(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zou goed kunnen, er is ook een vloot naar Leiden gegaan en op den duur moeten ze naar Hilversum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Hilversum is best logisch eigenlijk. Daar hebben ze een tekort van Lion's City bussen, die Caetano zijn ideaal voor de stadsdienst van Hilversum, en de Lion's City bussen die daardoor vrijkomen kunnen mooi de Integro's die er ronddwalen vervangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het is inderdaad bedoeld om die Integro's weg te krijgen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

ziggy schreef:Zou goed kunnen, er is ook een vloot naar Leiden gegaan en op den duur moeten ze naar Hilversum.
Leiden heeft geen Caetano's ;)
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

Chauf21 schreef:
ziggy schreef:Zou goed kunnen, er is ook een vloot naar Leiden gegaan en op den duur moeten ze naar Hilversum.
Leiden heeft geen Caetano's ;)
Ze zitten in Leidschendam, en zij rijden een aantal lijnen in Leiden. Dus zodoende komen ze daar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

De bus van RET-Buslijn 44 die normaal om 7:18 uur vanaf de Markerstraat richting Centraal Station gaat kwam vanmorgen al om 7:14 uur langs. Normaal vertrekt deze pas om 7:15 uur vanaf het Zuidplein. De bus was dus veel te vroeg. Het was niet een bus eerder, want deze is gewoon op tijd langsgekomen. De bus erna (van 7:25 uur) was ook meteen een stuk drukker dan normaal. :neg:

Gelukkig reed de Calandlijn eens een keer zonder storingen, dus dat maakte wat tijd goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

GVB 010, een Berkhof Junior, reed vandaag als lesbus door Diemen. Training voor lijn 46 vermoed ik :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

En ik zat vanmiddag voor de derde keer deze week in een RSG3, lekker hoor! :mrgreen: :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Ik zat vandaag in een Rotterdamse stadsbus van lijn 44, en de chauffeur belde met de centrale, om te melden dat zijn rechterkoplamp het niet deed. Na overleg met de centrale hoorde ik dat er besloten was tot het einde van de dienst van die bus om 22.00 dan maar met de mistlampen te rijden. Ik vraag me af, mag dat wel qua verkeersregels?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Raymond »

Nee, dat mag niet. Enkel wanneer je te weinig zicht hebt, maar daar is duidelijk geen sprake van. Vreemde oplossing..

Vanmorgen een controleteam in m'n bus in Eindhoven. Het was een rit naar het station dus iedereen was al langs de chauffeur gekomen. Ze waren dus weer erg snel klaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in de ochtendspits trof ik in Utrecht een lieftallig klein Van Hool A300'je aan op lijn 37 naar Maarssen... da's doorgaans toch een 2 meter langere A330 :P

En ik meen me toch te herinneren dat lijn 66 die rond 16.40 uur langs halte Europalaan in Utrecht ri. Utrecht CS komt voor de zomerdienst altijd geleed werd gereden. Deze week had ik echter tot twee keer toe een Ambassador op deze rit, die daarmee toch meer weg heeft van een sardienenblikje op wielen.
Vandaag zat ik bijvoorbeeld zo ongeveer bij de chauffeur op schoot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Caspar schreef:Ik zat vandaag in een Rotterdamse stadsbus van lijn 44, en de chauffeur belde met de centrale, om te melden dat zijn rechterkoplamp het niet deed. Na overleg met de centrale hoorde ik dat er besloten was tot het einde van de dienst van die bus om 22.00 dan maar met de mistlampen te rijden. Ik vraag me af, mag dat wel qua verkeersregels?
Als het een Citaro was, zit daar dan gaan tweede set koplampen in? :?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door MdJ »

-Citaro 5432 op lijn 3 (Rijkskantoren/Apenheul-Matenhoeve)
-Citaro 5423 op lijn 10/15/18 (Kerschoten-Station-Teuge-Station-Ugchelen-Kerschoten-station-Zonnehoeve)
-2x Amba op lijn 11, in de middag werd deze vervangen door een citaro van lijn 96. De amba ging daarna de dienst van de citaro volgen (en dus lij 96 Vaassen)
-3816 op lijn 109(middag)... Opvallend tov vorige dienstregeling, toen ging hij in Eerbeek leeg naar Arnhem=Preesikhaaf voor lijn 293. Nu ging hij gewoon leeg naar Apeldoorn voor de volgende rit op lijn 109.
-Lijn 654 (Apeldoorn-J. Fruytierschool-Ermelo) staat wel aangekondigd op de DRIS op het busstation, maar zowel vandaag als vorige week geen bus... Deze rijdt dus rechtstreeks naar de J. Fruytierschool... :o
Bij twijfel: gebruik beton.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

MdJ schreef:-Citaro 5432 op lijn 3 (Rijkskantoren/Apenheul-Matenhoeve)
-3816 op lijn 109(middag)... Opvallend tov vorige dienstregeling, toen ging hij in Eerbeek leeg naar Arnhem=Preesikhaaf voor lijn 293. Nu ging hij gewoon leeg naar Apeldoorn voor de volgende rit op lijn 109.
Check.
MdJ schreef:-Citaro 5423 op lijn 10/15/18 (Kerschoten-Station-Teuge-Station-Ugchelen-Kerschoten-station-Zonnehoeve)
Check rond 19.30 op lijn 10 naar "Kerschoten" (wat ik een verschrikkelijke k*tnaam vind).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Stefan schreef:Als het een Citaro was, zit daar dan gaan tweede set koplampen in? :?
Een tweede set? Bedoel je een doosje met wat reservelampjes erin of echt twee extra koplampunits?

Je mag trouwens volgens de wet niet meer dan twee dimlichten hebben.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

Vandaag zag ik op Amsterdam CS Arriva-Volvo 5918 staan op lijn 93 (uiteraard had ik geen camera bij me) dus besloot een stukje mee te reizen. Beviel best goed, alleen wat weinig beenruimte...
Van binnen was de bus voorzien van Waterlandse folders (waaronder een mooie, informatieve over de OV-Chipkaart), maar er hing nog een poster van het OV-Bureau Groningen-Drenthe binnen (weliswaar van het kaliber "Wilt u zitten, ik kan staan", maar toch). Achterop de bus zat ook nog een sticker over de GGD-Eurokaartjes.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

STF schreef:Een tweede set? Bedoel je een doosje met wat reservelampjes erin of echt twee extra koplampunits?

Je mag trouwens volgens de wet niet meer dan twee dimlichten hebben.
Nee, bussen zijn vaak voorzien van 4 koplampen waar je tussen kunt wisselen door middel van een knopje op het dashboard. Mocht er dus van 1 "setje" eentje kapot gaan, kun je switchen naar de andere zodat je toch nog 2 koplampen hebt.

Dit houdt dus in, dat er niet meer dan 2 lampen tegelijk branden. Het is als het ware een ingebouwd "reservekitje". :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Karl »

Vanochtend rond de klok van zes (voor lijn 193 richting Gouda) stond er een ramba van CXX op Krimpen aan den IJssel busstation te roken. Geen idee hoe het afgelopen is.
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

Gisteren zat er weer een Combino op de 16, bij uitstappen op Stadionplein kwam een paar minuten later een 11G op de 24 langs. Waar o waar is al het 12G mat gebleven? ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

GVB Berkhof Junior 011 reed vanochtend enkele rondjes over het busstation van Bijlmer ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik op Den Haag Centraal op lijn 24 (Kijkduin - Station Mariahoeve) de eerste nieuwe Lion's City CNG ( de 1001) van de HTM rijden. :D
Ik ben wel even ingestapt, maar omdat hij niet mijn richting opging, ben ik ook gelijk weer uitgestapt. :P De stoelen zijn in elk geval mooier en een stuk beter dan van de broertjes van Veolia.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Etienne »

meltrain schreef:Vanmiddag zag ik op Den Haag Centraal op lijn 24 (Kijkduin - Station Mariahoeve) de eerste nieuwe Lion's City CNG ( de 1001) van de HTM rijden. :D
Ik ben wel even ingestapt, maar omdat hij niet mijn richting opging, ben ik ook gelijk weer uitgestapt. :P De stoelen zijn in elk geval mooier en een stuk beter dan van de broertjes van Veolia.
Om hoe laat ongeveer :?: :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:Vanmiddag zag ik op Den Haag Centraal op lijn 24 (Kijkduin - Station Mariahoeve) de eerste nieuwe Lion's City CNG ( de 1001) van de HTM rijden. :D
Ik ben wel even ingestapt, maar omdat hij niet mijn richting opging, ben ik ook gelijk weer uitgestapt. :P De stoelen zijn in elk geval mooier en een stuk beter dan van de broertjes van Veolia.
Dat ding heeft tenminste twee pukkels op het dak; ook airco voor de passagiers :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Pijnackerbus schreef:
Chauf21 schreef:Leiden heeft geen Caetano's ;)
Ze zitten in Leidschendam, en zij rijden een aantal lijnen in Leiden. Dus zodoende komen ze daar.
Inderdaad vanmiddag een Caetano gespot op lijn 39. ;)
Pijnackerbus schreef:
meltrain schreef:Vanmiddag zag ik op Den Haag Centraal op lijn 24 (Kijkduin - Station Mariahoeve) de eerste nieuwe Lion's City CNG ( de 1001) van de HTM rijden. :D
Ik ben wel even ingestapt, maar omdat hij niet mijn richting opging, ben ik ook gelijk weer uitgestapt. :P De stoelen zijn in elk geval mooier en een stuk beter dan van de broertjes van Veolia.
Om hoe laat ongeveer :?: :?:
Het was ongeveer tussen 17:00 en 17:10 uur. Ik naam vanaf Den Haag Centraal de s1900 van 17:21 en ik was ruim op tijd bij de trein.
Laatst gewijzigd door Ruben op wo 16 sep 2009, 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 1e quote één trapje ingekort
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een grote Albatros-storing in Dordrecht... zo ongeveer alle stadsbussen reden dus zonder verkeerslichtbeïnvloeding, maar in de vroege ochtend leverde dat nog geen enorme vertragingen op. Gelukkig bleek de transponder voor de slagbomen bij de bus-toegangen tot het stationsgebied wel te werken anders was het probleem "iets" groter geweest (dan had er geenenkele bus meer dat gebied in gekund, of wel erin maar niet meer eruit in de juiste richting).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten