Dat laatste heb ik gedaan. Visé - Maastricht was €3.90 dus dat viel nog tegen.

Maar als er geen NMBS-kaartautomaat komt in Breda betwijfel ik ten zeerste of die passes er uberhaupt komen voor Breda.
Aking schreef:Anders wordt het als je de Thalys wilt nemen, dan zijn, volgens de meesten, de vervoersvoorwaarden niet meer vergelijkbaar.
De „vervoersomstandigheden” zijn de kenmerkende eigenschappen van de vervoersdienst die door de vervoerder wordt aangeboden op grond van een vervoersovereenkomst tussen een spoorwegonderneming of verkoper van vervoerbewij zen en een passagier. Op grond van artikel 16, onder b) en c), van de verordening moeten passagiers bij een vertraging van meer dan 60 minuten de mogelijkheid krijgen hun reis „onder vergelijkbare vervoersomstandigheden” voort te zet ten of voor een andere route te kiezen. Of de vervoersomstandigheden al dan niet vergelijkbaar zijn, wordt bepaald door diverse factoren en moet geval per geval worden beoordeeld. Afhankelijk van de omstandigheden verdienen de volgende goede praktijken aanbeveling:
— indien mogelijk worden passagiers niet naar een lagere klasse omgeboekt (indien dat toch gebeurt, wordt het verschil tussen de prijs in eerste en tweede klasse terugbetaald);
— indien passagiers alleen naar een andere spoorwegonderneming of vervoerswijze van een hogere klasse of met een hoger tarief dan de oorspronkelijke dienst kunnen worden omgeboekt, dienen zij daarvoor geen extra kosten te betalen;
— extra overstappen worden zoveel mogelijk vermeden;
— wanneer voor het nog niet volgens de planning afgelegde deel van de reis een beroep wordt gedaan op een andere spoorwegonderneming of vervoerswijze, wordt gezocht naar een alternatief waarbij de totale reistijd de geplande reistijd van de oorspronkelijke reis zo dicht mogelijk benadert;
— indien voor de oorspronkelijke reis bijstand voor personen met een handicap of beperkte mobiliteit was geboekt, wordt die bijstand ook op de alternatieve route geboden;
— indien beschikbaar, moet een andere vlucht die toegankelijk is voor personen met een handicap of beperkte mobili teit, worden aangeboden.
Suus schreef:Voor mijzelf is dat een reden om tegenwoordig bij NS een doorgaand vervoerbewijs Rotterdam - Antwerpen te kopen als ik naar België ga, maar ik besef wel dat niet iedereen daarvoor de financiën heeft.
Vanaf 9 april zal de dienstregeling wijzigen. Raadpleeg kort voor vertrek de reisplanner voor de juiste vertrektijd van uw trein.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten