OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: RE: Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

dennistd schreef:Tja, bij Syntus Utrecht kunnen ook alle bussen 'Grolsch Veste' tonen :mrgreen:
Het is in de boordcomputer van Arriva vrij makkelijk om de bestemming aan te passen - alleen kan een chauffeur alleen een code invullen en niet kiezen uit een lijst of iets dergelijks. Zo kan ik onze buurtbus ook rond rijden met "Marathon 20km wisselpunt" voorop het scherm, vraag me niet waarom. Ook kunnen bussen van Arriva onder elke concessie aangemeld worden, dus de Limburgse bus kon in theorie, volgens de boordcomputer, een Brabantse dienst aan het rijden zijn.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

erjeebee schreef:Dat is weird...
Toen we in Limburg Brabantse Veoliabussen kregen heb ik gedurende anderhalve week regelmatig rondgereden met Brabantse bestemmingen op mijn bus.
Maar dit is gewoon een Limbobus (of lees ik het nummer verkeerd?, foto is een beetje vaag).

En de combinatie van "2" en "Efteling" is ook vreemd.
Het is inderdaad een normale Limburgse bus (uit het hoofd 9313). De bus stond op de buffer bij het CS klaar om lijn 2 te gaan rijden, maar toen ik aan kwam lopen stond er "200 De Efteling" op. Het lijnnummer is wel omgesprongen, alleen de bestemming niet. De chauffeur heeft het systeem daarom een reset gegeven.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door bartjemestrom »

Binnen Arriva is de Albatros overal hetzelfde. In Friesland kun je gerust inloggen op een Brabantse omloop etc. Het systeem haalt dan de juiste gegevens uit het databestand.

Buiten dat databestand heeft Albatros ook een bestandje voor de handmatige bestemmingscodes. Daar staan heel wat codes in die de chauffeur zelf kan invoeren. "De Efteling" is wss handmatig door een chauffeur ingevoerd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Codes die de chauffeur zelf in kan voeren... Dat zou ik nou nooit doen. :P Die hoofden die je wel eens ziet, als ik met 350 Aachen Centrum via Gulpen op de film, op Zuidplein in Rotterdam sta. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Op station Almelo werdt zojuist in 5 minuten tijd 2× omgeroepen dat de IC 243 in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt welke pas om 19:00 uit Amsterdam vertrekt en in Almelo pas rond 20:45 uur aankomt

Edit: in 10 minuten tijd al 3×
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ovVeluwe »

Vorig jaar ook gehoord in Klarenbeek richting Zutphen toen de tegentrein vertraagd was.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door bartjemestrom »

Dat is een mogelijkheid die de machinist kan selecteren
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.
Ik hoor deze nog wel eens als ik de stopper naar Apeldoorn neem vanuit Zutphen (en dat doe ik al niet vaak) en we moeten wachten op een vertraagde trein. Ik heb deze ook wel eens gehoord bij Herfte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

De machinist heeft een heel rijtje opties aan automatische omroepen die die kan laten afspelen, ik heb ook wel eens “We wachten voor een rood sein, zodra deze weer veilig is zullen wij onze weg vervolgen” en zelfs eentje over dat mensen zo ver mogelijk door moeten lopen in de trein om het instappen te versnellen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Volgens de onvolprezen Rijdendetreinen-app rijdt de 104 tot Utrecht "due to excessive delay abroad"

Volgens diezelfde app komt ie echter met +6 in Ah aan, en met +4 in Utrecht. Dat valt toch wel mee qua excessive? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Het zou goed kunnen dat die vertraging nog oploopt. Ik vermoed dat hij achter de stoptrein blijft hangen, terwijl die trein oorspronkelijk een inhaling heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Dan nog, dat ding heeft volgens mij toch regelmatig +60 tot +120, dan vallen die 15 minuten inclusief extra vertraging door de stoptrein toch wel mee? :X
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Zugführer »

Ik las gisteren dat hij tot Utrecht reed wegens defect materieel. Net zo goed een opmerkelijke reden, want dat stukje naar Amsterdam zal dan ook niet zo veel meer uitmaken :p
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Dat hangt natuurlijk af van het soort defect, een trein met overlopende wc's haal je het liefste zo snel mogelijk uit dienst. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DingeZ »

Of er moet een defect zijn in de achterste cabine. Die heb je immers niet nodig om van Ut de Watergraafsmeer te bereiken en vanaf Asd wel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Het viel me vandaag op dat de [serie=Stoptrein|2018|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] op de trein zelf "Sneltrein" wordt genoemd.
Nu slaat hij inderdaad één station over, maar in de overige reisinformatie wordt de trein gewoon "Stoptrein" genoemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Volgens mij is dat niet 100% consequent zo, dat 'ie als sneltrein benoemd wordt.

Ook nog wat missertjes bij Syntus mede als gevolg van de chaos bij Amersfoort vandaag: op een gegeven moment waren alle X80's naar Amersfoort verdwenen in OV-info, maar ze stonden er nog wel massaal richting Rhenen in... dat wordt nog druk bij het Dierenpark :P
Dat de ritten er niet in stonden betekende trouwens niet dat ze niet reden: ik had gewoon een rit later dan de oorspronkelijk geplande op de Korte Dreef in Veenendaal. Nu was ik daar juist heen gereisd met de 50 omdat de 280 er nog in stond als (op tijd) rijdend en die mooi aansloot, maar die rit was weer het tegengestelde want die verdween zonder dat de bus kwam.
Bleek al snel daarna waarom: vertragingen op kerende ritten komen blijkbaar bij Syntus niet door want de 280 naar Veenendaal waarvan ik de kerende rit terug naar Amersfoort wilde nemen bleek met +70 te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 14 mar 2018, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Check :mrgreen:

Ik kreeg hem drie keer onder elkaar trouwens, en "geachte mijnheer" was wel in het niederhollandistanisch *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Afbeelding

Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Ik gok omdat andere lijnen wél een afwijkende dienstregeling hebben, en het makkelijker is om alle vertrekstaten in dezelfde opmaak te hebben?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:

Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Suus schreef: Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?
Omdat Syntus.
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:
cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:

Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook? :mrgreen:
Ja die heb ik inmiddels ook :mrgreen:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten