelijk om in beide richtingen gelijktijdig een goede treinaansluiting te bieden. U zou gebruik kunnen maken van lijn 26 of met Bravo Flex reizen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door erjeebee »

Dit soort constructies vind je door het het hele land op plaatsen waar de dienstregeling van NS niet toelaat zowel van als naar aan te sluiten.
- tot de lunch aansluiten NAAR de intercities
- na de lunch aansluiten VAN de intercities
(grofweg)

Dat is r*k voor oma die komt oppassen op de kleinkinderen en tegen de drukte inreist.
En voor Sven :)
Nadeel van in de minderheid zijn: men houdt geen rekening met je.
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door sven_engelen »

^^ Nog wel de Limburgse minderheid :')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door fogeltje »

Wel een nette en uitgebreide reactie. :pos:
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Mr-W »

erjeebee schreef::D 4 OV hobbyisten? of echte reizigers?
Echte reizigers
fogeltje schreef:De bussen in Helmond zijn van oudsher gericht voor overstappen van/naar Eindhoven. Bussen sluiten dus aan op de trein vanuit Eindhoven en bieden zelf aansluiting op treinen naar Eindhoven.

Kom je juist vanaf de andere kant, dan waren de overstappen vaak altijd al ruk.
Lijn 51 heeft slechtere aansluitingen door vermoedelijk de rijtijd of de koppeling aan een andere buslijn.
De Intercity's liggen nu qua aankomsttijden beter bij elkaar dan voorheen. (11/41 en 19/49 toen de Intercity naar Den Haag nog reed vs aankomst en vertrek om 00/01 en 30/31 van de IC treinen)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door regenmaker »

Ik reis nu een paar weken in de regio Eindhoven en het is er in de spits een grote puinzooi. Er moeten echt extra bussen bij om al die mensen weg te krijgen. Lijnen 401, 402 en 403 zitten overvol met voornamelijk scholieren. Lijnen 2 en 4 zitten ook vol. De 600 lijnen zitten vol. Lijnen 114, 406 en 407 kunnen ook wel extra ritten gebruiken en er ook mogen er wel meer ritten van/naar Valkenswaard/Reusel/Gemert gaan rijden. Sorry bus is vol is een dagelijks begrip.

Eindhoven is een van de belangrijkste spelers in onze economie, maar wanneer investeert men eens in echt goede mobiliteit in deze regio?

Arriva komt op lijn 305 tenminste met drie bussen aanzetten in de ochtendspits; twee touringscars en een volvo 8900.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Hainje »

De provincie is niet echt van het OV. Dat alleen Hermes op ZOB heeft ingeschreven lijkt me dan ook wel tekenend.
🍉
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Super Citea Bros. »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze 33 van de 43 elektrische bussen gebruiken in de spits. Dus zat geleed voor andere lijnen lijkt me. Voor 2017 reed Hermes ook gewoon geleed op drukke streeklijnen en lijn 4, en tijdens carnaval reden veel van de normale stadslijnen ook geleed.
Hermes heeft 3 dieselgeledes, dus waarom ze die niet op een andere lijnen naast 400 - 407 laten rijden...
MAN bus best bus.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door ZO6176 »

Super Citea Bros. schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze 33 van de 43 elektrische bussen gebruiken in de spits. Dus zat geleed voor andere lijnen lijkt me. Voor 2017 reed Hermes ook gewoon geleed op drukke streeklijnen en lijn 4, en tijdens carnaval reden veel van de normale stadslijnen ook geleed.
Hermes heeft 3 dieselgeledes, dus waarom ze die niet op een andere lijnen naast 400 - 407 laten rijden...
Ik meende dat als er niet voor de electrische wagens gekozen was dat in plaats van 43 slechts 36 wagens nodig zijn. Dus dat kan kloppen. De 3 dieselgeledes zijn voor de 1290 en 1291 die nog steeds niet rijvaardig zijn
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Super Citea Bros. »

Die Phileassen had ik in September voor het laatst gezien, hadden ze beiden mankementen opgelopen? Ik zag ze afgelopen week ook niet meer in/op de stalling, of waar ze normaal stonden.
MAN bus best bus.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2018

Bericht door Raymond »

Zondag stond er eentje op z'n vaste plek bij de ingang van de stalling, maar die zag er niet uit alsof die recent nog gereden heeft.

Dat er her en der wel eens wat aan de capaciteit en frequentie gedaan mag worden ben ik het wel mee eens. Tegelijkertijd moet er dan eigenlijk eerst wat aan Neckerspoel gebeuren, want zowel meer bussen als langere bussen past eigenlijk niet meer in de spits. Vergeleken met een aantal jaar terug is wel flink het mes in de scholierenlijnen uit de regio gezet. Wellicht dat men daar met behulp van de chipkaartdata ook maar weer eens naar moet kijken om de reguliere buslijnen te ontlasten.
Gelukkig denkt de gemeente mee: die hebben naar Prorail gekeken en het doorstroombusstation in gedachten (zoals het Willemsplein in Arnhem), waarbij de beschikbare ruimte voor de bussen nog eens ruimschoots gehalveerd wordt, zonder daar ergens anders een alternatief voor te maken :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten