Het is in de boordcomputer van Arriva vrij makkelijk om de bestemming aan te passen - alleen kan een chauffeur alleen een code invullen en niet kiezen uit een lijst of iets dergelijks. Zo kan ik onze buurtbus ook rond rijden met "Marathon 20km wisselpunt" voorop het scherm, vraag me niet waarom. Ook kunnen bussen van Arriva onder elke concessie aangemeld worden, dus de Limburgse bus kon in theorie, volgens de boordcomputer, een Brabantse dienst aan het rijden zijn.dennistd schreef:Tja, bij Syntus Utrecht kunnen ook alle bussen 'Grolsch Veste' tonen
OVer Missers in de Reisinformatie
Re: RE: Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het is inderdaad een normale Limburgse bus (uit het hoofd 9313). De bus stond op de buffer bij het CS klaar om lijn 2 te gaan rijden, maar toen ik aan kwam lopen stond er "200 De Efteling" op. Het lijnnummer is wel omgesprongen, alleen de bestemming niet. De chauffeur heeft het systeem daarom een reset gegeven.erjeebee schreef:Dat is weird...
Toen we in Limburg Brabantse Veoliabussen kregen heb ik gedurende anderhalve week regelmatig rondgereden met Brabantse bestemmingen op mijn bus.
Maar dit is gewoon een Limbobus (of lees ik het nummer verkeerd?, foto is een beetje vaag).
En de combinatie van "2" en "Efteling" is ook vreemd.
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Binnen Arriva is de Albatros overal hetzelfde. In Friesland kun je gerust inloggen op een Brabantse omloop etc. Het systeem haalt dan de juiste gegevens uit het databestand.
Buiten dat databestand heeft Albatros ook een bestandje voor de handmatige bestemmingscodes. Daar staan heel wat codes in die de chauffeur zelf kan invoeren. "De Efteling" is wss handmatig door een chauffeur ingevoerd.
Buiten dat databestand heeft Albatros ook een bestandje voor de handmatige bestemmingscodes. Daar staan heel wat codes in die de chauffeur zelf kan invoeren. "De Efteling" is wss handmatig door een chauffeur ingevoerd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Codes die de chauffeur zelf in kan voeren... Dat zou ik nou nooit doen. Die hoofden die je wel eens ziet, als ik met 350 Aachen Centrum via Gulpen op de film, op Zuidplein in Rotterdam sta.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op station Almelo werdt zojuist in 5 minuten tijd 2× omgeroepen dat de IC 243 in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt welke pas om 19:00 uit Amsterdam vertrekt en in Almelo pas rond 20:45 uur aankomt
Edit: in 10 minuten tijd al 3×
Edit: in 10 minuten tijd al 3×
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.
Wel praktische informatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vorig jaar ook gehoord in Klarenbeek richting Zutphen toen de tegentrein vertraagd was.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is een mogelijkheid die de machinist kan selecteren
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik hoor deze nog wel eens als ik de stopper naar Apeldoorn neem vanuit Zutphen (en dat doe ik al niet vaak) en we moeten wachten op een vertraagde trein. Ik heb deze ook wel eens gehoord bij HerfteDaniel schreef:Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De machinist heeft een heel rijtje opties aan automatische omroepen die die kan laten afspelen, ik heb ook wel eens “We wachten voor een rood sein, zodra deze weer veilig is zullen wij onze weg vervolgen” en zelfs eentje over dat mensen zo ver mogelijk door moeten lopen in de trein om het instappen te versnellen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het zou goed kunnen dat die vertraging nog oploopt. Ik vermoed dat hij achter de stoptrein blijft hangen, terwijl die trein oorspronkelijk een inhaling heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dan nog, dat ding heeft volgens mij toch regelmatig +60 tot +120, dan vallen die 15 minuten inclusief extra vertraging door de stoptrein toch wel mee? :X
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik las gisteren dat hij tot Utrecht reed wegens defect materieel. Net zo goed een opmerkelijke reden, want dat stukje naar Amsterdam zal dan ook niet zo veel meer uitmaken
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat hangt natuurlijk af van het soort defect, een trein met overlopende wc's haal je het liefste zo snel mogelijk uit dienst.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het viel me vandaag op dat de [serie=Stoptrein|2018|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] op de trein zelf "Sneltrein" wordt genoemd.
Nu slaat hij inderdaad één station over, maar in de overige reisinformatie wordt de trein gewoon "Stoptrein" genoemd.
Nu slaat hij inderdaad één station over, maar in de overige reisinformatie wordt de trein gewoon "Stoptrein" genoemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Volgens mij is dat niet 100% consequent zo, dat 'ie als sneltrein benoemd wordt.
Ook nog wat missertjes bij Syntus mede als gevolg van de chaos bij Amersfoort vandaag: op een gegeven moment waren alle X80's naar Amersfoort verdwenen in OV-info, maar ze stonden er nog wel massaal richting Rhenen in... dat wordt nog druk bij het Dierenpark
Dat de ritten er niet in stonden betekende trouwens niet dat ze niet reden: ik had gewoon een rit later dan de oorspronkelijk geplande op de Korte Dreef in Veenendaal. Nu was ik daar juist heen gereisd met de 50 omdat de 280 er nog in stond als (op tijd) rijdend en die mooi aansloot, maar die rit was weer het tegengestelde want die verdween zonder dat de bus kwam.
Bleek al snel daarna waarom: vertragingen op kerende ritten komen blijkbaar bij Syntus niet door want de 280 naar Veenendaal waarvan ik de kerende rit terug naar Amersfoort wilde nemen bleek met +70 te rijden.
Ook nog wat missertjes bij Syntus mede als gevolg van de chaos bij Amersfoort vandaag: op een gegeven moment waren alle X80's naar Amersfoort verdwenen in OV-info, maar ze stonden er nog wel massaal richting Rhenen in... dat wordt nog druk bij het Dierenpark
Dat de ritten er niet in stonden betekende trouwens niet dat ze niet reden: ik had gewoon een rit later dan de oorspronkelijk geplande op de Korte Dreef in Veenendaal. Nu was ik daar juist heen gereisd met de 50 omdat de 280 er nog in stond als (op tijd) rijdend en die mooi aansloot, maar die rit was weer het tegengestelde want die verdween zonder dat de bus kwam.
Bleek al snel daarna waarom: vertragingen op kerende ritten komen blijkbaar bij Syntus niet door want de 280 naar Veenendaal waarvan ik de kerende rit terug naar Amersfoort wilde nemen bleek met +70 te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')
En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')
En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 14 mar 2018, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Check
Ik kreeg hem drie keer onder elkaar trouwens, en "geachte mijnheer" was wel in het niederhollandistanisch *O*
Ik kreeg hem drie keer onder elkaar trouwens, en "geachte mijnheer" was wel in het niederhollandistanisch *O*
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik gok omdat andere lijnen wél een afwijkende dienstregeling hebben, en het makkelijker is om alle vertrekstaten in dezelfde opmaak te hebben?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')
En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer
Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Omdat Syntus.Suus schreef: Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?
🍉
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja die heb ik inmiddels ookAking schreef:cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')
En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer
Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten