OVer je treinreiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen stond er een defecte trein bij Rotterdam Noord Goederen. Zo te zien was de defecte trein een s9700 met twee SGM-II'tjes, en alles in de buurt reed met +10 - +15 rond. Nou ja, alles reed tenminste nog, voor hetzelfde geld waren er treinen opgeheven; nu kon je er nog goed om heen rijden met de wissels bij TNT Post.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Nadat 't lange tijd goed ging met de stopplaats van de s12500 / s12700 in Utrecht (in 't midden zoals 'ie ook op de vertrekstaten staat) maakte de t12723 vandaag weer een extra stop in Bunnik zo ongeveer. De blauwe lamp bleek nu verhuist naar spoor 11 wat op zich opmerkelijk is: de t1723 heeft een treinstel meer en staat zodoende toch al snel gecentreert ten opzichte van de uitgangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen wederom wat problemen in Maastricht: een defecte trein die de t6824 in de weg stond. Dit moet trein 48556 geweest zijn die 10 minuten te vroeg vertrokken is (welke knuppel heeft het bedacht om die trein te vroeg te laten vertrekken...). Trein t6824 vertrok hierdoor met +13(!) en reed vanaf Maastricht voor de t824 uit. Ik hoorde van een klasgenoot dat trein t32017 met +5 reed (deze trein vertrok vóór de t6824 uit Maastricht Randwyck, helaas kwam het omroepbericht net te laat om nog over te kunnen stappen).
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

Iemand enig idee wat er op de Noordoost aan de hand is? OK aanrijding met persoon tussen Hvs en Ndb, maar niets over Rtd - Amf. Terwijl de t12561 nu +70! heeft, de t12763 +35, de t12565 +15 en de t1763 +25...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Marc »

Er stond een defecte trein, tussen Rotterdam en Gouda Goverwelle "minder treinen".
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

Euw OK. Nu ja ik kijk zo in Zl wel of NS een vervanger voor de 12763 gaat inzetten. Vast nog wel ergens een Zl-Emn V te vinden of een DD-AR.

EDIT: Overvolle ICM-III werd het dus. Maar in ieder geval vervangend mat. Het rolt en is op tijd, dus we zeuren niet. Tis immers vrijdagmiddag/avond en dan moet je immers altijd staan
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

JeePee schreef:Iemand enig idee wat er op de Noordoost aan de hand is? OK aanrijding met persoon tussen Hvs en Ndb, maar niets over Rtd - Amf. Terwijl de t12561 nu +70! heeft, de t12763 +35, de t12565 +15 en de t1763 +25...
Ah vandaar zo rommelig in Rtd... Aankomende t12558 keerde ook meteen weer op t12569. Voor de verandering wel eens een ruime zitplaats in deze trein, dat is wel eens anders geweest :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Wel een redelijk korte stremming... toen ik uit Utrecht vertrok met de t2856 was'ie er nog niet en op Rotterdam Alexander las ik dat 'ie er was op de ARGOS-borden. Onderweg helemaal niets ervan gemerkt op een vertraagde t12763 in Gouda na. Mijn trein kwam echter zelfs gewoon met -2 in Rotterdam aan.

Maargoed, niet dat ik daar nu veel mee opschoot... de t1965 had nog amper een meter gereden of hij stond alweer stil. Aangezien er op dat moment naast ons een kolentrein dezelfde richting op reed dacht ik nog dat de machinist een rood sein over het hoofd had gezien, maar even later was via de omroep te horen dat het een noodremtrekking betrof: er was iemand onwel geworden.
Nouja, dan maar uitgestapt en alsnog de t2267 genomen. Onderweg kwam al bij Rotterdam Lombardijen de t1965 ons voorbij... de hulpdiensten waren kennelijk erg snel dan. Maar dat ik wat later in Dordt was had uiteindelijk nog 'n leuke bijkomstigheid die ik zo wel in 't BTM-topic post.

In Rotterdam ook nog 'n leuke: nadat ik uitgestapt was hoorde ik over de portofoon van een toevallig langslopende servicemedewerker dat er een afgerangeerd treinstel terug zou keren naar spoor 15... er bleken nog wat verdwaalde reizigers in te zitten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Justin »

Ah dat verklaart een hoop. Trein t2858 was al opgeheven en ik moest daardoor in een bomvolle trein t12558 plaats gaan nemen, die inderdaad keerde op de t12569 te Rtd.

Ik dacht er nog over na om in het bagagerek te gaan liggen om ruimte te creëren voor de medemens, maar ik weet niet of dat zo maar mag voor ruim 40 minuten...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door mb90 »

Wie heeft het 'geintje' bedacht om de s5100 richting Gvc vanaf Rtd maar even 13! minuten eerder (of 17 minuten later) te laten rijden? Zal vast wel voor de omgeleide IC Rtd - Ut zijn, maar het is wel een zeer klantonvriendelijke actie. Zeker als het ook nog eens nergens op de site van de NS staat, ja alleen bij de tijden van de planner, maar zonder extra noot... :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Terwijl de t12561 nu +70!
Het kan nog gekker, de t2142 had gister +102 en is gewoon naar Amsterdam centraal doorgereden. Dit door een aanrijding met een hond.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door BR628 »

JeePee schreef:Iemand enig idee wat er op de Noordoost aan de hand is? OK aanrijding met persoon tussen Hvs en Ndb, maar niets over Rtd - Amf. Terwijl de t12561 nu +70! heeft, de t12763 +35, de t12565 +15 en de t1763 +25...
Om 19:45 te Zl vertrok de 12763 met +83, de 565 met +30, de 12565 met +30 en de 12767 met +5
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Mikos »

De 12561 had een defect aan de trein. Hierdoor te Zwolle op een bepaald moment +75.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

Caspar schreef:Het kan nog gekker, de t2142 had gister +102 en is gewoon naar Amsterdam centraal doorgereden. Dit door een aanrijding met een hond.
Het kan nog gekker: de t9225 stond twee seinen er achter en is met +114 aangekomen te Asd. :!:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door BR628 »

Ja ok, dat is een internationale trein, waarvan je in andere landen doorgaans voor 99,9% zeker weet dat die ook gewoon hun eindbestemming bereiken. :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag een t9200 waarvan alle wc's defect waren. Deze trein werd (mede?) daardoor opgeheven.

Verder stonden er een uurtje terug ongeveer 2000 mensen op de perrons in Zaandam na de Dam tot Dam avond editie. De t4580 waar ik in zat reed er bijna leeg aan voorbij. In Hoorn stonden er weer een stuk of 25 hardlopers te wachten om verder te reizen naar Enkhuizen, overstappend uit de t3300 vanuit Zaandam. Een paar extra stops zou dus wel wat zijn voor de volgende keren. Kleine moeite, hoop blije mensen denk ik.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tja, alles werkt er aan mee (Connexxion en zelfs Arriva (!))zetten extra en extralange bussen in rondom Zaandam, maar bij wie of wat is het weer prutskutflut geregeld? Bij de treinen, as usual :(
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Zat vanmiddag in t3355 en al die hardlopers gingen op het balkon staan, onder het motto: we hoeven maar een paar minuutjes naar Sloterdijk. Gevolg: al die mensen blijven op het balkon staan, in het rijtuig zelf is nog meer dan de helft van de zitplaatsen leeg, terwijl op het perron mensen niet meer kunnen instappen omdat de trein overvol lijkt, en de balkons uitpuilen. Komen er ook nog 3 rolstoelen aan die op het balkon erbij moeten, gelukkig ging dat vrij snel allemaal, en was het rolstoel balkon zo leeg. (vertrek uit Zaandam +7)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Wubbo »

Ik begrijp hieruit dat al die 2000 mensen naar Hoorn en verder moesten? Anders heb je niet zo veel aan een extra stop van een s4500.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

Een extra stop voor mensen richting Amsterdam Sloterdijk en CS lijkt me niet zo gek, eigenlijk. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Sprinter t5837 reed met slechts 1x SGM-III. Dat is normaal gesproken 2x SGM-III, en zelfs in de ochtenddip was de trein goed vol. Ik hoop dus dat de trein versterkt wordt in de spits, want anders wordt het een sardientjesexpress.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Caspar »

Wubbo schreef:Ik begrijp hieruit dat al die 2000 mensen naar Hoorn en verder moesten? Anders heb je niet zo veel aan een extra stop van een s4500.
Nee maar wel een paar honderd die verder dan Hoorn moesten. Het zijn geen wereldschokkende hoeveelheden, maar toch is het jammer dat je een trein aan je voorbij ziet rijden, moet wachten op een stoptrein, en vervolgens in Hoorn weer moet wachten op de volgende trein die Zaandam voorbij is gereden. Zo veel tijd kost dat toch niet een stopje in Zaandam, aangezien die trein daar toch langzaam voorbij rijdt, en de t4500 doorgaans tijdens daluren met -3 aankomt in Hoorn.
Naar Amsterdam is een extra stop sowieso wel handig op Zaandam, zo veel stopt er niet op een zondag. En ik denk dat naar Amsterdam er wel een aanbod is van ongeveer 25.000 extra reizigers met de Dam tot Dam loop.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Sprinter t5837 reed met slechts 1x SGM-III. Dat is normaal gesproken 2x SGM-III, en zelfs in de ochtenddip was de trein goed vol. Ik hoop dus dat de trein versterkt wordt in de spits, want anders wordt het een sardientjesexpress.
T+V hoort het te zijn aldus Somda, grappig dat dezelfde op een zondag met IRM-VI wordt gereden :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

T+V :? Sinds wanneer hoort er planmatig Mat'64 te rijden in dé sprinterseries :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Over het materieel in Sprinterseries gesproken... vanmorgen reed er een Plan T in de t9714 die zowaar op Rotterdam Alexander ook keurig als stoptrein op de CTA vermeld werd! Da's normaal toch echt Sprinter voor die serie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten