Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Zonder absolute aantallen zegt een stijgingspercentage niet veel inderdaad. Mijn indruk is dat in Utrecht relatief weinig Flixbussen rijden in vergelijking met andere Nederlandse steden. Dat heeft er misschien mee te maken dat Utrecht vooral een treinknooppunt is.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ze hebben dit jaar voor het eerst winst gemaakt in Nederland, en dat is uit eindelijk het enige dat voor ze uitmaakt. Die reizigerssteigingen kan ik dus wel geloven, en de meeste bussen zullen nu dus ook vol genoeg zitten dat ze kostendekkend zijn.
Bron: een (ad?) artikel dat ik niet ga opzoeken omdat ik daar geen zin in heb.
Bron: een (ad?) artikel dat ik niet ga opzoeken omdat ik daar geen zin in heb.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Sinds kort schijn je in België ook op een paar internationale (nachtbus) trajecten óók een binnenlandse rit boeken...
Andere binnenlandse verbindingen binnen België zijn niet te boeken. Ik ben benieuwd hoe Flixbus dat voor elkaar heeft gekregen...
https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/n136.html
Antwerpen <-> Brussel (vanaf €4)
https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/n36.html
Verviers central station ↔ Liège Guillemins (Bus parking Rue Varin/Rue Bovy)
Verviers central station ↔ Brussels-North train station
Verviers central station ↔ Antwerp (Koningin Astridplein)
Liège Guillemins (Bus parking Rue Varin/Rue Bovy) ↔ Brussels-North train station
Liège Guillemins (Bus parking Rue Varin/Rue Bovy) ↔ Antwerp (Koningin Astridplein)
Brussels-North train station ↔ Antwerp (Koningin Astridplein)
Andere binnenlandse verbindingen binnen België zijn niet te boeken. Ik ben benieuwd hoe Flixbus dat voor elkaar heeft gekregen...
https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/n136.html
Antwerpen <-> Brussel (vanaf €4)
https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/n36.html
Verviers central station ↔ Liège Guillemins (Bus parking Rue Varin/Rue Bovy)
Verviers central station ↔ Brussels-North train station
Verviers central station ↔ Antwerp (Koningin Astridplein)
Liège Guillemins (Bus parking Rue Varin/Rue Bovy) ↔ Brussels-North train station
Liège Guillemins (Bus parking Rue Varin/Rue Bovy) ↔ Antwerp (Koningin Astridplein)
Brussels-North train station ↔ Antwerp (Koningin Astridplein)
Nieuwe Flixbus N179 Wilhelmshaven ↔ Dortmund ↔ Maastricht ↔ Zaventem ↔ Brussel ↔ Parijs
Vanaf donderdag 26 april 2018 start Flixbus met nachtbus N179
een busdienst tussen Wilhelmshaven ↔ Dortmund ↔ Maastricht ↔ Zaventem ↔ Brussel ↔ Parijs
een busdienst tussen Wilhelmshaven ↔ Dortmund ↔ Maastricht ↔ Zaventem ↔ Brussel ↔ Parijs
Code: Selecteer alles
17:10 Wilhelmshaven Hbf (Marktstraße) 13:05
18:10 Oldenburg Hbf/ZOB 12:15
20:25 Münster Hbf (Hafenstraße) 10:05
21:40 Dortmund ZOB am Hbf 08:50
22:15 Bochum Hbf (Wittener Straße) 08:10
22:45 Essen Hbf (Freiheit) 07:40
23:15 Duisburg ZOB 07:10
23:50 Krefeld ZOB am Hbf 06:30
00:25 Mönchengladbach Hauptbahnhof 05:55
01:05 Roermond (Shopping Centre) 05:15
01:50 Maastricht Station (Meerssenerweg) 04:30
03:35 Brüssel Zaventem Flughafen 02:50
04:05 Bruxelles Gare du Nord 02:20
05:20 Mons (Place Léopold) 01:00
08:00 Paris Charles de Gaulle Terminal 3) 22:25
08:40 Paris (Bercy Seine) 21:45
FlixBus N93 ook vanuit Eindhoven Airport
Flixbus N93 stopt vanaf donderdag 26 april 2018 óók op Eindhoven Airport.Statler Rail schreef: Het gaat om lijn N93:
Amsterdam - Schiphol - Den Haag - Rotterdam - Eindhoven - Heerlen - Aachen Hüls - Köln Airport - Bonn - Koblenz - Karlsruhe - Stuttgart Airport - Ulm - Augsburg - München
Code: Selecteer alles
16:20 Amsterdam Sloterdijk 12:50
16:45 Amsterdam Schiphol Airport 12:30
17:35 Den Haag (Centraal Station) 11:45
18:15 Rotterdam Centraal Station 11:05
19:40 Eindhoven Airport 09:30
20:10 Eindhoven 09:15
21:30 Heerlen (Spoorsingel) 07:45
22:00 Aachen Hüls (Wilmersdorfer Straße) 07:20
23:05 Köln Süd (Flughafen CGN, Terminal 2) 06:15
23:40 Bonn UN Campus (Museumsmeile) 05:35
00:55 Koblenz Hbf (Neversstraße) 04:20
03:30 Karlsruhe Hbf 01:50
04:40 Stuttgart Airport (SAB) 00:40
05:45 Ulm (Eberhard-Finckh-Straße) 23:35
06:45 Augsburg (P+R Augsburg Nord) 22:35
07:45 München ZOB 21:30
Laatst gewijzigd door michiel71 op wo 21 mar 2018, 03:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
4 uur verder en je bent nog niet eens Eindhoven voorbij :')
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Trein pakken is sneller ;)
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Het lijkt mij dan ook niet de bedoeling dat deze Flixbus door binnenlandse reizigers gebruikt gaat worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Nee, maar voor buitenlandse reizigers wordt het nou ook niet aantrekkelijk als ze er 5 uur over doen om het land uit te komen. :')
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Maar al die buitenlandse Flixbus reizigers denken zo wel dat Nederland een heel groot land is.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Die bussen moeten vol.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Deskundige vinden het gek dat de luchtvaart zo populair is. Ik snap wel dat het voor busvervoer moeilijk is om te concurreren maar ja gaat zo ga je er zeker niet komen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
maarja, wat is het alternatief? directe verbindingen bieden van al die stations? dan lijkt het me ook sterk dat de bussen vol zitten, laat staan dat ze winstgevend zijn.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Het is een beetje het kwaad waarmee je zit: snelheid versus bediening. Zeker waar de treinen vaak en snel rijden heeft een bus het lastig als de tarieven niet extreem hoog zijn in de trein. Maar je wil ook reizigers kunnen meepakken uit een regio, die klanten wil je ook niet altijd mislopen. Maar een andere goede reden kan zijn dat je een mooi nachtschema wil hebben zodat je in de vroege avond de eerste reizigers meepikt en op een mooie tijd in de ochtend aankomt op een aantrekkelijke bestemming als bijvoorbeeld Parijs. Maar dan heb je een hele ruime jas om nog wat andere reizigers op te pikken en af te zetten. Zeker op afgelegen plekken nemen wel een aantal genoegen met een nachtelijke stop.
Ik herinner me dit ook van nachttreinen. Ja ik hoefde vanuit Surabaya niet in Jakarta te zijn maar ergens daarvoor (Purwokerto), dus kwam ik middenin de nacht aan. Dat vond ik prima omdat ik toch vrijdag nog bezig was maar ik natuurlijk een gewoon weekend had. En Purwokerto is best een eindje om maar de vele reizigers die naar Jakarta gaan hebben dan ruim voldoende slaap gehad in plaats van dat de nacht nét te kort is als hij gewoon langs de noordkust doorraast (vroeger duurde dat 13 uur maar sinds alles dubbelspoor is net geen 9 uur meer).
Ik herinner me dit ook van nachttreinen. Ja ik hoefde vanuit Surabaya niet in Jakarta te zijn maar ergens daarvoor (Purwokerto), dus kwam ik middenin de nacht aan. Dat vond ik prima omdat ik toch vrijdag nog bezig was maar ik natuurlijk een gewoon weekend had. En Purwokerto is best een eindje om maar de vele reizigers die naar Jakarta gaan hebben dan ruim voldoende slaap gehad in plaats van dat de nacht nét te kort is als hij gewoon langs de noordkust doorraast (vroeger duurde dat 13 uur maar sinds alles dubbelspoor is net geen 9 uur meer).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
FlixBus heeft op de belangrijkste lijnen zowel snelle als langzame lijnen zijn. Die N93 is de "stopnachtbus" Amsterdam-München, waar lijn N94 de "snelnachtbus" is. Net als dat de NS tussen Utrecht en Zwolle zowel intercity's als sprinters heeft rijden. Zelfde traject, maar andere doelgroep.
De N93 is dus vooral bedoeld om van meer steden een rechtstreekse nachtverbinding te bieden met München. Veel reizigers zullen sneller zijn om naar Amsterdam of Nijmegen te rijden en daar de N94 te pakken, maar een groot aantal reizigers heeft liever een rechtstreekse verbinding, ook al zijn ze dan langer onderweg.
Idem op Amsterdam - Parijs. Er zijn 3 verschillende lijnen:
- snelle FlixBus N800 die stopt in Amsterdam, Utrecht en Breda en dan non-stop doorrijdt naar Paris Bercy.
- stop-FlixBus N803, die stopt op Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Delft, Rotterdam, Antwerpen, Brussels-Airport, Brussel-Noord, Lille, Paris CDG en Paris Bercy.
- snelle FlixBus N804 die stopt in Amsterdam, Brussel, Paris CDG en Paris Bercy.
Zodra je meer reizigers hebt dan er in één bus passen kan je verschillende routes gaan rijden die zich onderscheiden naar halteplaatsen en snelheid, zodat je daarmee weer andere reizigers aanspreekt.
De N93 is dus vooral bedoeld om van meer steden een rechtstreekse nachtverbinding te bieden met München. Veel reizigers zullen sneller zijn om naar Amsterdam of Nijmegen te rijden en daar de N94 te pakken, maar een groot aantal reizigers heeft liever een rechtstreekse verbinding, ook al zijn ze dan langer onderweg.
Idem op Amsterdam - Parijs. Er zijn 3 verschillende lijnen:
- snelle FlixBus N800 die stopt in Amsterdam, Utrecht en Breda en dan non-stop doorrijdt naar Paris Bercy.
- stop-FlixBus N803, die stopt op Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Delft, Rotterdam, Antwerpen, Brussels-Airport, Brussel-Noord, Lille, Paris CDG en Paris Bercy.
- snelle FlixBus N804 die stopt in Amsterdam, Brussel, Paris CDG en Paris Bercy.
Zodra je meer reizigers hebt dan er in één bus passen kan je verschillende routes gaan rijden die zich onderscheiden naar halteplaatsen en snelheid, zodat je daarmee weer andere reizigers aanspreekt.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
ik vind het persoonlijk best wel handig die stop op Eindhoven Airport. als ik vanaf regio Amsterdam naar Eindhoven Airport wil om te vliegen zou ik ook de Flixbus pakken(mits je in de avond of nacht vliegt). Bagage kan je makkelijk meenemen, niet overstappen, en natuurlijk veel goedkoper. Flixbus had al eerder aangegeven meer vliegvelden aan te willen sluiten op het netwerk.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik denk zelf ook dat het aanbieden van rechtstreekse bussen naar Eindhoven Airport een gat in de markt is. FlixBus kan handig inspelen op de gebreken van een ander, zoals al is gebleken op Eindhoven-België en Eindhoven-Duitsland. Als je vanuit meerdere steden ook eerder op de dag in Eindhoven aan kan komen op de luchthaven dan mogen anderen zich opmaken voor de publieke schandpaal. Al is het maar omdat het wordt aangeboden als een klein stukje in het geheel van een verre lijn.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Waarom mogen anderen dan aan de schandpaal?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik zie duidelijk dingen niet die andere wel zien. Waarom zou je met een lange afstand bus naar het vliegveld gaan? Lange afstandsbussen rijden niet altijd even stipt dus je moet een hele lange tussen marge inbouwen op het vliegveld. Het is ook met vliegtuigen niet altijd duidelijk wanneer je land. Je kunt een half uur te vroeg landen maar je kunt ook een paar uur te laat aankomen. In Duitsland en België heb je vaak aantrekkelijke trein acties waardoor je redelijk goedkoop een binnenlandse reis kan maken en dan is een Ryanair vliegveld in je eigen land kiezen vaak aantrekkelijker. Als je er voor kiest om vanaf een goedkoop vliegveld in het buitenland te gaan vliegen. Dan zou ik voor een overnachting in een goedkoop hotel/hostel kiezen dan weet je zeker dat je op tijd op het vliegveld staat en voor de terug reis zal ik ook vaak zoiets doen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Er stoppen toch ook lange afstands treinen op luchthavens.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Treinen zijn qua stiptheid toch wel iets betrouwbaarder daar kun je met de bus niet tegen aan rijden. Ook rijden treinen veel vaker waardoor er bij uitval of grote vertraging nog opties zijn.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Of treinen betrouwbaarder zijn dan bussen weet ik niet zo. Ik weet wel dat het nogal eens fout gaat als je met de trein naar Schiphol reist. Wisselstoringen, seinstoringen of brandalarm in de treintunnel.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Maar het spoor bij Schiphol is al wel verbeterd na een aantal maatregelen.
Nieuwe Flixbus N131 Schönefeld - Berlin - Osnabrück - Amsterdam - Schiphol - Haarlem - Zandvoort
Vanaf donderdag 21 juni 2018 start Flixbus met nachtbus N131 in de zomer 4 dagen per week
een nachtbus tussen Schönefeld - Berlin - Osnabrück - Amsterdam - Schiphol - Haarlem - Zandvoort
Dit wordt dan de 5e verbinding tussen Amsterdam en Berlijn.
X31 7/wk Sneldienst Amsterdam - Berlijn
N31 6/wk Berlin - Hannover - Apeldoorn - Amersfoort - Utrecht - Rotterdam - Delft - Den Haag - Amsterdam
N44 7/wk Amsterdam - Drachten - Groningen - Leer - Uplengen - Oldenburg - Bremen - Hamburg - Berlin
N75 7/wk Amsterdam - Groningen - Bremen - Hamburg - Berlin
N131 4/wk Schönefeld - Berlin - Osnabrück - Amsterdam - Schiphol - Haarlem - Zandvoort
Dienstregeling lijn N131
een nachtbus tussen Schönefeld - Berlin - Osnabrück - Amsterdam - Schiphol - Haarlem - Zandvoort
Dit wordt dan de 5e verbinding tussen Amsterdam en Berlijn.
Code: Selecteer alles
X31 N44 N31 N131 N75 X31 N75 N31 N131 N44
11:00 19:20 21:25 22:40 23:15 Amsterdam 17:50 07:05 09:05 07:45 11:35
19:00 06:05 08:45 06:45 09:00 Berlin ZOB 10:00 21:50 22:00 23:50 00:50
N31 6/wk Berlin - Hannover - Apeldoorn - Amersfoort - Utrecht - Rotterdam - Delft - Den Haag - Amsterdam
N44 7/wk Amsterdam - Drachten - Groningen - Leer - Uplengen - Oldenburg - Bremen - Hamburg - Berlin
N75 7/wk Amsterdam - Groningen - Bremen - Hamburg - Berlin
N131 4/wk Schönefeld - Berlin - Osnabrück - Amsterdam - Schiphol - Haarlem - Zandvoort
Dienstregeling lijn N131
Code: Selecteer alles
vr-ma do-zo
21:15 Zandvoort aan Zee 09:10
21:45 Haarlem 08:45
22:10 Amsterdam Schiphol Airport 08:20
22:40 Amsterdam Sloterdijk 07:55
02:05 Osnabrück Hbf 04:35
06:55 Berlin ZOB 23:50
07:10 Berlin (Südkreuz Bf) 23:25
07:30 Berlin (Schönefeld Flughafen) 23:00
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten